⚽ QSL

Al Duhail Defeat Al Kharaitiyat in QNB Stars League

الدوري القطري: الدحيل يفوز على الخريطيات بثنائية نظيفة

QNA

Doha: Al Duhail defeated Al Kharaitiyat 2-0 in Week 18 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Duhail Stadium on Saturday.

Substitute Mohammed Muntari (69th minute) and Michael Olunga (85th minute) scored the goals as Al Duhail took their points tally to 37 with their 12th victory.

Al Kharaitiyat’s woes further compounded as they were rooted to the bottom of the table with six points following their 16th defeat.

Al Duhail are almost out of contention for the title as Al Sadd just need to beat Umm Salal on Sunday to be crowned the new QNB Stars League champions with an unassailable lead, irrespective of other results, with only four matches remaining to be played after this round of action.

On the other hand, Al Kharaitiyat face a daunting task if they are to avoid direct relegation to the Second Division, as 11th-placed Al Khor have 14 points.

Al Duhail mostly called the shots even as Al Kharaitiyat played second fiddle to their rivals with a defensive game.

Al Duhail’s Paulo Edmilson Junior shot over the bar in the opening minute.

Olunga’s left-foot volley crashed against the crosspiece in the 21st minute and Medhi Benatia’s shot was blocked by goalkeeper Shehab Ellethy in the 33rd minute.

Shehab kept his citadel intact with some good saves in the first half, but The Thunders’ defensive wall caved in twice in the latter session.

Al Duhail took the field after half-time, with Mohammed Musa replacing Bassam Al Rawi in the deep defence. Later on, Karim Boudiaf came in for Ali Karimi in the midfield and Mohammed Muntari substituted Almoez Ali in the attack.

The substitutions proved productive for The Red Knights as they found the breakthrough when Muntari headed in a lofted cross from the left by Eduardo Rodriguez (Dudu) after Boudiaf passed the ball to the Brazilian.

Dudu played a role in the second goal as well, with Olunga heading in a corner kick taken by him.

Al Kharaitiyat’s best chance to score came in the 57th minute, but goalkeeper Salah Zakaria parried a header by Oumar Sako following a free-kick by Nasser Ibrahim.

Al Duhail had beaten Al Kharaitiyat 4-1 in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League. 

قنا

الدوحة: فاز فريق الدحيل على الخريطيات بهدفين دون رد، في المباراة التي جمعت بينهما مساء الأمس على استاد عبدالله بن خليفة بنادي الدحيل، ضمن منافسات الأسبوع الثامن عشر من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 / 2021.

وبهذه النتيجة، يبقى الخريطيات في قاع الترتيب برصيد 6 نقاط من فوزين فقط حتى الآن، وذلك قبل 4 جولات من نهاية البطولة هذا الموسم.. في المقابل رفع الدحيل رصيده إلى 37 نقطة معززا موقعه في المركز الثاني.

سجل الدحيل هدفيه في الشوط الثاني عن طريق محمد مونتاري في الدقيقة 69، والمهاجم الكيني ميشيل أولونجا في الدقيقة 85 من عمر المباراة.

جاءت البداية هجومية من جانب الدحيل الذي سعى لتسجيل هدف مبكر يقضي على طموحات فريق الخريطيات في تحقيق أي مفاجأة، وكانت بداية الخطورة من الكيني أولونجا الذي سدد كرة قوية في الدقيقة 22 لكن كرته اصطدمت بالعارضة لتضيع فرصة الهدف الأول.

وقد واصل الدحيل الضغط المستمر من خلال تنويع الهجوم من الأطراف والعمق للتغلب على الكثافة العددية والدفاع المنظم الذي اعتمد عليه المدرب وسام رزق.. وفي الدقيقة 34 نجح شهاب الليثي في التصدي لهدف مؤكد من المهدي بن عطية الذي تلقى عرضية رائعة من أدميلسون وسددها مباشرة في المرمى لكن أبعدها الليثي ببراعة إلى ضربة ركنية، ثم ينتهي الشوط الأول مع توالي الدقائق بالتعادل السلبي.

وفي الشوط الثاني، دخل الخريطيات بجرأة أكبر وبدأ في التخلي عن حذره الدفاعي من أجل مباغتة الدحيل، فاعتمد على الكرات الثابتة وكاد عمر ساكو من إحداها في الدقيقة 55 أن يسجل الهدف الأول لفريق بضربة رائعة أنقذها صلاح زكريا بصعوبة وأخرجها إلى ضربة ركنية.

واستشعر لاعبو الدحيل بالخطر، وحاولوا استغلال الفرص للتسجيل، ومع دخول محمد مونتاري كبديل نجح في هز شباك الخريطيات بعد عمل رائع من دودو الذي راوغ ومرر كرة عرضية متقنة من الجبهة اليسرى ارتقى لها مونتاري ولعبها بالرأس في المرمى معلنا عن أول الأهداف وتقدم الدحيل 1-0 عند الدقيقة 69 .

وحاول الخريطيات إدراك التعادل بالاعتماد على سلاح التسديدات من خارج منطقة الجزاء، لكنها افتقدت للدقة المطلوبة أمام مرمي الحارس صلاح زكريا.. وحسم أولونجا اللقاء بتسجيل الهدف الثاني من ضربة رأس إثر ركلة ركنية لعبها دودو عند الدقيقة 86 ليضعها اللاعب الكيني في المرمى وتصبح النتيجة 2-0.

وفي الدقيقة الثانية من الوقت بدل الضائع طالب لاعبو الخريطيات باحتساب ركلة جزاء لصالحهم، لكن الحكم سعود العذبة بعد الرجوع لتقنية الفيديو ، أشار بعدم وجود ركلة جزاء، لينتهي اللقاء بفوز الدحيل بهدفين نظيفين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format