💉 Health😎 LifeStyle

Fight High Cholesterol with These Foods

حارب ارتفاع الكوليسترول في الدم بهذه الأطعمة

Doha: Cholesterol is a compound found in every cell within the body’s cells, building new and healthy cells, and producing essential hormones. But, if the cholesterol level is high, this means that fatty deposits will form within the walls of the blood vessels, and these deposits will eventually block the flow of blood in the arteries.

Nutritionists point out that fresh fruits and vegetables, whole grains and good fats are all part of a heart-healthy diet, but some foods are particularly helpful in lowering cholesterol, Kuwait’s Al-Qabas newspaper reports.

Here are 5 of those foods, according to Harvard Health:

1. Oats

One easy way to start lowering cholesterol is to choose oatmeal or cold oatmeal-based cereals like Cheerios for breakfast. Gives you 1 to 2 grams of soluble fiber. Add a banana or some strawberries for another half a gram.

2. Beans

Beans are rich in soluble fiber. the body also takes some time to digest it, which means you feel full a longer time after the meal. This is one of the reasons why beans are a useful food for people trying to lose weight. With many options – from sea beans and beans to lentils, garbanzos, black-eyed peas, and more – with many recipes, beans are a versatile food.

3. Nuts

Many studies suggest that eating almonds, walnuts, peanuts and other nuts is good for the heart. Eating 2 ounces of nuts a day can reduce the level of low-density lipoprotein (LDL) by 5%. Nuts contain additional nutrients that protect the heart in other ways.

4. Foods fortified with sterols and stanols

Plant-derived sterols and stanols increase the body’s ability to absorb cholesterol from food. Companies are now adding them to a variety of foods. They are also available as supplements. Getting 2 grams of plant sterols or stanols per day can reduce LDL cholesterol by about 10%.

5. Fish

Eating fish two or three times a week can reduce low-density lipoprotein in two ways: by replacing meat that contains saturated lipids that boost LDL, and by introducing omega-3 fats that lower LDL. Omega-3 reduces triglycerides in the bloodstream and also protects the heart by helping to prevent abnormal heart rhythms.

الدوحة: الكوليسترول مركب موجود في كل خلية داخل خلايا الجسم، ويقوم ببناء خلايا جديدة ومعافاة، ولإنتاج هورمونات ضرورية. وإذا كان مستوى الكوليسترول في الدم مرتفعاً، فمعنى هذا أن ترسبات دهنية ستتكون داخل جدران الأوعية الدموية، وستعيق هذه الترسبات، في نهاية الأمر، تدفق الدم في الشرايين.

 يشير خبراء تغذية إلى أن الفواكه والخضروات الطازجة والحبوب الكاملة و الدهون الجيدة كلها جزء من نظام غذائي صحي للقلب، إلا أن بعض الأطعمة مفيدة بشكل خاص في المساعدة على خفض الكوليسترول، حسب صحيفة القبس الكويتية.

فيما يلي 5 من تلك الأطعمة، وفقًا لموقع  Harvard Health:

1. الشوفان

من الطرق السهلة لبدء خفض الكوليسترول اختيار دقيق الشوفان أو الحبوب الباردة القائمة على الشوفان مثل Cheerios على الإفطار. يمنحك 1 إلى 2 جرام من الألياف القابلة للذوبان. أضف موزة أو بعض الفراولة لنصف جرام آخر. 

2. فاصولياء

الفاصوليا غنية بالألياف القابلة للذوبان. كما أنها تستغرق بعض الوقت حتى يهضمها الجسم، مما يعني أنك تشعر بالشبع لفترة أطول بعد الوجبة. هذا أحد الأسباب التي تجعل الفاصوليا غذاء مفيدًا للأشخاص الذين يحاولون إنقاص الوزن. مع وجود العديد من الخيارات – من الفاصوليا البحرية والفاصوليا إلى العدس، والغربانز، والبازلاء ذات العيون السوداء، وما وراءها – والعديد من الطرق لتحضيرها، تعد الفاصوليا طعامًا متعدد الاستخدامات. 

3. المكسرات

 تشير مجموعة من الدراسات إلى أن تناول اللوز والجوز والفول السوداني وأنواع المكسرات الأخرى مفيد للقلب. يمكن أن يؤدي تناول 2 أونصة من المكسرات يوميًا إلى خفض مستوى البروتين الدهني منخفض الكثافة قليلًا بنسبة 5 %. تحتوي المكسرات على عناصر غذائية إضافية تحمي القلب بطرق أخرى. 

4. الأطعمة المدعمة بالستيرولات والستانولات

تعمل الستيرولات والستانولات المستخرجة من النباتات على زيادة قدرة الجسم على امتصاص الكوليسترول من الطعام. تقوم الشركات الآن بإضافتها إلى مجموعة متنوعة من الأطعمة. كما أنها متوفرة كمكملات غذائية. يمكن أن يؤدي الحصول على 2 جرام من الستيرولات أو الستانولات النباتية يوميًا إلى خفض نسبة الكوليسترول الضار بنحو 10 % .

5. السمك

يمكن أن يؤدي تناول الأسماك مرتين أو ثلاث مرات في الأسبوع إلى خفض البروتين الدهني منخفض الكثافة LDL بطريقتين: عن طريق استبدال اللحوم التي تحتوي على دهون مشبعة معززة لـ LDL ، ومن خلال تقديم دهون أوميغا 3 التي تخفض LDL. وتقلل أوميغا 3 من الدهون الثلاثية في مجرى الدم وتحمي القلب أيضًا من خلال المساعدة في منع ظهور إيقاعات القلب غير الطبيعية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format