🌍 World🦠Coronavirus

China breaks the 1,000 billionaires level despite the pandemic

الصين تتجاوز حاجز الـ١٠٠٠ ملياردير على الرغم من الجائحة

Agencies

Continuing its rapid post-COVID economic recovery, it has been revealed that China created more billionaires in 2020 than the rest of the world combined.

According to the Hurun Global Rich List, 259 billionaires broke into the exclusive club, meaning China now boasts a total of 1,058 billionaires and is the first country in the world to break the 1,000 level.

In comparison, the United States created 70 new billionaires in 2020, although people who were already billionaires like Jeff Bezos and Bill Gates saw their profits surge during the pandemic.

“China – the country where Covid first emerged and which has been accused of covering up its early spread, leading to the pandemic – has seen its economy boom while the rest of the world’s finances have been hammered by the disease,” reports the Daily Mail.

China is also set to outstrip every other country in terms of GDP growth over the next two years.

China breaks the 1,000 billionaires level despite the pandemic

“A graph proposing GDP projections for various nations and areas showed that China was the only nation on the list to enjoy real GDP growth in 2020, with 1.8%, 8% in 2021 and 4.9% in 2022,” reported Sputnik.

In reality, China ended up posting even better numbers for 2020 with a 2.3% GDP rise, the only major economy in the world to grow at all last year.

“In comparison, the United States, having suffered a 3.7% drop in 2020, is set to achieve 3.2% and 3.5% real GDP growth in 2021 and 2022 respectively.”

وكالات

استمراراً لانتعاشها الاقتصادي السريع بعد “كوفيد-19″، فقد تبين أن الصين صنعت مليارديرات في عام 2020 أكثر من بقية دول العالم مجتمعة.

ووفقا لقائمة هورون للثروة العالمية حيث انضم 259 مليارديرا إلى الطبقة الثرية. مما يعني أن الصين تفتخر الآن بما مجموعه 1058 من أصحاب المليارات وهي أول دولة في العالم تكسر مستوى الألف ملياردير.

وبالمقارنة، يوجد في الولايات المتحدة 70 ملياردير جديد في عام 2020، ماعدا الأشخاص الذين كانوا بالفعل من أصحاب المليارات مثل جيف بيزوس وبيل غيتس، الذين شهدوا زيادة في أرباحهم خلال الوباء.

و حسب صحيفة ديلي ميل، “الصين – البلد الذي ظهر فيه كوفيد لأول مرة والذي اتهم بالتستر على انتشاره المبكر، مما أدى إلى انتشار الوباء على نطاق واسع – شهدت ازدهارًا اقتصاديًا في حين أن بقية الموارد المالية في العالم انخفضت بسبب الوباء”.

ومن المقرر أن تتفوق الصين أيضاً على كل بلد آخر من حيث نمو الناتج المحلي الإجمالي على مدى العامين المقبلين.

China breaks the 1,000 billionaires level despite the pandemic

وأظهر رسم بياني يقترح توقعات الناتج المحلي الإجمالي لمختلف الدول والمناطق أن الصين كانت الدولة الوحيدة في القائمة التي تتمتع بنمو حقيقي في الناتج المحلي الإجمالي في عام 2020، حيث بلغت 1.8٪ و8٪ في عام 2021 و4.9٪ في عام 2022، وفقا لـ”سبوتنيك”.

وفي الواقع، انتهى الأمر بالصين إلى نشر أرقام أفضل لعام 2020 مع ارتفاع الناتج المحلي الإجمالي بنسبة 2.3٪، وهو الاقتصاد الرئيسي الوحيد في العالم الذي نمى على الإطلاق في العام الماضي.

وبالمقارنة، فإن الولايات المتحدة، بعد أن عانت من انخفاض بنسبة 3.7٪ في عام 2020، من المتوقع أن تحقق نمواً في الناتج المحلي الإجمالي الحقيقي بنسبة 3.2٪ و3.5٪ في عام 2021 و2022 على التوالي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format