💉 Health🦠Coronavirus

Clarification from the MoPH about vaccine procedures

توضيح من وزارة الصحة العامة حول إجراءات اللقاح

Dina Al Sabbagh – WGOQatar 

Doha: On Monday, the Ministry of Public Health clarified that the vaccination against the Coronavirus “Covid 19” is administered in all 27 health centers of the Primary Health Care Corporation upon an invitation-only, according to the interim vaccination plan.

MoPH indicated, through its official Twitter account, to the priority groups during the current period and how to obtain a vaccination, according to the National Program for Vaccination Against Covid-19 in the State of Qatar.

 

What are the current priority groups eligible for vaccination?

1) people aged 50 years of age and above regardless of their health conditions

2) people with moderate chronic medical condition 

3) additional healthcare professionals and other key workers in different ministries and industries, including teachers and administration staff in education

 

Where can people get their vaccine and what is the process?

1- All 27 PHCC primary health centers- The vaccine is offered in all 27 health centers by invitation only according to the phased vaccination plan. The targeted groups will receive an SMS invitation to come to their health center on a specified date and time.

2- Qatar National Convention Centre- Teachers and school administration staff are being prioritized at QNCC, additionally the vaccine is offered to other professionals and key workers in different ministries and industries.

Attending QNCC is by invitation only. The targeted groups will receive an SMS invitation to come to the vaccination center on the dates specified for both their first and second dose of the vaccine.

3- COVID-19 Drive-through vaccination Centre in Lusail- The Centre caters only for people receiving their second dose. PHCC will notify eligible people if their second dose will be administered at the Drive-through Centre or a primary health Centre. People do not need a time- specific appointment to attend the drive- through Centre, they can attend at any time during operational hours on the due day of their second dose.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: أوضحت وزارة الصحة العامة يوم الإثنين أن إعطاء اللقاح المضاد لفيروس كورونا “كوفيد 19” يتم في جميع المراكز الصحية الـ27 التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية بناءً على دعوة فقط وذلك وفق خطة التطعيم المرحلية.

وأشارت وزارة الصحة العامة عبر حسابها الرسمي بموقع تويتر إلى الفئات ذات الأولوية خلال الفترة الحالية وكيفية الحصول على التطعيم، وفق البرنامج الوطني للتطعيم ضد كوفيد-19 في دولة قطر.

 

ما هي المجموعات ذات الأولوية الحالية المؤهلة للتلقيح؟

1- الأشخاص الذين تبلغ أعمارهم 50 عاماً فأكثر بغض النظر عن حالتهم الصحية.

2- الأشخاص الذين يعانون من أمراض مزمنة معتدلة.

3- المتخصصون في الرعاية الصحية والموظفين الرئيسيين الآخرين في مختلف الوزارات والقطاعات بما في ذلك المعلمين والكوادر الإدارية في قطاع التعليم.

 

أين يمكن الحصول على اللقاح وما هي الإجراءات المتبعة؟

1- جميع المراكز الصحية الـ27 التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية:

يتم إعطاء اللقاح في جميع المراكز الصحية السبعة والعشرين وبناءً على دعوة فقط وذلك وفق خطة التطعيم المرحلية. ستتلقى المجموعات المستهدفة دعوة عبر الرسائل النصية القصيرة للحضور إلى مركزهم الصحي في تاريخ ووقت محددين.

2- مركز قطر الوطني للمؤتمرات:

يتم إعطاء الأولوية للمعلمين والكوادر الإدارية في المدارس في مركز قطر الوطني للمؤتمرات بالإضافة إلى تقديم اللقاح للكوادر المهنية الأخرى والموظفين الرئيسيين في مختلف الوزارات والقطاعات.

وجددت التأكيد على أن تلقي اللقاح في مركز قطر الوطني للمؤتمرات يتم بناءً على دعوة فقط. وأن المجموعات المستهدفة ستتلقى دعوة عبر الرسائل النصية القصيرة للحضور إلى مركز التطعيم في المواعيد المحددة لكل من الجرعة الأولى والثانية من اللقاح.

3- مركز خدمة التطعيم في السيارة ضد كوفيد 19 في لوسيل:

يقدم المركز خدماته للأشخاص الذين يتلقون الجرعة الثانية من اللقاح فقط. وستقوم مؤسسة الرعاية الصحية الأولية بإعلام الأشخاص المؤهلين إذا كانوا سيحصلون على جرعتهم الثانية في مركز التطعيم السريع أو في مركز الرعاية الصحية الأولية. لا يحتاج الأشخاص إلى موعد أو وقت محدد للحضور إلى المركز، يمكنهم الحضور في أي وقت خلال ساعات العمل في اليوم المحدد لجرعتهم الثانية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format