🥅 LEAGUES

PSG Beat Dijon in Ligue 1

الدوري الفرنسي: سان جيرمان يفوز على ديجون

QNA

Paris: Paris Saint-German defeated Dijon 4-0 in Ligue 1 on Saturday.

The Parisians were back in league action with a trip to Bourgogne to face the side bottom of the table. With numerous players missing Mauricio Pochettino changed his line up with the Draxler-Kean-Mbappe trio in the attacking positions with Rafinha in the centre of midfield, PSG website reported.

Moise Kean broke the deadlock in the 6th minute. Kylian Mbappe doubled the lead from the penalty spot in the 32nd minute, to put him further ahead in the top goalscorers table.

Kylian Mbappe once more after being found by Rafinha who curled a left footed effort in to finish of a beautiful move in the 50th minute.

Danilo Pereira scored the fourth goal in the 82nd minute. 

قنا

باريس: حقق فريق باريس سان جيرمان، الفوز على مضيفه ديجون برباعية دون رد، في المباراة التي جمعتهما الأمس، ضمن الجولة الـ27 من الدوري الفرنسي لكرة القدم.

سجل أهداف المباراة مويس كين في الدقيقة 6، وكيليان مبابي في الدقيقتين 32 و51، ودانيلو بيريرا في الدقيقة 82.

وبهذا الفوز، رفع سان جيرمان رصيده إلى 57 نقطة، ليقفز للوصافة بفارق نقطة واحدة خلف المتصدر ليل، الذي يلتقي ستراسبورغ اليوم ، وبفارق نقطتين أمام ليون صاحب المركز الثالث الذي يحل ضيفا على مارسيليا في ختام منافسات الجولة، بينما تجمد رصيد ديجون عند 15 نقطة في المركز العشرين الأخير.

وفي مباراة ثانية، تغلب ميتز على بوردو بهدفين لهدف، ليرفع رصيده للنقطة 4 في المركز الخامس، فيما بقي رصيد بوردو عند 33 نقطة في المركز 11.

وكانت الجولة الـ27 قد انطلقت أمس /الجمعة/ وشهدت فوز نيس على رين بهدفين لهدف، وتختتم الجولة اليوم بإقامة 7 مباريات تجمع موناكو مع ستاد بريست، وستاد ريمس مع مونبلييه، ولوريان مع سانت إيتيان، وأنجيه مع لانس، ونيم أولمبيك مع نانت، وليل مع ستراسبورغ، ومارسيليا مع ليون.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format