🌍 World

Biden Revokes Trump Restrictions on Immigration

بايدن يلغي قرارا لترامب يخص تعليق الهجرة إلى الولايات المتحدة

QNA

Washington: US President Joe Biden revoked restrictions placed by former President Donald Trump, that blocked many green card applicants from entering the United States.

Trump issued the ban last year, saying it was needed to protect US workers amid high unemployment due to the coronavirus pandemic.

Biden rejected that reasoning in a proclamation on Wednesday rescinding the visa ban. The Democratic president said it had prevented families from reuniting in the United States and harmed US businesses.

Biden has pledged to reverse many of Trump’s hardline immigration policies. Immigrant advocates had pressed in recent weeks for him to lift the visa ban, which was set to expire on March 31.

In October, a federal judge in California blocked Trump’s ban on those foreign guest workers as it affected hundreds of thousands of US businesses that fought the policy in court. 

قنا

واشنطن: ألغى الرئيس الأمريكي جو بايدن، القيود التي وضعها الرئيس السابق دونالد ترامب، على منع دخول العمال الأجانب ومقدمي طلبات الإقامة إلى الولايات المتحدة بهدف حماية العمالة الأمريكية.

وكان ترامب قد أصدر القرار العام الماضي، لحماية العمالة الأمريكية وسط معدل البطالة المرتفع بسبب انتشار جائحة كورونا /كوفيد-19/.

ورفض بايدن هذا التفسير للقرار خلال توقيعه على إلغاء قرار ترامب، مشيرا إلى أن القيود قد منعت لقاء العائلات ببعضها وأنها ألحقت الضرر بالأعمال الأمريكية.

وقد تعهد بايدن بإلغاء العديد من سياسات ترامب الصارمة للهجرة، وطالب ناشطون برفع التعليق على منح تأشيرات الإقامة والعمل المؤقت، والذي كان من المفترض أن ينتهي في 31 مارس.

وفي أكتوبر الماضي، حجب قاض فيدرالي في ولاية كاليفورنيا قرار ترامب بحظر العاملين المؤقتين، لأنه طال مئات الآلاف من الأعمال الأمريكية، التي قامت بالاعتراض على القرار بدعاوى قضائية.

تجدر الإشارة إلى أنه منذ بداية شهر فبراير الحالي، بدأت إدارة بايدن العمل من أجل تغيير سياسات الهجرة للولايات المتحدة، والتي كانت مثار جدل كبير في عهد إدارة الرئيس السابق ترامب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format