🌍 World🦠Coronavirus

UK Health Secretary: Coronavirus Mutated Strain Cases Are Declining Sharply

وزير الصحة البريطاني: حالات الإصابة بالسلالة المتحورة من كورونا تتراجع بحدة

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: In a promising move, British Health Secretary Matt Hancock said on Tuesday that cases of the mutated strain of coronavirus have been declining sharply, stressing that his country has largely succeeded in curbing the spread of the coronavirus strains detected in Brazil and South Africa.

He added that stricter border measures and procedures to enhance contact tracking had succeeded, but noted that this should allow time for data analysis because the Government remains concerned that strains would undermine vaccine release.

The Health Secretary confirmed that the British Government was gradually continuing its plans to overcome the pandemic. According to AFP.

Earlier, Hancock revealed that “there are signs that hospital numbers on Coronavirus cases are declining more than the first wave.”

“The road map to ease the third national lockdown of England, due to start on Monday, will need time to analyze the data, as the government remains concerned that the variables could undermine vaccine release,” he said, adding that “the initial signs were encouraging.”

U.K. Prime Minister Boris Johnson announced on Monday that his government aims to lift social restrictions to contain the Coronavirus epidemic from June 21st.”

الشرق

الدوحة: في خطوة مبشرة، علن وزير الصحة البريطاني، مات هانكوك، يوم الثلاثاء، أن حالات الإصابة بالسلالة المتحورة من كورونا تتراجع بحدة، مؤكدا أن بلاده نجحت إلى حد كبير في الحد من انتشار سلالتي فيروس كورونا المكتشفتين في البرازيل وجنوب أفريقيا.

وأضاف أن التدابير الحدودية الأكثر صرامة وإجراءات تعزيز تتبع المخالطين نجحت في تحقيق هدفها لكنه أشار إلى أن ذلك يجب أن يتيح الوقت لتحليل البيانات لأن الحكومة لا تزال تشعر بالقلق من أن تقوض السلالات طرح اللقاحات.

وأكد وزير الصحة أن الحكومة البريطانية ماضية في خططها للتغلب على الجائحة ولكن دون استعجال. وفقا لفرانس برس.

وفي وقت سابق، كشف هانكوك، أن “هناك علامات على أن أرقام المستشفيات حول حالات الإصابة بفيروس كورونا، تنخفض أكثر من الموجة الأولى”.

وأوضح أن “خارطة الطريق لتخفيف الإغلاق الوطني الثالث لإنجلترا، المقرر البد فيها يوم الاثنين، ستحتاج إلى إتاحة الوقت لتحليل البيانات، لأن الحكومة لا تزال تشعر بالقلق من أن المتغيرات يمكن أن تقوض طرح اللقاح”، لافتا إلى أن “الإشارات الأولية كانت مشجعة”.

وأعلن  رئيس الوزراء البريطاني، بوريس جونسون، يوم الاثنين، أن حكومته تستهدف رفع القيود الاجتماعية المفروضة لاحتواء تفشي وباء كورونا اعتبارًا من 21 يونيو المقبل”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format