😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Restored Chaplin films to be released in cinemas worldwide

أفلام كلاسيكية مرممة لشابلن ستعرض في دور السينما حول العالم

Reuters

London: A hundred years since Charlie Chaplin directed and starred in his first feature-length film “The Kid”, some of the silent comic’s best-known movies are being restored to be released in cinemas worldwide.

French film company mk2 and international distributor Piece of Magic said in a statement they had teamed up to mark the centennial. The Paris-based company’s 2k and 4k restorations of Chaplin’s films include classics “The Gold Rush”, “City Lights”, “The Circus”, “Modern Times” and “The Great Dictator”.

mk2 will release a 4K restoration of “The Kid” in France in the autumn while Piece of Magic will work with its network of exhibitors to release the film and others in around 50 territories as well as collaborate with mk2 distribution partners.

“In 1921 ‘The Kid’ confirmed Chaplin’s stardom and extraordinary skills in the art of cinema,” mk2 Chief Executive Nathanaël Karmitz said in a statement.

“It is fitting that this year in partnership with Piece of Magic we return Chaplin to cinemas around the world and continue to maintain the legacy of his work, celebrating its modernity and emotions that live on today.”

The two companies said there would be new posters and trailers “designed for contemporary audiences” to mark the anniversary.

رويترز

لندن : يتم الآن ترميم بعض أشهر أفلام الكوميديا الصامتة ليتم طرحها في دور السينما في جميع أنحاء العالم بمناسبة مرور مائة عام على طرح فيلم “كيد” بطولة وإخراج اسطورة الكوميديا الصامتة تشارلي شابلن.

وقالت شركة السينما الفرنسية MK2 والموزع الدولي “بيس اوف ماجيك” في بيان انهما تعاونا للاحتفال بالذكرى المئوية، وتشمل ترميمات الشركة التي تتخذ من باريس مقراً لها 4 آلاف من كلاسيكيات شابلن التي تتضمن: “ذا غولد رشو“سيتي لايتسو“ذا سيركوسو“مودرن تايمزو“ذا غريت ديكتاتور“.

سوف تطرح mk2 نسخة مرممة بدقة 4K من فيلم “كيدفي فرنسا في الخريف في حين أن “بيس اوف ماجيك” سوف تعمل مع شبكتها من العارضين لطرح هذا الفيلم وغيره من الأفلام في حوالي 50 مكان حول العالم.

وقال الرئيس التنفيذي لـ MK2 ناثانيل كارميتز في بيان: “في عام 1921 أكد فيلم “كيدنجومية شابلن ومهاراته الاستثنائية في فن السينما.

من المناسب أن نعيد هذا العام بالشراكة مع “بيس اوف ماجيك” شابلن إلى دور السينما في جميع أنحاء العالم ونواصل الحفاظ على إرث أعماله، محتفلين بحداثتها وعواطفها التي تعيش إلى اليوم.”

وقالت الشركتان انه ستكون هناك ملصقات ومقطورات جديدةمصممة للجماهير المعاصرةللاحتفال بالذكرى السنوية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format