📚Education

EAA Offers 59 Scholarships within Dynamic Futures Qatar Programme

التعليم فوق الجميع تقدم ٥٩ منحة دراسية ضمن برنامج المستقبل الديناميكي

QNA

Doha: Expanding higher education opportunities for youth across Qatar, Education Above All Foundation (EAA)’s Al Fakhoora programme, in collaboration with the Ministry of Awqaf and Islamic Affairs, awarded a total of 59 students with a Dynamic Futures Qatar Scholarship as part of the Qatar Scholarship Programme, in a virtual ceremony.

The DFQ scholarship aims to provide youth aged 17 to 25, who have spent most of their formative years in Qatar, with access to higher education. They can apply to distinguished universities in the country, including Qatar University (QU), Stenden University of Applied Sciences-Qatar, College of the North Atlantic – Qatar (CNA-Q), University of Calgary in Qatar (UCQ), and partner universities of Qatar Foundation (QF).

Director-General of the General Directorate of Endowments (Awqaf) Dr. Sheikh Khalid bin Mohammed Al-Thani celebrated the new cohort of DFQ scholars and highlighted: “We are looking forward to seeing the students’ impact on the future, seeing them raise the status of Islam by equipping themselves with useful knowledge and sharing it, so that ceaseless charity continues and knowledge can go on for generations to come.”

As part of the partnership agreement with QF for the Dynamic Futures Qatar Scholarship, QF is co-funding four of the awarded scholarships. Chief Financial Officer at QF Sheikh Salman Bin Hassan Al-Thani commented: “It is Qatar Foundation’s dedication to inclusivity in education, and to removing obstacles that may prevent young people from fulfilling their goals and their potential.”

“That has led us to develop a portfolio of scholarships and financial aid opportunities that have opened the path to a quality, meaningful learning experience within the universities based at Education City for so many talented, driven students from around the world. We know that the QF students who have just received the DFQ scholarship will make us proud as they go on to make a difference,” he added.

President of CNA-Q Dr. Salem Al Naemi said: “We have great respect for Qatar Foundation and the Education Above All Foundation, and for all partners who are working tirelessly to ensure education is available to all with no exception. Education is key to creating a developed and innovative society that will achieve sustainable growth. College of the North Atlantic – Qatar is proud to be part of this initiative that provides education to those who lack the means to realise their wish.”

Commenting on DFQ’s positive impact on youth in Qatar, Director of EAA’s Al Fakhoora programme Talal Al Hothal said: “EAA supports millions of children and young people across the world to ensure they have access to safe, quality education. Today’s ceremony underlines this commitment and solidifies the promise our DFQ scholarship makes to the next generation of leaders and changemakers in Qatar. We are determined to provide life-changing opportunities to deserving youth, so that they can pursue successful and rewarding careers to support and strengthen their communities.”

DFQ is a needs-based scholarship offered by EAA through its Al Fakhoora programme to deserving expatriate youth in Qatar.

قنا

الدوحة: قدم برنامج /الفاخورة/ التابع لمؤسسة التعليم فوق الجميع بالتعاون مع وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية ومؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع منحا دراسية لـ 59 طالباً كجزء من برنامج المستقبل الديناميكي للمنح الدراسية في قطر، وذلك خلال حفل افتراضي عقدته المؤسسة عبر الإنترنت .

ويركز برنامج المستقبل الديناميكي في دولة قطر على تمكين الشباب المقيمين في الدولة، والذين أمضوا معظم سنوات حياتهم في قطر وممن تتراوح أعمارهم بين 17 و25 عاماً، من استكمال تعليمهم العالي، والتقدم للجامعات المتميزة في البلاد، بما في ذلك جامعة قطر، وجامعة ستندن للعلوم التطبيقية، وكلية شمال الأطلنطي في قطر، وجامعة كالجاري في قطر، بالإضافة إلى الجامعات الشريكة لمؤسسة قطر.

وفي هذا الصدد أعرب سعادة الشيخ الدكتور خالد بن محمد بن غانم آل ثاني، المدير العام للإدارة العامة للأوقاف بوزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية عن سعادته بالدفعة الجديدة من طلاب برنامج المستقبل الديناميكي في قطر، وتطلعه إلى رؤية تأثير الطلاب على المستقبل ورؤيتهم يرفعون مكانة الإسلام عن طريق تجهيز أنفسهم بالمعرفة المفيدة ومشاركتها، حتى تستمر الأعمال الخيرية بلا توقف وتستمر المعرفة لأجيال قادمة.

من جانبه ، أوضح سعادة الشيخ سلمان بن حسن آل ثاني، الرئيس التنفيذي للشؤون المالية بمؤسسة قطر أنه كجزء من اتفاقية الشراكة مع مؤسسة قطر لمنحة المستقبل الديناميكي، تشارك مؤسسة قطر في تمويل أربع من المنح الدراسية الممنوحة مؤكدا حرص المؤسسة على الشمولية في التعليم، وإزالة العقبات التي قد تحول دون تحقيق الشباب لأهدافهم وإمكاناتهم.

وأضاف أنه تم تطوير محفظة من المنح الدراسية وفرص المساعدات المالية التي فتحت الطريق لتجربة تعليمية جيدة وذات مغزى داخل الجامعات الموجودة في المدينة التعليمية للعديد من الطلاب الموهوبين من جميع أنحاء العالم، مؤكدا ثقته في أن طلاب مؤسسة قطر الذين حصلوا على منحة برنامج المستقبل الديناميكي في قطر سوف “يجعلوننا فخورين في الوقت الذي يسعون فيه لإحداث فرق”.

في الإطار ذاته أبدى الدكتور سالم بن ناصر النعيمي رئيس كلية شمال الأطلنطي في قطر احترامه الكبير لمؤسسة قطر ومؤسسة التعليم فوق الجميع، ولكل الشركاء الذين يعملون بلا كلل لضمان إتاحة التعليم للجميع دون استثناء، مشددا على أن التعليم هو المفتاح لخلق مجتمع متطور ومبتكر من شأنه أن يحقق النمو المستدام، وأن كلية شمال الأطلنطي في قطر تفخر بأن تكون جزءًا من هذه المبادرة التي توفر التعليم لأولئك الذين يفتقرون إلى الوسائل لتحقيق رغبتهم.

وتعليقا على الأثر الإيجابي لبرنامج المستقبل الديناميكي في قطر، قال السيد طلال الهذال، مدير برنامج الفاخورة التابع لمؤسسة التعليم فوق الجميع، إن مؤسسة التعليم فوق الجميع تدعم ملايين الأطفال والشباب في جميع أنحاء العالم لضمان حصولهم على تعليم آمن وعالي الجودة، وتؤكد هذه المنح على هذا الالتزام وتعزز الوعد الذي يقدمه برنامج المستقبل الديناميكي في قطر للجيل القادم من القادة وصناع التغيير في قطر، مبديا تصميم /الفاخورة/ على توفير فرص لتغيير الحياة للشباب المستحقين، حتى يتمكنوا من متابعة مهن ناجحة ومجزية لدعم مجتمعاتهم وتقويتها.

يشار إلى أن برنامج المستقبل الديناميكي في قطر، منحة دراسية قائمة على الاحتياجات تقدمها مؤسسة التعليم فوق الجميع من خلال برنامج /الفاخورة/ للشباب المقيمين المستحقين في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format