💉 Health👮‍♂️ Government

MOPH: People Who Received Vaccine Second Dose Are Not Subject to Quarantine Upon Return

وزارة الصحة: كل من تلقى جرعة ثانية من لقاح كورونا لا يخضع للحجر الصحي حين عودته

QNA

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) clarified that people who have received the COVID-19 vaccine second dose can travel and return to the State of Qatar without being quarantined upon returning, provided that the vaccine is taken in the State of Qatar and a 14-day period has passed from taking the second dose, whether the person spent that period inside or outside Qatar.

The Ministry affirmed that exemption from quarantine arrangements apply as long as the return date from travel is 14 days after the second dose, whether the person spent that period inside or outside Qatar.

قنا

الدوحة: أوضحت وزارة الصحة العامة، يوم الأمس، أنه بإمكان الأشخاص الذين تلقوا الجرعة الثانية من اللقاح المضاد لفيروس كورونا /كوفيد ـ 19/، السفر والرجوع إلى دولة قطر دون الخضوع للحجر الصحي حين العودة من السفر شريطة أخذ اللقاح في دولة قطر ومرور فترة 14 يوما من أخذ الجرعة الثانية سواء قضاها الشخص داخل قطر أو خارجها.

وأكدت الوزارة أن الأشخاص الذين تلقوا الجرعة الثانية من اللقاح يعتبرون معفيين من الحجر الصحي عقب عودتهم من السفر وذلك بعد مرور 14 يوماً من تلقيهم الجرعة الثانية، بغض النظر عن المكان الذي قضوا فيه تلك الفترة سواء في دولة قطر أو خارجها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
45
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format