😎 LifeStyle📱 Technology

Instagram Music is finally available for users in Qatar

موسيقى انستغرام متاحة الآن للمستخدمين في قطر

Dina Al Sabbagh – WGOQatar

Doha: Three years after its release worldwide, many Instagram users suffer from the lack of music feature on the app in the Middle East and North Africa (MENA).

instagram’s parent company, Facebook, has announced that users can add music to stories shared on the popular social media platform.

“People have always come to Facebook and Instagram to express themselves and be entertained, and we’re focused on bringing music into the ways people share, connect and express themselves,” a statement by Facebook said.

The company has now enabled users to choose between a variety of songs to add to their favorite selfies or videos before posting their stories.

Some social media users said the feature has not yet appeared on their accounts, it is expected to roll out region-wide soon.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: بعد إصدارها بثلاث سنوات في جميع أنحاء العالم، يعانى الكثير من مستخدمي تطبيق انستغرام من عدم إتاحة ميزة الموسيقى على التطبيق في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

أعلنت الشركة الأم فيسبوك، أن بإمكان المستخدمين إضافة المقطوعات الموسيقية إلى القصص (الستوري) التي يتم مشاركتها على منصة التواصل الاجتماعي الشهيرة.

وقالت فيسبوك في بيان: “يستخدم الناس دائمًا فيسبوك وانستغرام للتعبير عن أنفسهم والتسلية، ونحن نركز على إدخال الموسيقى في الطرق التي يشارك بها الأشخاص ويتواصلون ويعبرون عن أنفسهم.”

ومكنت الشركة المستخدمين الآن من الاختيار بين مجموعة متنوعة من الأغاني لإضافتها إلى صورهم الشخصية أو مقاطع الفيديو المفضلة لديهم قبل النشر في قصصهم.

وقال بعض مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي أن الميزة لم تظهر بعد على حساباتهم، فمن المتوقع أن يتم طرحها على مستوى المنطقة قريبًا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format