🩺 Health🌍 World

WHO Warns of Ebola Spread in Guinea Neighboring Countries

منظمة الصحة العالمية تحذر من انتشار فيروس إيبولا في دول جوار غينيا

QNA

Geneva: The World Health Organization (WHO) said Friday the risk of an Ebola outbreak spreading from Guinea to its neighbors is “very high” and that some neighboring countries are not prepared for the outbreaks or future vaccination campaigns.

WHO’s Guinea representative Georges Alfred Ki-Zerbo said that 18 cases had been identified and four of those people had died.

So far, 1604 people have been vaccinated against Ebola in the new outbreak in Guinea, the first resurgence of the virus there since the 2013-2016 outbreak, which was the worst in the world when the virus spread to several other countries in West Africa.

Ebola causes severe vomiting and diarrhea, and the virus is transmitted through contact with body fluids.

قنا

جنيف: أعلنت منظمة الصحة العالمية يوم الأمس أن خطر انتشار فيروس إيبولا من غينيا إلى جيرانها “كبير للغاية”، مشددة على أن بعض الدول المجاورة ليست على استعداد لمواجهة موجات التفشي أو تنظيم حملات للتطعيم في المستقبل.

وقال ممثل منظمة الصحة العالمية في غينيا، جورج ألفريد كي-زيربو، إنه تم رصد 18 إصابة توفي أربعة منهم.

وجرى حتى الآن تطعيم 1604 أشخاص ضد الإيبولا في التفشي الجديد بغينيا، في أول عودة للفيروس هناك منذ موجة تفش من 2013 حتى 2016 التي كانت الأسوأ في العالم عندما انتشر الفيروس في عدة دول أخرى بغرب أفريقيا.

يتسبب إيبولا في قيء شديد وإسهال وينتقل الفيروس عبر ملامسة سوائل الجسم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format