🏆 Sport

QFA: Qatar Won’t Participate in Copa America

الاتحاد القطري لكرة القدم يعتذر عن المشاركة في بطولة كوبا أمريكا

QNA

Doha: Qatar national team will not feature in this year’s Copa America football tournament, the Qatar Football Association (QFA) said in a statement on its website.

The Copa America will be held between 11 June to 10 July in Argentina and Colombia across nine cities.

This decision not to play Copa America has been made after the AFC decided to postpone the joint qualifiers’ dates for the AFC Asian Cup 2023 and FIFA 2022 World Cup.

The Copa America draw had placed Qatar in the second group, including hosts Colombia and Brazil, Peru, Venezuela, and Ecuador.

It is worth mentioning that this year’s edition was scheduled to take place in the summer of last year but was postponed because of the COVID-19 pandemic.

قنا

الدوحة: قرر الاتحاد القطري لكرة القدم الاعتذار عن المشاركة في بطولة كوبا أمريكا 2021 التي ستقام في مطلع يونيو المقبل والتي تحتضن منافساتها كل من كولومبيا والأرجنتين.

وجاء هذا القرار بعد قرار الاتحاد الآسيوي تأجيل جولة التصفيات المشتركة لبطولة كأس العالم لكرة القدم /قطر – 2022 / وكأس آسيا 2023 لتقام في يونيو 2021 والذي يتعارض مع جدول مباريات المنتخب القطري في بطولة كوبا أمريكا.

وكانت القرعة قد أوقعت المنتخب القطري الأول لكرة القدم في المجموعة الثانية التي تضم كلا من كولومبيا المستضيف، بالإضافة إلى منتخبات البرازيل وبيرو وفنزويلا وأخيرا الإكوادور.

يذكر أن النسخة الحالية للبطولة كان من المقرر أن تقام صيف العام الماضي إلا أن جائحة فيروس كورونا/ كوفيد-19/ أثرت على نشاط كرة القدم في قارة أمريكا الجنوبية والعالم الأمر الذي استدعى إلى تأجيل البطولة لتقام في صيف العام الحالي.

كما أن البطولة شهدت المشاركة الأولى للمنتخب القطري في صيف عام 2019 والتي ظهر فيها بمستوى متميز حاز خلالها على إشادة وتقدير أسرة كرة القدم في أمريكا الجنوبية وفي ضوء ذلك تمت دعوته لنسخة 2020.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format