🏎️ Automotive🐎Various

Alpine unveils new car for F1 in French flag colors

ألبين تكشف النقاب عن سيارة جديدة للفورمولا ١ بألوان العلم الفرنسي

AP

PARIS  – The rebranded Alpine team presented its new Formula One car on Tuesday, revealing a new livery of blue, white and red matching the colors of the French flag instead of yellow and black.

The Renault Formula One team changed its name to Alpine at the end of last season and said the new colors are “synonymous to Alpine’s heritage and pedigree in motorsports.”

Alpine has a history in motorsports with the Renault-powered Alpine car winning the Le Mans 24 hours race in 1978.

The new A521 will be powered by a Renault engine and driven by Fernando Alonso and Esteban Ocon, who is French.

A two-time world champion with Renault, the 39-year-old Alonso is making his comeback in F1 after retiring at the end of the 2018 season. The 39-year-old Spaniard has won 32 races, with 97 podium finishes. He won his titles in 2005 and 2006.

“I’ve been working hard to prepare myself for racing back in Formula One and the target is to attack from the beginning,” Alonso said.

Ocon starts his second year with the team.

F1 begins this month at the Bahrain Grand Prix.

أسوشيتد برس

باريس: كشف فريق ألبين رسمياً عن سيارته ‘أيه 521’ لموسم 2021 من بطولة العالم للفورمولا 1، وهي السيارة التي يقودها الماتادور فرناندو ألونسو مع عودته إلى سباقات الفئة الملكة لرياضة المحركات. 

إذ أن موسم 2021 من الفورمولا 1 يشهد تواجد اسم ‘جديد’، بعد إعادة تسمية فريق رينو ليُعرف بفريق ألبين، إذ أن ألبين تمثل ذراع تصميم وإنتاج السيارات الرياضية للصانع الفرنسي.

وكانت شركة رينو قد عادت إلى الفورمولا 1 في 2016 كفريق مصنع، ووضعت منذ ذلك الحين خطةً للعودة إلى المنافسة على صدارة التريب في البطولة.

إلا أن الفريق، المتمركز في مدينة إينستون البريطانية، حقق تقدماً بسيطاً منذ ذلك الحين، ولكن ثنائي العام الماضي دانيال ريكاردو وإستيبان أوكون حققا عدة نتائج قوية مع الصعود إلى منصة التتويج ثلاث مراتٍ والحصول على المركز الخامس في ترتيب الصانعين.

وفي موسم 2021، يشهد الفريق، إضافةً إلى تغيير اسمه، تغييراتٍ جذرية على الصعيد الإداري، مع استقالة سيريل أبيتبول ورحيله عن رينو بالكامل.

أما على صعيد تشكيلة السائقين، فإن ألونسو يعود إلى الفورمولا 1 كسائق أساسي بعدما كان قد رحل عن البطولة نهاية 2018، فيما يستمر أوكون مع الفريق للموسم الثاني على التوالي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format