🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Russia Approves Third COVID-19 Vaccine CoviVac

روسيا: تسجيل لقاح ثالث مضاد لفيروس كورونا تحت اسم كوفيفاك

QNA

Moscow: The Russian Ministry of Health announced that a third vaccine against Covid-19, labelled CoviVac.

The CoviVac vaccine against the novel coronavirus infection has demonstrated its efficacy and safety during clinical trials, Russian Healthcare Minister Mikhail Murashko told journalists.

Earlier, Russian Prime Minister Mikhail Mishustin said that the vaccine was officially registered. According to him, the first 120,000 doses of CoviVac will enter civilian circulation in the middle of March, (TASS) news agency said.

“The Russian Healthcare Ministry made a decision to register the third Russian CoviVac vaccine developed by the Chumakov Federal Scientific Center for Research and Development of Immune and Biological Products. During clinical trials on volunteers the vaccine demonstrated safety and efficacy. Its large-scale studies will continue during the post-registration phase,” the minister said.

قنا

موسكو: أعلنت وزارة الصحة الروسية، عن تسجيل ثالث لقاح مضاد لفيروس كورونا /كوفيد – 19/ تحت اسم /كوفيفاك/.

وأكد السيد ميخائيل موراشكو وزير الصحة الروسي في تصريح له، أن التجارب السريرية على اللقاح الجديد أثبتت نجاعته وسلامة استخدامه ضد الفيروس.

من جهته، قال مركز /تشوماكوف/ العلمي الروسي لتطوير العقاقير المناعية الحيوية، إنه من المقرر أن تنطلق تجارب لقاح /كوفيفاك/ على الأطفال وكبار السن في شهر أبريل المقبل.

ولقاح /كوفيفاك/ هو ما يسمى بلقاح فيروين كامل، ويعد الثالث من نوعه الذي تنتجه مراكز روسية حيث يعتمد على فيروس /سارس كوف-2/، الذي تمت معالجته خصيصًا بحيث فقد خصائصه المعدية، ولكنه في نفس الوقت يحتفظ بالقدرة على إحداث استجابة مناعية.

وسجلت روسيا أول لقاح في العالم ضد فيروس كورونا في 11 أغسطس الماضي، وهو لقاح /سبوتنيك v/، وفي أكتوبر الماضي تم تسجيل /إيبيفاك كورونا/ وهو ثاني لقاح روسي ضد الفيروس.

وفي سياق متصل، أعلنت الحكومة الروسية، أنها تعتزم إنتاج أكثر من 88 مليون جرعة من لقاحاتها ضد فيروس كورونا خلال الأشهر الستة الأولى من عام 2021.

وأشارت السيدة تاتيانا غول يكوفا نائبة رئيس الوزراء الروسي، خلال اجتماع بشأن توزيع اللقاحات، إلى أن الجزء الأكبر من هذه الكمية (أي 83 مليون جرعة) يعود إلى لقاح /سبوتنيك V/، بالإضافة إلى 5.4 مليون جرعة من لقاح /إيبيفاك كورونا/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format