⚽ QSL

QNB Stars League: exciting Clasico between Al-Arabi and Al-Rayyan

الدوري القطري: كلاسيكو مثير بين العربي والريان

QNA

Doha: The matches of Week 19 of the 2020-21 season QNB Stars League will kick off on Thursday.

Al Rayyan face Al Arabi in Week 19 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Sadd Stadium on Friday. Both Al Rayyan and Al Arabi are strong competitors, with many titles to their credit, and have passionate fan following.

Al Rayyan had climbed from fourth to third position with 31 points after they defeated Al Ahli 3-1 in Week 18. The Lions have registered nine victories, four draws and five defeats, and have a goal difference of +9 (25 goals for and 16 against).

Al Arabi too improved their position, from seventh to sixth, with 26 points after defeating Qatar SC 1-0 in Week 18. The Dream Team have the same number of points as Al Ahli, but are placed ahead on better goal difference (-2 as against Al Ahlis -9). Al Arabi have registered seven victories, five draws and six defeats, and have scored 22 goals and conceded 24.

Al Rayyan and Al Arabi had played out a 1-1 draw in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League.

On Thursday, Al Sailiya face Al Duhail in Week 19 at the Al Ahli Stadium. Al Sailiya had kept the eighth place in the standings with 23 points despite losing 0-1 to Al Wakrah in Week 18. The Peregrines, coached by Sami Trabelsi, have recorded six wins and five draws while they suffered seven defeats. They have a goal difference of -10 (19 goals for and 29 against).

Al Duhail, under Sabri Lamouchi, are placed second with 37 points and they would like to keep the runners-up spot intact, having lost out to Al Sadd in this seasons league title fight. The Red Knights, who beat Al Kharaitiyat 2-0 in Week 18, have registered 12 victories, one draw and five defeats, and their goal difference is +21 (43 goals for and 22 against).

Al Sailiya had beaten Al Duhail 2-1 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League.

Al Kharaitiyat face Umm Salal in Week 19 at the Al Ahli Stadium on Thursday. Al Kharaitiyat’s woes further compounded as they fell into a more precarious position after losing to Al Duhail (0-2) in Week 18, their 16th defeat.

The Thunders are rooted to the bottom of the table with only six points, eight less than 11th-placed Al Khor with four rounds to be played.

Al Kharaitiyat, coached by Wesam Rizik, have only two victories to their credit. Their goal difference is -33 (11 goals for and 44 against), the worst by any team.

Umm Salal, who lost 0-3 to Al Sadd in Week 18, had lost one position and are placed 10th with 15 points. The Orange Fortress, under Aziz Ben Askar, have registered three victories, six draws and nine defeats. They scored eight goals and conceded 21 to have a goal difference of -13. Umm Salal had beaten Al Kharaitiyat 1-0 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League. 

Al Sadd face Al Wakrah in Week 19 at the Al Sadd Stadium on Thursday. Al Sadd have just won the coveted league shield for a record-extending 15th time in their history after they beat Umm Salal 3-0 in Week 18 to take an unassailable lead. In the process, The Wolves remained as the only unbeaten team in the league so far.

Al Sadd, coached by Spanish great Xavi Hernandez, became champions with 50 points (16 victories and two draws), and have a goal difference of +57 (69 goals for and 12 against).

Al Wakrah, under the tutelage of Marquez Lopez, had improved their ranking by one place to ninth with 18 points after they beat Al Sailiya 1-0 in Week 18. The Blue Wave have recorded five victories, three draws and 10 defeats to have a goal difference of -14 (14 goals for and 28 against).

Al Sadd had beaten Al Wakrah 4-1 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League.

Al Khor face Qatar SC in Week 19 at the Qatar SC Stadium on Friday.

Al Khor, who lost 1-3 to Al Gharafa in Week 18, are placed 11th with 14 points. The Knights had avoided the direct relegation threat with a 2-1 victory over fellow strugglers Al Kharaitiyat in Week 16 and a 1-1 draw with Al Sailiya in Week 17.

Al Khor, whose coach is Winfried Schefer, have registered three victories, five draws and 10 defeats, and have a goal difference of -24 (14 goals for and 38 against).

Qatar SC had slipped from third to fifth place after losing 0-1 to Al Arabi in Week 18 as they stood on 28 points. Younes Ali’s wards have recorded eight wins, four draws and six defeats, and have a goal difference of +9 (26 goals for and 17 against).

The Kings will look to put behind a slump in their form and get back to the top-four bracket with a victory even as Al Khor will be keen to collect points and move away from the danger zone.

Qatar SC had beaten Al Khor 3-0 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League.

Al Gharafa face Al Ahli in Week 19 at the Qatar SC Stadium on Friday. Al Gharafa are on a high after storming back into the top four following their 3-1 victory over Al Khor in Week 18. Slavisa Jokanovic’s wards are now placed fourth with 30 points (nine wins, three draws and six defeats). The Cheetahs have a goal difference of +9 (35 goals for and 26 against).

Al Gharafa had slipped from fourth to fifth spot after losing 1-2 to Al Duhail in Week 17.

Al Ahli, on the other hand, had lost one place after losing to Al Rayyan (1-3) in Week 18. They are currently placed seventh with 26 points. The Brigadiers, coached by Nebojsa Jovovic, have registered eight wins, two draws and eight defeats, and their goal difference is -9 (22 goals for and 31 against).

Both Al Gharafa and Al Ahli have rich history and tradition in Qatar football. They enjoy huge fan base as well. All that will make it a match to watch. Al Gharafa had beaten Al Ahli 4-0 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League.

قنا

الدوحة:  تشهد الجولة الـ 19 من الدوري القطري لكرة القدم /دوري نجوم QNB/ مواجهة قوية عندما يلتقي العربي نظيره الريان في كلاسيكو الكرة القطرية يوم غد /الجمعة/ في اختبار صعب على الطرفين، نظرا لقيمة الرهان المتمثل في رغبة كل طرف في التواجد ضمن المربع الذهبي.

وبعد أن حسم نادي السد لقب الدوري منذ الجولة الماضية بفوزه على أم صلال بثلاثية نظيفة قبل نهاية المسابقة بأربع جولات، يبقى الصراع على أشده بين الأندية للتواجد في المربع الذهبي من أجل تسجيل حضورها بدوري أبطال آسيا لكرة القدم، كما يشتد صراع ضمان البقاء بين أندية قاع الترتيب لاسيما أن الجولات القادمة ستكون أكثر تشويقا قبل أن تبوح بكامل أسرارها.

وستعطى اشارة انطلاق مباريات الاسبوع الـ19 اليوم / الخميس/ بإقامة ثلاث مباريات، حيث سيلعب السيلية مع الدحيل على ملعب حمد بن خليفة ، فيما سيواجه الخريطيات نظيره أم صلال على نفس الملعب، بينما يحتضن استاد جاسم بن حمد مباراة البطل السد مع الوكرة.

وستختتم الجولة يوم غد /الجمعة/ بإقامة آخر ثلاث مباريات، حيث سيلعب الغرافة مع الأهلي على ملعب سحيم بن حمد، فيما يلاقي الخور نظيره نادي قطر على نفس الملعب، بينما سيكون عشاق الكرة القطرية على موعد مع مسك الختام بمواجهة الكلاسيكو بين الريان والعربي على ملعب جاسم بن حمد.

ففي المواجهة الأولى، يبحث السيلية عن فرصة لإيقاف تراجعه والعودة مرة أخرى إلى الانتصارات عندما يلاقي الدحيل، خاصة أنه كان قد خسر أمام الوكرة بهدف دون رد في الجولة الماضية، ليتوقف رصيده عند 23 نقطة يحتل بها المركز الثامن على لائحة الترتيب العام.

في المقابل، واصل الدحيل في الجولة الماضية سلسلة انتصاراته بالفوز على الخريطيات بهدفين دون رد، ليرفع رصيده إلى 37 نقطة في المركز الثاني، وسيدخل لاعبو المدرب صبري لموشي هذه المواجهة لتحقيق الفوز للبقاء في مركز الوصافة، وفي ظل التنافس مع الفرق الأخرى ( الريان والغرافة وقطر) للفوز بمقعد في إحدى المسابقات القارية في الموسم المقبل.

وتبدو المواجهة صعبة للفريقين، وكلاهما يبحث عن النقاط، حيث سيسعى السيلية لرد الاعتبار في الخطوات الأخيرة من عمر الدوري، عبر استخدام عناصر قوته بطريقة مناسبة، في المقابل سيرمي الدحيل بكل ثقله من أجل أن يواصل الانتصارات، بالرغم منه أنه كان قد واجه صعوبة في الفوز على الخريطيات في الجولة الماضية.

وفي ثاني المواجهات، سيكون الخريطيات أمام تحد جديد عندما يلتقي أم صلال، فالفريق كان قد خسر في الجولة الماضية أمام الدحيل بهدفين دون رد، ويواجه مهمة صعبة في الدوري خاصة أنه لم يحقق الفوز سوى في مباراتين فقط منذ بداية الدوري، مقابل تلقيه 16 هزيمة، وفي رصيده 6 نقاط ليقبع في المركز الثاني عشر والأخير بالترتيب، وذلك قبل 4 جولات من نهاية المسابقة.

في المقابل تلقى أم صلال خسارة في الجولة الماضية أمام السد بثلاثة أهداف دون رد، ليتراجع الفريق من المركز التاسع إلى العاشر، ويتوقف رصيده عند 15 نقطة، ويفصله عن الخور (الحادي عشر) نقطة واحدة، ما سيجعله في مهمة صعبة لتحقيق العلامة الكاملة والفوز بالنقاط الثلاث، تماما كمنافسه الخريطيات الباحث هو أيضا عن استعادة طعم الانتصارات من بوابة أم صلال.

وإذا كان صراع المربع على أشده، فإن المنافسة على الهروب من منطقة الخطر لا تقل قوة وإثارة، وستحسم الجولات القادمة الترتيب من حيث أصحاب المقاعد في المربع الذهبي والفريق الذي سيهبط إلى دوري الدرجة الثانية، وصاحب المركز الحادي عشر والذي سيلعب مباراة فاصلة أمام وصيف بطل دوري الدرجة الثانية.

أما في ثالث مباريات هذا الأسبوع ، وبعدما حسم درع الدوري، سيكون السد على موعد مع لقاء الوكرة في أول مباراة له وهو بطل المسابقة لهذا العام، فيما سيدخل الوكرة اللقاء عقب عودته إلى طريق الانتصارات عقب تعثره وخسارته للعديد من النقاط في الجولات قبل الماضية.

وكان الوكرة قد حقق الفوز في الجولة الثامنة عشرة على السيلية بهدف دون رد، ورفع رصيده إلى 18 نقطة، متقدما مركزا واحدا من العاشر إلى التاسع حتى الآن، في المقابل يواصل السد التحليق في الصدارة وتحقيق الانتصارات الواحد تلو الآخر، حيث إنه الفريق الوحيد الذي لم يخسر هذا الموسم حتى الآن، ولديه 50 نقطة في المركز الأول من 16 انتصارا وتعادلين فقط.

وبالرغم من الطموحات المختلفة والتباين الواضح في النتائج والترتيب بين الفريقين، إلا أنه من الصعوبة التكهن بما ستكون عليه المباراة وما ستنتهي إليه النتيجة، لكن يبقى الطموح مشروعا لكلا الفريقين في تحقيق الانتصار وحصد النقاط التي تعتبر مهمة جدا بالنسبة للوكرة لمواصلة تقدمه نحو منطقة الوسط والهروب عن المراكز الأخيرة.

وفي رابع المواجهات، يلتقي نادي الغرافة مع نظيره الأهلي، بعد أن كان الغرافة قد حقق انتصارا مهما للغاية في الجولة الماضية على حساب الخور بنتيجة ثلاثة أهداف لهدف، واستعاد الثقة مرة أخرى بعد الخسارة التي تعرض لها أمام السد في ربع نهائي كأس سمو الأمير، ويريد تأكيد جدارته بعدم خسارة أي نقاط جديدة ستصعب المهمة في ظل المطاردة القوية من قطر والأهلي والعربي أيضا للتقدم إلى المربع الذهبي.

في المقابل، كان “العميد” قد خسر أمام الريان بثلاثة أهداف لهدف في الأسبوع الماضي، وهو يتطلع للتعويض خاصة أن مدربه نيبوشا يدرك أن خسارة جديدة في الأمتار الأخيرة ستزيد من تعقيد مهمة الفريق، وتجعل عودته للمربع الذهبي أمرا صعبا للغاية.

ويحتل الأهلي حاليا المركز السابع خلف العربي، حيث لديه 26 نقطة، بينما يوجد الغرافة في المركز الرابع برصيد 30 نقطة بفارق نقطة واحدة عن الريان الثالث، ومتقدما على نادي قطر الخامس بنقطتين.

وفي خامس مواجهات الجولة، يلتقي فريقا الخور وقطر، حيث يحتل نادي قطر المركز الخامس برصيد 28 نقطة وكله عزم على تحقيق الفوز في محاولة للعودة للمربع الذهبي مرة أخرى في ظل المنافسة القوية وتقارب النقاط بينه وبين عدد من الفرق التي تتقدم عليه أو التي تأتي بعده في الترتيب.

وعلى الجانب الآخر، سيلعب الخور من أجل الانتصار وتحقيق النقاط الثلاث، لاسيما أنه يحتل المركز الحادي عشر برصيد 14 نقطة، ما يجعله أحد المهددين بالهبوط إلى الدرجة الثانية، أو لعب المباراة الفاصلة، الأمر الذي يتطلب منه خوض كافة المباريات القادمة تحت شعار الفوز حتى يبتعد عن هذا الخطر.

وتختتم منافسات الأسبوع التاسع عشر باللقاء الذي يلتقي فيه الريان والعربي، وهي مواجهة بعيدة عن أية حسابات، وتعتبر قمة تقليدية في الكرة القطرية، حيث دائما ما تحفل مباريات الفريقين بالقوة والندية.

وبالعودة إلى جدول الترتيب، سيعمل الريان على تعزيز مكانته في المربع الذهبي، وهو الذي يحتل حاليا المركز الثالث برصيد 31 نقطة، ويدرك لاعبوه وجهازهم الفني أن التمسك بهذا المركز يتطلب تحقيق الانتصارات لأن أي تعثر قد يخدم منافسيه ليتقدموا عليه في الترتيب.

ويعتمد مدرب الفريق لوران بلان على مجموعة مميزة من اللاعبين بقيادة الحارس سعود الهاجري وشجاع يوسف خليل وفرنك كوم وياسين براهيمي وعبد العزيز حاتم ويوهان ألكسندر بولي وجابريل ميركادو.

أما بالنسبة للعربي الذي يحتل المركز السادس برصيد 26 نقطة، فمازالت الفرصة متاحة أمامه للتقدم نحو الرباعي الأول على لائحة الرتيب العام، ويعتبر فوزه على الريان، في حال التحقق، خطوة مهمة يأمل متابعو وجماهير الفريق في استغلالها، على أمل تحقيق انتصارات أخرى في الأسابيع المتبقية من الدوري.

ويقود العربي المدرب هيمير هالجريمسون الذي يتوقع أن يلعب بتشكيلته الأساسية ومن بين أبرز الأسماء محمود أبوندى وماركيز مارتنيز ومهرداد محمدي وسيبستيان سوريا ويوسف المساكني وأحمد فتحي وأرون ومحمد صلاح النيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format