🐎Various

Mubaraka Al Naimi to Participate in Qatar Total Open

مباركة النعيمي تشارك في الأدوار التمهيدية من بطولة قطر توتال للتنس

QNA

Doha: For the qualifiers, Qatar’s Mubaraka Al Naimi will take part in Qatar Total Open 2021 which will be held from March 1 to 6 at the Khalifa International Tennis & Squash Complex in Doha. In all, a total of 32 players, including four qualifiers, are expected to feature in the singles event of the $565,530 total prize purse tournament, while 16 teams will slug it out in the doubles.

The 19-year-old Al Naimi is Qatar’s highest-ranked player and an inspiration for many upcoming players across the country. She is the defending champion of the Qatar Rail Tennis Open Tournament. She made her WTA main draw debut at the 2017 Qatar Total Open in the doubles draw partnering Fatma Al Nabhani of Oman.

With about two weeks to the Qatar Total Open 2021, the numbers of stars confirmed for the WTA Tour Premier event has continued to grow with Tunisia’s Ons Jabeur, the first Arab woman to reach the quarterfinals of a Grand Slam tournament, entering into the main draw of the tournament.

Aside from the 26-year-old World No. 30 Jabeur, the highest-ranked Arab player in WTA history, two-time champion and World No. 13 Victoria Azarenka of Belarus, 2016 finalist Jelena Ostapenko of Latvia, Egypt’s Mayar Sherif are joining as wildcard entrants.

Also featuring in the qualifying rounds are Al Nabhani and Algeria’s Ines Ibbou and Cagla Buyukakcay from Turkey.

Al Nabhani is one of the most successful players from the region, having won ten singles titles and 13 doubles titles on the ITF Circuit. On October 4, 2010, she reached her best singles ranking of world No. 362. On April 28, 2014, she peaked at No. 238 in the doubles rankings.

She was the gold medalist at the 2011 Pan Arab Games in Doha.

Al Nabhani made her WTA Tour main-draw debut at the 2009 Dubai Tennis Championships, having received a wild card with Magali de Lattre in the doubles tournament, but they lost to Chan Yung-jan and Sun Tiantian in the first round. Playing for Oman at the Fed Cup, Al Nabhani has a win-loss record of 137.

“We are delighted with the increasing numbers of stars who have confirmed their participation at the Qatar Total Open 2021. The strength of this year’s field, which includes eight of the world’s top-ten, is an indication of the quality of play to be expected at the week-long event. We look forward to another exciting time on the courts of the Khalifa International Tennis & Squash Complex in about two weeks,” said Tournament Director Saad Al Mohannadi.

The WTA Tour event, held since 2001, has grown to become one of the signature events on the WTA Tour calendar and a most sought-after tournament in the region. 

قنا

الدوحة: تخوض لاعبة التنس القطرية الواعدة مباركة النعيمي منافسات الأدوار التمهيدية من بطولة قطر توتال المفتوحة للتنس 2021، التي يبلغ مجموع جوائزها 565,530 دولار أمريكي، خلال الفترة من الأول وحتى السادس من مارس المقبل على ملاعب مجمع خليفة الدولي للتنس والاسكواش، وذلك بمشاركة 32 لاعبة في منافسات الفردي، و16 فريقاً في منافسات الزوجي.

وتعد النعيمي البالغة من العمر 19 عاما أعلى اللاعبات القطريات تصنيفاً ومثالاً يحتذى للاعبات الصاعدات في بلادها حيث تحمل لقب بطولة اتحاد التنس والريل المفتوحة ، وقد سجلت مشاركتها الأولى في بطولات رابطة اللاعبات المحترفات خلال نسخة العام 2017 من بطولة قطر للتنس ، عندما دخلت في شراكة مع العمانية فاطمة النبهاني في منافسات الزوجي.

وعلى صعيد متصل، وجهت اللجنة المنظمة لبطولة قطر توتال للتنس أربع دعوات خاصة لكل من اللاعبات التونسية أُنس جابر، المصرية ميار شريف، البيلاروسية فيكتوريا أزارينكا، واللاتفية يلينا أوستابينكو لخوض منافسات الأدوار الرئيسية لهذه النسخة، وذلك قبل أسبوعين من انطلاق المنافسات.

وجاء اختيار التونسية أُنس جابر كونها أول لاعبة عربية تتأهل إلى الدور ربع النهائي لإحدى بطولات الجراند سلام الأربع الكبرى، فضلا عن كونها المصنفة الثلاثين على العالم وأعلى اللاعبات العربيات تصنيفا في تاريخ رابطة اللاعبات المحترفات.

أما المصرية ميار شريف فقد تم اختيارها بعد تألقها في الفترة الأخيرة، حيث تأهلت إلى بطولة فرنسا المفتوحة “رولان جاروس” إحدى بطولات الجراند سلام الأربع الكبرى، كما تأهلت إلى الدور الثاني في بطولة أستراليا المفتوحة أولى بطولات الجراند سلام الأربع هذا الموسم.

وجاء منح بطاقة دعوة للبيلاروسية فيكتوريا أزارينكا نظرا لفوزها بلقب بطولة قطر للتنس عامي 2012، 2013، وكذلك منحت اللاتفية يلينا أوستابينكو بطاقة دعوة بعدما حققت وصافة البطولة عام 2016 بالخسارة أمام الإسبانية كارلا سواريز نافارو في المباراة النهائية.

ومن المقرر أن تشهد الأدوار التمهيدية أيضا، مشاركة كل من العمانية فاطمة النبهاني والجزائرية إيناس إيبو والتركية تشالا بويوكاكاتشاي.

وتعد العمانية النبهاني إحدى أنجح لاعبات التنس في المنطقة، فقد حصلت على 10 ألقاب في منافسات الفردي و13 لقبا في الزوجي بجولات الاتحاد الدولي للتنس، كما أنها وصلت في الرابع من شهر أكتوبر من العام 2010، إلى المرتبة الـ362 في التصنيف العالمي لمنافسات الفردي، وبلغت في الثامن والعشرين من شهر أبريل من العام 2014، المرتبة الـ238 في التصنيف العالمي لمنافسات الزوجي، كما حصلت على الميدالية الذهبية لنسخة العام 2011 من دورة الألعاب العربية التي أقيمت في العاصمة القطرية الدوحة.

وجاءت المشاركة الأولى للنبهاني في بطولات رابطة اللاعبات المحترفات خلال نسخة العام 2009 من بطولة دبي للتنس، وذلك بعدما حصلت على دعوة خاصة من اللجنة المنظمة للبطولة للمشاركة في منافسات الزوجي إلى جوار البرتغالية ماغالي دي لاتر ولكنهما خرجتا من الدور الأول على يدي تشان يونغ-جان وسون تياتيان.

وتمثل النبهاني المنتخب العماني في منافسات كأس الاتحاد التابع لرابطة اللاعبات المحترفات، حيث حققت 13 انتصارا مقابل 7 هزائم.

وبهذه المناسبة، أعرب سعد المهندي مدير البطولة عن سعادته لتأكيد المزيد من نجمات التنس مشاركتهن في بطولة قطر توتال المفتوحة للتنس نسخة هذا العام، لافتا إلى أن قوة القائمة المشاركة فيها التي تشهد 8 من المصنفات العشر الأوليات، تشير إلى مدى إثارة المنافسة التي ستشهدها الملاعب القطرية على مدار أسبوع كامل.

وتعد بطولة قطر توتال المفتوحة للتنس التي أقيمت نسختها الأولى في العام 2001 إحدى أبرز المحطات على أجندة رابطة اللاعبات المحترفات وإحدى أهم بطولات التنس في المنطقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format