😎 LifeStyle🎮Games & Movies

42 of 100 people play mobile games once daily: Survey

دراسة: ٤٢ من كل ١٠٠ شخص يلعبون العاب الجوال مرة في اليوم

By Musab Turan | Anadolu

Istanbuil: More than 40 out of 100 people play mobile games at least once a day, according to a recent survey.

AdColony, global advertising, and marketing platform surveyed 1,250 people on mobile games and social media platforms in Europe, Middle East and the Africa (EMEA) region.

While 88 of 100 people play mobile games, 42 of 100 play at least once a day, the survey revealed.

Players said the games have become a part of their daily lives. The time spent on games has increased day by day. Nearly 70% of respondents in the EMEA play for more than three hours a week.

More than 80% of respondents said they are in a good mood while playing and 47% play to make leisure time enjoyable.

But it is not only young people who play. Nearly 80% of adults play in Turkey. Action-adventure games are preferred by Turkish gamers at 49.2%. Puzzles and racing games are also favorable.

The survey revealed that advertisements for mobile games, which have become the biggest socialization tool, have started to turn into online stores.

While 72% of participants said mobile ads they encountered positively affect their shopping, 66% said they preferred to shop in-app.

الاناضول

اسطنبول: وفقا لمسح أجري مؤخرا فإن أكثر من 40 من أصل 100 شخص يلعبون ألعاب الهاتف المحمول مرة واحدة على الأقل في اليوم.

شملت منصة آد كولوني العالمية للإعلانات والتسويق 1250 شخصًا على ألعاب الجوال ومنصات التواصل الاجتماعي في أوروبا والشرق الأوسط ومنطقة أفريقيا.

وكشف المسح انه بينما يلعب 88 من بين 100 شخص العاباً على الهاتف المحمول، فان 42 من بين 100 يلعبون مرة واحدة على الاقل يوميا.

وقال اللاعبون إن الألعاب أصبحت جزءًا من حياتهم اليومية. وقد زاد الوقت الذي يقضونه على الألعاب يوما بعد يوم. ويلعب ما يقرب من 70٪ من المشاركين في أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا لأكثر من ثلاث ساعات في الأسبوع.

أكثر من 80٪ من المشاركين قالوا إن اللعب يحسّن مزاجهم، بينما 47٪ يلعبون للتمتع بوقت الفراغ.

ولكن فئة الشباب ليست الوحيدة التي تلعب. ما يقرب من 80٪ من البالغين يلعبون ألعاب الهاتف المحمول في تركيا. حيث تكون ألعاب الاكشن والمغامرة هي المفضلة من قبل اللاعبين الأتراك البالغين بما يقارب 49.2٪. وألعاب السباقات والألغاز مفضلة أيضاً.

وكشف المسح أن إعلانات ألعاب الهاتف المحمول، التي أصبحت أكبر أدوات التنشئة الاجتماعية، بدأت تتحول إلى متاجر على الإنترنت.

في حين قال 72٪ من المشاركين إن إعلانات الجوّال التي صادفوها تؤثر بشكل إيجابي على تسوقهم، حيث قال 66٪ أنهم يفضلون التسوق في التطبيق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format