💰 Business

Nakilat wins prestigious environmental award for 3rd Consecutive Year

ناقلات تفوز بجائزة بيئية مرموقة للعام الثالث على التوالي

QNA

Doha: Nakilat has been awarded the Sword of Honour by British Safety Council for the third consecutive year, a prestigious award for organisations that have reached the pinnacle of excellence in managing the companys health, safety and environmental risks.

Despite the challenging circumstances brought about by the global pandemic, Nakilat continued to uphold its exemplary commitment and dedication in operating to the highest international standards and effectively manage occupational health, safety, environment, and wellbeing within the organization.

Throughout COVID-19, the company has spared no effort in ensuring a safe workplace to protect its workforce by implementing various measures to prevent the spread the virus and reduce risks to all its employees, contractors and visitors. This was possible due to the robust systems and procedures in place that allowed the company to act swiftly in response to the situation and ensure its global operations remained uninterrupted while keeping its personnel safe.

Nakilat was among a selected number of organisations worldwide that achieved a Sword of Honour this year, awarded to companies which have demonstrated excellence in the management of health and safety risks at work.

In order to compete for the Sword of Honour, the organisation first had to achieve the maximum five stars in the British Safety Councils health, safety and environmental management audit scheme in the period August 2019 November 2020. Nakilat had also remotely demonstrated to an independent panel of experts its excellence in health, safety and environmental management throughout the business from the shopfloor to the boardroom. 

قنا

الدوحة: حازت شركة “ناقلات” على جائزة “سيف الشرف” من مجلس السلامة البريطاني للسنة الثالثة على التوالي، علما أن هذه الجائزة المرموقة تمنح للشركات والمؤسسات ذات الأداء المتميز في إدارة المخاطر المتعلقة بالصحة والسلامة والبيئة.

وقد حافظت شركة “ناقلات ” بالرغم من الظروف الصحية العالمية الحالية، على التزامها بأداء عملياتها التشغيلية وإدارة الصحة المهنية وفق أعلى المعايير العالمية المتعلقة بالسلامة والصحة والبيئة.

ولم تدخر شركة “ناقلات” خلال جائحة كورونا / كوفيد-19 / أي جهد للتحقق من توفير بيئة عمل آمنة لحماية موظفيها من خلال تطبيق المعايير الوقائية المختلفة للحد من انتشار الفيروس وتقليل المخاطر، وقد تم تحقيق هذا من خلال وضع أنظمة وإجراءات محكمة، تمكنت الشركة من خلالها من التعاطي بشكل فعال مع الأزمة والتأكد من سلامة سير العمليات التشغيلية مع الحفاظ على سلامة موظفيها.

وكانت شركة “ناقلات” واحدة من الشركات والمؤسسات العالمية التي حصلت على جائزة “سيف الشرف” لهذا العام، بعد أن حققت أعلى معايير إدارة الصحة والسلامة في بيئة العمل، كما اجتازت بنجاح تدقيقا شاملا من مجلس السلامة البريطاني على معايير إدارة الصحة والسلامة والبيئة.

يذكر أنه من أجل التنافس على جائزة “سيف الشرف”، يستوجب على الشركة تحقيق الحد الأقصى بالحصول على درجة “الخمس نجوم” في عملية التدقيق التي تمت من قبل لجنة مستقلة من الخبراء في الفترة من أغسطس 2019 وحتى نوفمبر 2020، حيث أفاد تقريرها بأن الشركة قد حققت بتفوق جميع المتطلبات في مجال إدارة الصحة والسلامة والبيئة في جميع أنحاء الأعمال والمرافق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format