🏆 Sport

UEFA Cancels Under-19 Euro Finals Because of COVID-19

اليويفا يقرر إلغاء نهائيات بطولة أوروبا تحت ١٩ عاما بسبب جائحة كورونا

QNA

Nyon: UEFA has cancelled the planned finals of its Under-19 European Championships for both men and women due to the impact of the COVID-19 pandemic, the confederation said on Tuesday.

The men’s tournament was due to be held in Romania from Jun. 30 with the women’s event scheduled for Belarus from Jul. 21.

“In making these decisions, the UEFA Executive Committee took note that, with the government restrictions currently in place the travelling of teams and staging of mini-tournaments would prove very difficult,” UEFA said in a statement. 

قنا

نيون: أعلن الاتحاد الأوروبي لكرة القدم /اليويفا/ الأمس، إلغاء نهائيات بطولة أوروبا تحت 19 عاما للشباب والشابات بسبب تداعيات جائحة فيروس كورونا.

وكان من المقرر إقامة بطولة الشباب في رومانيا اعتبارا من 30 يونيو، بينما كانت ستقام بطولة الشابات في بيلاروسيا اعتبارا من 21 يوليو المقبل.

وذكر اليويفا في بيان، أن اللجنة التنفيذية بالاتحاد اتخذت هذا القرار بناء على القيود المفروضة حاليا على سفر الفرق، وأيدت الاتحادات الأعضاء في اليويفا القرار، مؤكدا أن صحة وسلامة اللاعبين تأتي في المقام الأول في ظل الظروف الراهنة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format