🐎Various

Qatar to Provide Vaccinations to MotoGP Family Coming to Doha

قطر تتيح اللقاح لكافة المشاركين في بطولة موتو جي بي

QNA

Doha: The State of Qatar has significantly ramped-up its COVID-19 vaccination program in 2021, and as a result of this progress, it is able to offer all travelling members of the MotoGP Paddock access to the vaccine.

This season Qatar will host all pre-season testing for all classes of the Championship, as well as the first two Grands Prix, with the entire MotoGP family being present in Qatar for up to five weeks.

To ensure the health and safety of the entire tour while they are in Qatar and on their continued travels around the world this season, the Government of the State of Qatar has offered MotoGP access to COVID-19 vaccines.

All members of the Championship, including those working and travelling within the MotoGP paddock, will have the chance to be vaccinated against COVID-19.

The vaccination program is aimed at increasing the personal safety of all those on-site. It will offer increased protection for those in the MotoGP paddock and all those that come into contact with it as the sport travels the world this season.

Qatar and MotoGP have been partners since 2004, when Losail International Circuit first joined the calendar, and Qatar has opened the MotoGP calendar every year since 2007.

قنا

الدوحة : قررت دولة قطر توفير فرصة الحصول على اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد-19/ لأعضاء “بادوك” بطولة العالم للدراجات النارية “موتو جي بي”، التي ستجري أول جولتين لها على حلبة /لوسيل/، وإلى كافة الفرق والمنظمين، ومن سوف يختلط معهم أثناء تواجدهم على الأراضي القطرية، وخلال سفرهم حول العالم بعد انتهاء جولتي قطر، وذلك حرصا منها على صحة وسلامة الجميع.

ويسعى برنامج التطعيم الذي ستوفره دولة قطر إلى تعزيز الحماية لجميع المشاركين، وكل من سيختلط معهم من مختلف أنحاء العالم على مدار الموسم، لتنضاف هذه المبادرة إلى سجل نجاحات دولة قطر في مواجهة الفيروس بعد تمكنها من تسريع وتيرة برنامج التطعيم الوطني ضد كورونا /كوفيد-19/ خلال العام 2021.

وسيشهد هذا الموسم استضافة دولة قطر لجميع الجولات التحضيرية الخاصة ببطولة العالم للدراجات النارية “موتو جي بي”، إضافة لأول جولتين من الموسم، وعليه سيمكث كافة المشاركين في سباقات “موتو جي بي” قرابة الخمسة أسابيع في دولة قطر.

وبعد أن نجحت في تحقيق إنجازات رياضية تاريخية لا تنسى، تضيف دولة قطر لسجلها الحافل إنجازا جديدا، يعد غاية في الأهمية في تاريخ شراكتها مع “موتو جي بي”، حيث أعرب الاتحاد الدولي للدراجات النارية والرابطة الدولية لفرق سباقات الطرق وشركة “دورنا سبورتس” عن شكرهم لقطر على الفرصة التي منحتها لسباقات “موتو جي بي”، والتي ستسهم في تقليل المخاطر التي قد تواجه البطولة وجميع أعضائها.

وبدأت الشراكة بين دولة قطر و”موتو جي بي” في عام 2004 بانضمام حلبة لوسيل الدولية لروزنامة بطولة العالم للدراجات النارية، وباتت جولة قطر هي الجولة الافتتاحية لروزنامة البطولة منذ عام 2007.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format