👮‍♂️ Government

QRCS Delivers Food Aid to Families in Pakistan

الهلال الأحمر القطري يوزع سلات غذائية في باكستان

QNA

Doha: Qatar Red Crescent Society (QRCS) is implementing a COVID-19 response project in Pakistan, in cooperation with Pakistan Red Crescent Society (PRCS), with the aim of supporting 4,800 vulnerable people who have been negatively affected by the pandemic in poor areas of Pakistan.

The project is aimed at meeting the basic food needs of families in four provinces. in consultation with district administrations, Pakistan Red Crescent Society (PRCS) selected the beneficiaries and procured the food supplies through a public tender, as per the relevant applicable regulations.

Currently, the field personnel are distributing 800 food parcels. These distributions cover 800 families, or 4,800 persons, in the provinces of Baluchistan, Khyber Pakhtunkhwa, Azad Jammu and Kashmir, and TDs, with special focus on daily wagers, widows, people with disabilities (PWDs), and people who lost their livelihoods due to COVID-19.

Pakistan is one of the countries most affected by the COVID-19 pandemic, particularly those with low income. The ongoing pandemic situation further triggered the risk of poverty and unemployment. QRCS is a long-term, reliable, and dedicated partner to PRCS. It has consistently been engaged in humanitarian services with PRCS through different response activities to assist the most vulnerable.

This project is part of QRCSs initiative to back the fellow National Societies in 22 countries across six continents, by supporting the efforts of national societies working in response efforts.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري عن تنفيذه لمشروع مواجهة انتشار فيروس كورونا /كوفيد-19/ في باكستان، بالشراكة مع الهلال الأحمر الباكستاني، وذلك بهدف دعم 4800 شخص من الفئات الضعيفة التي تأثرت سلباً بالجائحة في المناطق الفقيرة من باكستان.

ويتمثل الهدف من المشروع في تزويد الأسر المتواجدة في أربع ولايات باحتياجاتها الغذائية الأساسية، حيث قام الهلال الأحمر الباكستاني بالتنسيق مع الإدارات المحلية لاختيار المستفيدين، ومباشرة إجراءات شراء المواد الغذائية.

وتعكف الكوادر الميدانية حالياً على توزيع 800 سلة غذائية يستفيد من هذه التوزيعات 800 أسرة موزعة بالتساوي على ولايات /بلوشستان وخيبر بختونخوا وآزاد جامو وكشمير وتي دي/، مع التركيز على العمالة اليومية والأرامل والمعاقين والأسر التي فقدت دخلها نتيجة الإغلاق.

وتعد باكستان من الدول الأكثر تأثراً بجائحة /كوفيد-19/، وخاصةً بالنسبة للفئات محدودة الدخل، في ظل زيادة معدلات الفقر والبطالة. وتوجد شراكة قديمة ما بين الهلال الأحمر القطري ونظيره الباكستاني في مجال تقديم الخدمات الإنسانية المختلفة.

يذكر أن هذا المشروع يندرج ضمن المبادرة التي أطلقها الهلال الأحمر القطري للاستجابة الطارئة لجائحة فيروس كورونا في 22 دولة موزعة على 6 قارات حول العالم، عبر دعم جهود الجمعيات الوطنية العاملة في جهود الاستجابة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format