⚽ QSL

QNB Stars League Week: Qatar SC Beat Al Khor 2-1

الدوري القطري : قطر يحول تأخره إلى فوز بهدفين أمام الخور

QNA

Doha: Qatar SC beat Al Khor 2-1 in Week 19 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Qatar SC Stadium on Friday.

Al Khors Giannis Fetfatzidid (21st-minute penalty) opened the scoring, but Qatar SC hit back with goals from Hamed Ismail (55th minute) and Bashar Resan (72nd minute).

Qatar SC stormed back into the top-four bracket with 31 points. On the other hand, Al Khor failed to add to their tally of 14 and remained in the 11th position.

Al Khors Khaled Radwans snap-header off a long free-kick set the tone for an entertaining clash. The deflection from him hit the Qatar SC crossbar much to the relief of rivals in the third minute. Seven minutes later, Youcef Belaili of Qatar SC clipped one from close range, but Al Khor keeper Baba Djibril put in a short dive to pouch the ball.

Yousef Ayman of Qatar SC handled the ball in his own box and the referee used a VAR move to award a penalty. Al Khor captain Giannis produced a blistering left-footed penalty kick that hit the net to the right of keeper Jassim Al Hail.

Soon after the half-hour mark, Al Khors Pierre-Michelle Lasogga produced a powerful shot inside the box, but Qatar SCs Yousef Ayman blocked the move by thrusting his body in the line of the ball.

In injury time, Qatar SCs Bashar clipped one close from range, but this chip shot hit the Al Khor crossbar. Soon after resumption of play, Qatar SCs Cristian Ceballos went long range on a shot from outside the box, but the Al Khor keeper parried the ball.

In the 55th minute, Qatar SC produced the equalizer. Bashar found Hamed Ismail with a loopy cross and the latter jumped high to head the ball into the net.

In the 68th minute, Al Khors Rafael Santos produced a curling free-kick, but his shot narrowly missed the target as the ball flew past to the right of Qatar SC keeper.

Four minutes later, Qatar SC grabbed a 2-1 lead. Bashar, after charging into the Al Khor box, dribbled past Musab Abdulmajid and then fired into the top of the net, leaving Djibril rooted to his spot. 

قنا

الدوحة: قلب فريق قطر تأخره بهدف في الشوط الأول، إلى فوز مثير على الخور بهدفين مقابل هدف في المباراة التي جرت بينهما مساء الأمس على استاد سحيم بن حمد بنادي قطر ضمن مباريات الجولة 19 من الدوري القطري لكرة القدم /دوري نجوم QNB/.

وقد أحرز كل من حامد إسماعيل والعراقي بشار رسن هدفي نادي قطر في الدقيقتين 55 و72، بينما سجل جيانيس فيتفاتزيديس هدف الخور الوحيد من ركلة جزاء في الدقيقة 21.

وأعاد هذا الفوز نادي قطر مرة أخرى إلى المربع الذهبي، حيث أصبح يملك في رصيده 31 نقطة مكنته من التواجد في المركز الرابع، أما الخور فإنه بقي يعاني من خطر النزول، خاصة أنه يحتل المركز الحادي عشر برصيد 14 نقطة.

وكانت بداية المباراة متوازنة بين الفريقين، حيث بحث كل منهما عن التقدم نظرا لأهمية النقاط الثلاث، وحاول الخور الخروج بنتيجة إيجابية، فيما أراد نادي قطر أن يستعيد نغمة الانتصارات.

ونجح الخور في التقدم عن طريق لاعبه فيتفا من ركلة جزاء بالدقيقة 21 بعد أن لمست الكرة يد مدافع فريق قطر يوسف أيمن، ليخرج بعدها زملاء الجزائري يوسف بلايلي نحو الهجوم بحثا عن التعديل، إلا أن جميع محاولاتهم قطعت من دفاع الخور الذي كان يقظا، كما وقفت العارضة مع الخور في الدقيقة الأخيرة من الشوط الأول بعد محاولة من بشار رسن الذي سدد كرة قوية تصدى لها الحارس بابا جبريل وعارضته.

وفي الشوط الثاني انتفض نادي قطر بقوة وسجل هدفين، حيث بادر بالهجوم مبكرا من أجل تحقيق هدفه والعودة ومن ثم البحث عن التقدم، تمكن أولا من تعديل الكفة عن طريق حامد إسماعيل في الدقيقة 55 ، ثم تقدم في النتيجة عن طريق بشار رسن الذي تألق في اللقاء وسدد كرة قوية استقرت في شباك الخور مع مطلع الدقيقة 72.

وفي باقي دقائق المباراة، سعى الخور لتحقيق التعادل، فيما ظل قطر يبحث عن هدف الاطمئنان، ولاحت بعض الفرص للفريقين إلا أنها لم تستغل على الوجه الأمثل، لتنتهي المباراة بفوز مهم لنادي قطر الذي ضمن لنفسه، حتى الآن، مقعدا ضمن الرباعي الأول على لائحة الترتيب العام للدوري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format