😎 LifeStyle📱 Technology

WhatsApp adds voice and video calling to desktop app

واتساب يعلن تفعيل خدمة المكالمات الصوتية والفيديو عبر الكمبيوتر

Doha: WhatsApp announced that WhatsApp’s desktop app is getting voice and video calling, and that it is private and secure, and will be expanded in the future to include voice and group video calls.

The company said via the WhatsApp blog that receiving calls on a larger screen helps make it easier to work with colleagues, see family members clearly, or talk while moving in the room without having to stick your hand to hold your device.

It added: To benefit from the calls, we made sure that the calls work efficiently in both portrait or landscape mode, and appear in a separate window that can be resized, and that its default place is always at the top of the screen so as not to bother searching for video chats amid browser tabs or many open windows.

WhatsApp stressed that audio and video calls are fully encrypted between the two parties, so WhatsApp can’t listen or see them, whether you’re making them from your phone or on your computer.

** Here is the most important information about WhatsApp’s Desktop App calls:

* You can make free voice and video calls with your contacts via WhatsApp’s Desktop App if the app is installed on your computer.

 

* WhatsApp’s Desktop App calls are available for:

(1) Windows 10 version 1903, 64-bit, and later.

(2) MacOS 10.13 and later.

 

* To make and receive calls via WhatsApp’s Desktop App, you’ll need:

(1) Audio output device and microphone for voice and video calls.

(2) Camera for video calls.

(3) An active Internet connection on your computer and phone, knowing that the call will not be made via your phone, but the phone must be connected to the Internet to start the call.

(4) Granting WhatsApp permission to access the microphone and camera on your computer, where WhatsApp needs access to the computer’s microphone to make voice calls, as well as a computer’s camera to make video calls.

* Conference calls cannot be made via WhatsApp’s Desktop App currently.

الدوحة: أعلنت شركة واتساب أن خاصية المكالمات الصوتية ومكالمات الفيديو الفردية، أصبحت متوفرة الآن في تطبيق واتساب للكمبيوتر، وأنها تتسم بالخصوصية والأمان، وسيتم توسعة نطاق هذه الخاصية مستقبلاً لتشمل المكالمات الصوتية ومكالمات الفيديو الجماعية.

وقالت الشركة عبر مدونة واتساب إن تلقّي المكالمات على شاشة أكبر يساعد في تيسير العمل مع الزملاء، ورؤية أفراد العائلة بوضوح، أو التحدث أثناء التحرّك في الغرفة دون الحاجة إلى التقيّد بإمساك جهاز في يدك.

وأضافت: لتستفيد من المكالمات على أكمل وجه، حرصنا على أن تعمل المكالمات بكفاءة سواءً في وضع الصورة العمودي أو الأفقي، وأن تظهر في نافذة مستقلة يمكن تغيير حجمها، وأن يكون مكانها الافتراضي دائماً في أعلى الشاشة حتى لا تتكلف عناء البحث عن دردشات الفيديو وسط علامات تبويب المتصفح أو النوافذ الكثيرة المفتوحة.

وأكدت أن المكالمات الصوتية ومكالمات الفيديو في واتساب مشفرة تمامًا بين الطرفين، لذلك لا تستطيع واتساب الاستماع إليها أو رؤيتها، سواءً كنت تجري هذه المكالمات من الهاتف أو على الكمبيوتر.

** إليك أهم المعلومات عن المكالمات عبر واتساب للكمبيوتر:

* يمكنك إجراء مكالمات صوتية ومكالمات فيديو مجاناً مع جهات اتصالك عن طريق واتساب للكمبيوتر إذا كان التطبيق مثبتاً على جهاز الكمبيوتر الخاص بك.

 

* تتوفر خاصية المكالمات في واتساب للكمبيوتر على:

(1) الإصدار 1903 من نظام التشغيل Windows 10 نسخة 64 بت، والإصدارات الأحدث منه.

(2) نظام التشغيل macOS 10.13 والإصدارات الأحدث منه.

 

* لإجراء مكالمات وتلقّي مكالمات عبر واتساب للكمبيوتر، ستحتاج إلى ما يلي:

(1) جهاز لإخراج الصوت وميكروفون للمكالمات الصوتية ومكالمات الفيديو.

(2) كاميرا لمكالمات الفيديو.

(3) اتصال نشط بالإنترنت على جهاز الكمبيوتر والهاتف، علمًا بأن المكالمة لن تُجرى عبر هاتفك، لكن يجب أن يكون الهاتف متصلاً بالإنترنت لبدء المكالمة.

(4) منح واتساب إذن الوصول إلى الميكروفون والكاميرا على جهاز الكمبيوتر، حيث يحتاج واتساب إلى الوصول إلى ميكروفون الكمبيوتر لإجراء المكالمات الصوتية، بالإضافة إلى كاميرا الكمبيوتر لإجراء مكالمات الفيديو.

* لا يمكن إجراء المكالمات الجماعية عبر واتساب للكمبيوتر حالياً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format