⚽ QSL

Al Ahli Defeat Umm Salal in QNB Stars League

الدوري القطري: الأهلي يتخطى أم صلال ويستعيد نغمة الانتصارات

QNA

Doha: Al Ahli beat Umm Salal 1-0 in Week 17 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Ahli Stadium on Tuesday.

Hazem Shehata’s strike in the 56th minute proved decisive as Al Ahli, playing with 10 men for around 30 minutes following red card to Jassem Al Sharshani, defended well late in the match to seal their eighth victory.

Al Ahli now have 26 points, while Umm Salal remained on 15 points following their eighth defeat.

After both sides fought to take early grip on the match without posing any major threat, Al Ahli, through Abdulrasheed Umaru, made the first attempt in the sixth minute. The Under-23 player fired a powerful shot from a distance, but rival goalkeeper Baba Malick dived to his right to stop the ball.

The Nebojsa Jovovic-coached side started putting pressure on Umm Salal with repeated attacks and, in the 12th minute, Malick had to make another diving save when Mohamed Diame almost headed the ball in, off a long free-kick by captain Omid Ebrahimi.

In the 26th minute, Al Ahli defender Shane Lowry stopped the ball from entering an open goal after keeper Yazan Naim, while trying to catch a long free-kick, collided with Umm Salal’s Ismail Mahmoud.

Captain Lawrence Quaye picked the ball from the edge and lobbed it towards the goal, but Lowry reached in time to thwart him.

Lowry, however, conceded a free-kick near the box after a rash challenge against Kayke Rodrigues, whose attempt from the left flew over the right corner 10 minutes before half-time.

Shehata attempted to score from a close range in stoppage time of the first session, but failed to find the mark.

After exchange of attacks in the second half, Al Ahli broke the deadlock. Shehata, assisted by Umaru, fired a shot on the left corner and the ball was too fast for Malick to stop.

Al Ahli got charged up after taking the lead and pressurised Umm Salal with aggressive football. But they suffered a setback after Al Sharshani received his second yellow card of the match for wasting time while leaving the pitch in a 66th-minute substitution.

In the 87th minute, Al Ahli goalkeeper had to be treated after he punched away a bullet from Ismail Mahmoud. Umm Salal fired on all cylinders for an equaliser, but Al Ahli held their nerve till the end to secure full points. 

قنا

الدوحة: استعاد فريق الأهلي نغمة الانتصارات بالدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB)، بعد تغلبه على أم صلال بهدف دون رد، في المباراة التي جمعتهما الأمس على استاد حمد بن خليفة بالنادي الأهلي ضمن الجولة الـ17 للمسابقة .

سجل هدف الأهلي الوحيد، حازم أحمد شحاتة في الدقيقة 56.

وكان الاهلي خسر من السد الاسبوع الماضي بثلاثية نظيفة، ولم يتمكن من تحقيق الفوز طيلة 4 مباريات متتالية وتحديدا منذ فوزه على الوكرة في الجولة الـ 12.

وبهذا الفوز، رفع الأهلي رصيده للنقطة 26 وصعد من المركز السابع للسادس، فيما تجمد رصيد أم صلال عند 15 نقطة في المركز التاسع.

وكرر الأهلي في القسم الثاني للدوري فوزه على أم صلال، بعد أن تخطاه في القسم الأول بثنائية نظيفة.

جاءت مباراة الاهلي وأم صلال قوية ومثيرة، وسعى الأول لافتتاح النتيجة في توقيت مبكر وكاد أن يحقق مبتغاه في الدقيقة السابعة بعد تسديدة قوية للاعبه عبدالرشيد اومارو ابراهيم لكن بابا مالك حارس مرمى أم صلال نجح في ابعاد الكرة.

وواصل الأهلي ضغطه على منافسه خلال الفترات الأولى للشوط بحثا عن الوصول لشباك منافسه وتنوع اللعب بين الاطراف والعمق لايجاد منافذ في دفاع أم صلال وتحقيق هدف التقدم.

بدوره، حاول أم صلال استغلال هفوات خصمه وقاد العديد من الهجمات في الدقائق الاخيرة من الشوط الأول وكاد أن يسجل الهدف الاول في الدقيقة 32 عن طريق كايكي رودريغيز بعد أن استغل تقدم الحارس يزن نعيم لكن مدافع الاهلي شاني لوري أنقذ مرمى فريقه من هدف محقق وابعد تسديدة كايكي من على خط المرمى.

وحاول الاهلي الرد بسرعة، وقاد هجمة قوية ووصلت الكرة الى عبدالرشيد اومارو ابراهيم لكن تسديدته نجح في التصدي لها بابا مالك حارس مرمى أم صلال.

كما أهدر الأهلي فرصة خطيرة في الدقيقة الاخيرة من الشوط الاول بعد تسديدة قوية للاعبه جاسم محمد الشرشني لكنها مرت بجوار القائم الايمن لمرمى أم صلال.

ورغم الغيابات المؤثرة في صفوف ام صلال باحتجاب أيمن عبد النور وروزبيه جشمي واروكوما، الا أن الفريق أظهر صلابة دفاعية في الشوط الأول الذي شهد أفضلية للأهلي دون قدرة على الوصول لمرمى بابا مالك الذي قدم مستوى جيدا أيضا، لينتهي الشوط بنتيجة التعادل السلبي بين الفريقين.

ومع انطلاق الشوط الثاني، ضغط الاهلي على منافسه وقاد العديد من الهجمات تمكن خلالها من افتتاح النتيجة في الدقيقة 56 بواسطة لاعبه حازم أحمد شحاتة الذي اطلق تسديدة قوية لم يقو بابا مالك على منعها من دخول الشباك.

وشهدت الدقيقة 66 طرد لاعب الأهلي جاسم الشرشني بعد حصوله على البطاقة الصفراء الثانية، نشط اثرها أم صلال مستغلا النقص العددي في صفوف منافسه.

وكاد كايكي رودريجز لاعب أم صلال أن يعادل النتيجة في الدقيقة 77، لكن تسديدته نجح في التصدي لها يزن نعيم حارس مرمى الأهلي.

وواصل أم صلال ضغطه على منافسه لكنه أهدر فرصتين خطيرتين لتعديل النتيجة في الدقيقة 86 بواسطة لاعبيه عبد الرحمن رأفت واسماعيل محمود بعد أن أبعدها حارس مرمى الاهلي، وفي الدقيقة الثانية من الوقت بدل الضائع عن طريق أحمد حموذان لكن تسديدته مرت بجانب مرمى الاهلي، لتنتهي المباراة بفوز الأهلي على أم صلال بهدف دون رد .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format