🌍 World

Two adjacent islands with a 21 hours time difference

جزيرتان متجاورتان وفارق التوقيت بينهما ٢١ ساعة

Agencies

Moscow: A TikTok video opened the eyes of millions about the time difference between two adjacent islands of up to 21 hours, although the distance between them is only four kilometers.

These two islands are “The Big Diomede”, Located at the far-eastern point of Russia, opposite “The Little Diomede”, which belongs to the United States of America, they are located in the Bering Strait, which separates the continents of Asia and America.

Since the two islands are separated by the International Date Line (IDL), The Big Diomede is 21 hours ahead of Little Diomede, as reported by the Daily Star. This strange time difference is why the two Islands are named “The Tomorrow and Yesterday Islands”.

They were named by the Danish-Russian navigator Vitus Bering, who discovered many islands, the biggest of which were these two islands on August 16, 1728.

Among millions of views on the TikTok video, participants made funny comments. One of them commented, “you can be on one island in the new year and then go back to the previous year.”

Another commented, “Imagine you work on both islands, you can perform 8-hour shifts on the same day.”

موسكو

وكالات: فتح مقطع فيديو على تطبيق «تيك توك» أعين الملايين حول الفارق الزمني بين جزيرتين متجاورتين يصل إلى 21 ساعة، مع أن المسافة الفاصلة بينهما لا تتجاوز أربعة كيلومترات.

وهاتان الجزيرتان هما «ديوميد الكبرى»، وتقع في أقصى نقطة شرق روسيا، ومقابلها «ديوميد الصغرى»، وتتبع للولايات المتحدة الأمريكية، وتقعان في مضيق بيرينج الذي يفصل بين قارتي آسيا وأمريكا.

ونظراً لأن الجزيرتين مفصولتان بخط التاريخ الدولي (IDL)، فإن ديوميد الكبرى تتقدم 21 ساعة عن ديوميد الصغرى، كما ذكرت صحيفة «ديلي ستار».وهذا الفارق الزمني الغريب هو سبب تسمية المكانين بجزيرة «الغد» وجزيرة «الأمس».

وأطلقت التسمية من قبل الملاح الدنماركي الروسي فيتوس بيرينج، الذي اكتشف العديد من الجزر كبراها هاتان الجزيرتان في 16 أغسطس 1728. وبين ملايين المشاهدات على الفيديو تداول المشاركون تعليقات طريفة. أحدهم قال «يمكن أن تكون في جزيرة واحدة في العام الجديد وتعود عامًا إلى الوراء». وكتبت أخرى «تخيل أنك تعمل في كلتا الجزيرتين، يمكنك أداء نوبات عمل لمدة 8 ساعات في اليوم نفسه».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format