⚽ QSL

Al Duhail Beat Al Gharafa in QNB Stars League

الدوري القطري: الدحيل يفوز على الغرافة

QNA

Doha: Al Duhail beat Al Gharafa 2-1 in Week 17 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Qatar SC Stadium on Monday.

Mohammed Muntari (19th minute) and Eduardo Pereira Rodrigues (Dudu) (44th minute) scored for Al Duhail, while Jonathan Kodjia (24th minute) struck one for Al Gharafa from the penalty spot.

The Red Knights consolidated their second spot with 34 points, while Al Gharafa stayed on 27 points.

As Al Duhail got off to a fast start, Michael Olunga was on target early when he headed the ball past Al Gharafa goalkeeper Yousef Hassan in a third-minute corner kick. But referee Abdulhadi Alasmar, after consulting with VAR, disallowed the Kenyan striker’s goal, declaring Sultan Al Brake offside.

Olunga got another opportunity to score after a fine ball from Assim Madibo, but he hit the ball wide from a difficult angle as the clock reached the double figures.

Al Gharafa too created chances that included their 17th minute attack when Kodjia stormed near the danger area, but Al Duhail defenders were well in time to thwart him.

Just a few moments later, Al Duhail went ahead when Muntari, unmarked near the penalty area, fired a left-footed shot into the net following a corner kick by Dudu.

However, Al Gharafa did not have to wait much to find an equaliser as they won a penalty after Al Brake committed a foul against Homam Al Ameen near the goal post. Kodjia hit a confident low shot from the spot, firing the ball past a diving goalkeeper Salah Zakaria.

Five minutes before half-time, referee Alasmar reversed his decision of awarding another penalty to Kodjia following Al Brake’s challenge against him after checking with VAR.

In the penultimate minute of the first half, Brazilian Dudu put Al Duhail in the lead again with a header from close range after a fine cross following an attack from the left flank.

Al Gharafa, aiming to bounce back, made a fiery attack in stoppage time, but the rival goalkeeper made a flying save from Adlene Guedioura’s bullet from near the penalty area to keep Sabri Lamouchi-coached side in lead at half-time.

The second session started in similar fashion, with both sides creating opportunities to score.

Kodjia and Dudu both came close to scoring their second goal during the exchanges, but none of the teams succeeded in finding a goal in the second half as Al Duhail emerged as victorious.

قنا

الدوحة: حقق فريق الدحيل الفوز على نظيره الغرافة بنتيجة هدفين مقابل هدف في المواجهة التي جمعت بين الفريقين مساء الأمس على ملعب سحيم بن حمد في افتتاح مباريات الأسبوع السابع عشر من الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) 2020 / 2021.

وجدد الدحيل تفوقه على الغرافة للمرة الثانية على التوالي حيث فاز عليه بنفس النتيجة في نصف نهائي كأس قطر وتأهل على حسابه للمباراة النهائية.

وبهذا الفوز رفع الدحيل رصيده إلى 34 نقطة في المركز الثاني، فيما تجمد رصيد الغرافة عند 27 نقطة في المركز الثالث.

سجل هدفي الدحيل مونتاري، والبرازيلي دودو في الدقيقتين (19 و44)، فيما سجل هدف الغرافة الوحيد كودجيا في الدقيقة (24 من ضربة جزاء).

جاءت المباراة قوية ومثيرة من الفريقين في الشوط الأول، والذي تم اللجوء فيه 3 مرات لتقنية الفيديو حيث ألغت هدفا للدحيل سجله أولونجا في أول 3 دقائق واحتساب ضربة جزاء للغرافة سجل منها كوديجا، وكذلك إلغاء ضربة جزاء للغرافة لعدم وجود عرقلة.

ونجح الدحيل في صناعة الخطورة مبكرا رغم الغيابات التي دخل بها إلى أرض الملعب ولكن اللاعبين كانوا في الموعد تماما ونجحوا في وضع الغرافة تحت الضغط المتواصل.

ففي الدقيقة 19 استطاع محمد مونتاري أن يحرز الهدف الأول للفريق بتسديدة قوية من داخل منطقة الجزاء بعد الركلة الركنية التي نفذها دودو وحاول دفاع الغرافة إخراج الكرة ولكنها وجدت مونتاري بالمرصاد ليسكن الكرة في الشباك.

هدف التعادل للغرافة لم يتأخر كثيرا ففي الدقيقة 24 استطاع مهاجم الغرافة كودجيا أن يعود بفريقه للمباراة من جديد بعد أن نفذ بنجاح ركلة الجزاء التي احتسبها الحكم على مدافع الفريق سلطان البريك.

شهدت الدقيقة 35 أول تبديل اضطراري للدحيل حينما تعرض المهاجم محمد مونتاري لإصابة قوية إثر تدخل من مدافع الغرافة، ليقوم المدرب صبري لموشي بالدفع بالمهاجم المعز علي في مكانه.

ومع مرور الوقت ازدادت المباراة إثارة خاصة وأن فريق الغرافة خرج من مناطقه وبدأ في البحث عن هدفه الثاني ولكن مهاجم الفريق دودو كان له رأي آخر حينما نجح في التعامل مع الكرة العكسية التي وصلته من المدافع علي مال الله ليسكن الكرة برأسه في الشباك، وهو ما انتهى عليه الشوط الأول.

وفي الشوط الثاني تراجع المستوى الفني للمباراة وكذلك الأداء الهجومي من جانب الفريقين وإن كان الدحيل هو الأفضل من الناحية الهجومية ولكن الهجمات افتقدت للتركيز بينما تراجع لاعبو الغرافة إلى مناطقهم مع اعتمادهم على الهجمات المرتدة من أجل الوصول لهدف تعديل النتيجة واصطدموا بأداء قوي من جانب مدافعي الدحيل الذين نجحوا ومن خلفهم المتألق صلاح زكريا في إبعاد الخطر عن شباك الفريق.

وفي آخر ربع ساعة من عمر المباراة لجأ المدرب صبري لموشي لإجراء تبديلات إضافية في تشكيلته حينما دفع باللاعبين عبدالله الأحرق وادميلسون دا سيلفا من أجل زيادة الفعالية الهجومية في الفريق وخلق الكثافة في منطقة وسط الملعب لمنع الغرافة من بناء الهجمات، وهو ما حدث، حيث عاد الفريق للسيطرة من جديد ووضع الغرافة تحت ضغط الهجوم المتواصل حتى أطلق الحكم صافرته معلنا عن نهاية المباراة بفوز الدحيل بهدفين مقابل هدف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format