🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

New study predicts the end of the pandemic in April

دراسة جديدة تتوقع انتهاء الجائحة في إبريل المقبل

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: An American doctor and surgeon at Johns Hopkins University predicted the end of the new Coronavirus pandemic by April in America and most of the world, allowing normal life to return, according to an article in the Wall Street Journal. According to Al-Hurra website.

Dr. Marty Makary wrote in the article that daily infections in America and the world have decreased by 77 % over six weeks, largely because of the natural immunity acquired from previous infections, which is more common than can be measured by tests.

He pointed out that, as of this week, 15 % of Americans will have received the vaccine, and the number is rising rapidly. Dr. Makary added that the country is heading to a significantly low level of infections, expecting that “Covid will be mostly gone by April, allowing Americans to resume their normal lives.”.

He explained that the vaccination and the high number of people who have already been infected with the virus in the United States of America can contribute to reaching herd immunity by spring. Dr. Makary believes that when the chain of virus transmission has been broken in multiple places, it’s harder for it to spread—and that includes the new strains.

Since its emergence in China, the epidemic has killed at least 2.46M people worldwide, while 107 countries and regions around the world have given more than 200 million doses of coronavirus vaccines to their populations.

The United States is at the forefront with 59.6 million doses administered, China (40.5 million as of February 9), Britain (17.5 million), India (10.7 million), and Israel (7.1 million).

الشرق

الدوحة: توقع دكتور وجراح أميركي في جامعة جونز هوبكنز نهاية جائحة فيروس كورونا المستجد بحلول شهر أبريل القادم في أمريكا ومعظم دول العالم، ما يسمح للحياة الطبيعية بالعودة، وفق ما جاء في مقاله المنشور في صحيفة “وول ستريت جورنال“. بحسب موقع الحرة.

 وكتب مارتي ماكاري في المقال أن الإصابات اليومية انخفضت في أمريكا والعالم بنسبة 77 في المئة منذ ستة أسابيع.وأرجع ذلك إلى حد كبير إلى المناعة الطبيعية التي تكتسب من العدوى السابقة، وهو أمر أكثر شيوعا مما يمكن قياسه عن طريق الاختبارات.

وأشار إلى أنه واعتبارا من هذا الأسبوع، سيكون 15 في المئة من الأميركيين قد تلقوا اللقاح، والرقم يرتفع بسرعة.وأضاف مكاري بأن البلاد تتجه إلى مستوى إصابات منخفض بشكل كبير، متوقعا أن “يختفي كوفيد في الغالب بحلول أبريل مما يسمح للأميركيين باستئناف حياتهم الطبيعية”.

وأوضح أن التلقيح وارتفاع عدد الأشخاص الذين أصيبوا بالفعل بالفيروس في الولايات المتحدة الأميركية يمكن أن يسهم في الوصول إلى مناعة القطيع بحلول الربيع.ويرى مكاري أنه عندما يتم كسر سلسلة انتقال عدوى الفيروس في أماكن متعددة، يصعب على الفيروس الانتشار، وهذا يشمل حتى السلالات الجديدة.

ومنذ ظهوره في الصين، أودى الوباء بما لا يقلّ عن 2.46 مليون شخصا حول العالم، فيما أعطت 107 دول ومناطق في العالم لسكانها أكثر من 200 مليون جرعة من اللقاحات المضادة لفيروس كورونا.

وتأتي الولايات المتحدة في الطليعة إذ استخدمت 59,6 مليون جرعة متقدمة على الصين (40,5 مليون حتى التاسع من فبراير) وبريطانيا (17,5 مليونا) والهند (10,7 ملايين) وإسرائيل (7,1 ملايين).

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format