🚦Traffic

Development of intersection connecting 33 with West Industrial Streets begins

بدء تطوير التقاطع الرابط بين شارعي ٣٣ والصناعية الغربي

QNA

Doha: The Public Works Authority Ashghal announces commencement of building a grade separated interchange within the works of Street 33 Upgrade Project in Industrial Area, linking Street 33 with West Industrial Street.

Ashghal clarifies that the existing roundabout that connects West Industrial Street with Street 33 will be replaced with a grade separated interchange, which includes a signalized intersection to streamline traffic in all directions, and a 2.18 km long to provide free flow traffic along Street 33.

The new interchange is considered to be an important link for commuters from Doha towards West Industrial Street, commuters from Bu Sidra Interchange on Salwa Road, and commutes from Bu Sala Interchange on G-Ring Road towards Industrial Area via Street 33 and vice versa. It shall serve many vital entities, commercial and industrial facilities in the area, as the West Industrial Street extends between Salwa Road and G-Ring Road.

The new interchange will also facilitate traffic movement in the direction of Al Taqa Street that connects between Salwa Road at Al Sailiyya Interchange and G-Ring Road at Al Bahia Interchange.

Ashghal will implement a new traffic diversion on the roundabout connecting Street 33 and West Industrial Street in the Industrial Area. Thus all existing lanes will be open to traffic from Friday 12th March 2021 for a period of 6 months, to allow the roundabout to be transformed into a two-level intersection within the works of Street 33 Upgrade Project.

Engineer Nasser Al Dalmouk from Highway Projects Department of Ashghal clarified that so far more than 35 percent of works of Street 33 Upgrade Project in Industrial Area are completed. He also claimed that the new interchange will contribute in enhanced traffic flow in the area, especially as it connects two vital roads in the area, West Industrial Street and Street 33.

Ashghal is upgrading the 5km long at Street 33 in Industrial Area into an expressway providing free flow traffic from East Industrial Street and the Industrial Area Road to the West Industrial Street. 

قنا

الدوحة: بدأت هيئة الأشغال العامة “أشغال” العمل في تطوير التقاطع الرابط بين شارعي /33/ و/الصناعية الغربي/، وذلك ضمن أعمال مشروع تطوير شارع 33 بالمنطقة الصناعية.

وستتم في إطار هذا المشروع إزالة الدوار القديم وإقامة تقاطع من مستويين، يضم إشارات ضوئية لتوزيع الحركة المرورية في جميع الاتجاهات إلى جانب جسر علوي بطول 218 مترا يمر من فوق الإشارة الضوئية على طول شارع 33 ليوفر تدفقاً مروريا حرا.

ويعتبر التقاطع الجديد حلقة وصل مهمة أمام القادمين من الدوحة في اتجاه شارع الصناعية الغربي أو القادمين من تقاطع /بو سدرة/ على طريق سلوى، أو القادمين من تقاطع /بو صلة/ على الطريق الدائري السابع في اتجاه المنطقة الصناعية عبر /شارع 33 / والعكس، ليخدم العديد من المرافق الحيوية والمرافق التجارية والصناعية في المنطقة، خصوصاً أن شارع الصناعية الغربي يمتد بين طريق سلوى والطريق الدائري السابع.

كما سيسهل التقاطع الجديد الحركة المرورية في اتجاه شارع الطاقة والذي يصل أيضاً بين طريق سلوى عند تقاطع السيلية والطريق الدائري السابع عند تقاطع /الباهية/.

وستقوم “أشغال” بتنفيذ وضع جديد للدوار الرابط بين /شارع 33/ وشارع الصناعية الغربي في المنطقة الصناعية مع الإبقاء على جميع المسارات القائمة مفتوحة أمام المرور بدءا من يوم الجمعة المقبل ولمدة 6 أشهر، لإتاحة المجال أمام أعمال المشروع.

وفي هذا الصدد قال المهندس ناصر الدلموك، من إدارة مشروعات الطرق السريعة، إن نسبة إنجاز مشروع تطوير /شارع 33/ بالمنطقة الصناعية وصلت إلى 35%، مشيراً إلى أن التقاطع الجديد سيسهم في تعزيز الحركة المرورية في المنطقة خصوصا أنه يربط شارع الصناعية الغربي الحيوي مع /شارع 33/.

وأضاف أن التقاطع الجديد، عند اكتماله، سيمثل حلقة وصل مهمة أمام القادمين من الدوحة في اتجاه شارع الكسارات والعكس ليخدم العديد من المرافق الحيوية والمرافق التجارية والصناعية في المنطقة.

وتعمل “أشغال” على تطوير /شارع 33/ في المنطقة الصناعية (بطول 5 كيلومترات) وتحويله إلى طريق سريع ليوفر تدفقا مروريا حرا في المنطقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format