📱 Technology🇶🇦 DOHA

Qatar Ranked First Globally in Mobile Internet Connection Speeds

قطر الأولى عالميا في سرعة إنترنت الهاتف الجوال وفي استخدام شبكة الإنترنت

QNA

Doha: The State of Qatar has ranked first globally in mobile internet connection speeds; the average download speed in internet connection via mobile phone has reached 178.01 MBPS, according to “The Global State of Digital 2021” report released by Hootsuite Organization.

Qatar has also ranked number one globally in the rate of internet adoption among the total population with a percentage reaching 99%.

The number of internet users in Qatar reached 2.88 million people last January, thus exceeding many countries of the world in this regard. The report also stated that Qatar has 2.87 million social media users, while Qatar’s mobile connections increased to 4.67 million and 160.6% of the population.

The Hootsuite Organization is a global organization specialized in social media management, and the statistics of the internet and mobile phone. It releases a report annually to monitor the statuses of digitization and the levels of the spread of the various tools of modern communication technology in all countries of the world.

قنا

الدوحة: احتلت دولة قطر المركز الأول عالميا في سرعة الاتصال بإنترنت الهاتف الجوال، بواقع سرعة اتصال بلغت 178.01 ميغابايت في الثانية الواحدة، وذلك بحسب تقرير شركة “هووتسويت” المتخصصة في مجال التواصل الاجتماعي، عن “الحالة الرقمية في العالم 2021”.

وأشار التقرير إلى وجود قطر في المرتبة الأولى عالميا في تبني استخدام الإنترنت بنسبة بلغت 99 بالمئة، كما استعرض الحالة الرقمية في العالم بناء على أرقام وإحصائيات حول عدد المشتركين في خدمات الاتصال في بلدان العالم، ونسبة اتصالهم بشبكة الإنترنت، واستخدامهم لمواقع التواصل الاجتماعي، وغيرها من البيانات الإحصائية ذات العلاقات بقطاع الاتصالات في تلك البلدان.

وأظهر تقرير “الحالة الرقمية في العالم 2021” أيضا أن هناك، 2.88 مليون شخص يستخدمون الإنترنت في قطر وفقا لأرقام مسجلة في شهر يناير الماضي، بينما هناك 2.87 مليون شخص يستخدمون مواقع التواصل الاجتماعي، مثلما كشفت الإحصائيات أن هناك 4.67 مليون اشتراك في خدمة الهاتف الجوال في دولة قطر، وأن نسبة عدد الاشتراكات في خدمات الهاتف الجوال وصلت إلى نسبة 160.6 بالمئة من عدد سكان البلاد.

يشار إلى أن شركة “هووتسويت”، الذي يقع مقرها الرئيسي في كندا، هي عبارة عن منصة عالمية لإدارة وسائل التواصل الاجتماعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format