💉 Health🩺 Health

5 Unusual Signs of Hyperglycemia

٥ علامات “غير عادية” لارتفاع نسبة السكر في الدم

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Diabetes is a chronic illness that accompanies a person throughout his life as soon as it is developed, and its symptoms can go unnoticed for years in its early stages because signs of high blood sugar do not necessarily make you feel sick.

A person suffers from diabetes as a result of the significant increase in the level of sugar in the blood resulting from a decrease in the insulin hormone secreted by the pancreatic organ, which works to burn sugar and convert it into energy for the benefit of the body, this decrease is caused by an abnormality in the pancreas, and apart from the most common symptoms, here are a number of “unusual” signs to look for, which Russia today quoted from Healthline medical site.

Bad Breath

Some diabetics may find that their breath emits a fruity smell, caused by diabetic ketoacidosis, and in the absence of insulin, the body begins to break down fat cells for energy. But this process produces acid – known as ketones – as a by-product.

Constant Itching

It is a lesser-known symptom of diabetes, caused by nerve damage. High blood sugar has a bad direct effect on the body’s nerve fibers, nerve damage usually affects the hands and feet, but can actually develop anywhere in the body, so the body’s natural reaction is to start itching in nerve damage areas.

Dry Mouth

According to the medical website, high blood sugar can reduce saliva flow in your mouth, and while it is normal to experience a dry mouth, you should talk to your doctor if it continues to occur, for no apparent reason.

Erectile Dysfunction

Type 2 diabetics may develop some type of sexual dysfunction, including impotence, as it is caused by high blood sugar that damages blood vessels.

Dark Skin Patches

Dark, velvety patches of skin can spread all over the body, or in certain folds of skin, it is a condition known as acanthosis nigricans, which is more common around the neck, and the spots develop because high levels of insulin in the blood can cause skin cells to multiply faster than usual.

الشرق

الدوحة: السكري هو مرضٌ مزمنٌ يُلازِم الإنسان طوال حياته بمجرد الإصابة به، ويمكن أن تمر أعراضه دون أن يلاحظها أحد لسنوات في مراحلها المبكرة، لأن علامات ارتفاع السكر في الدم لا تجعلك تشعر بالمرض بالضرورة.

ويصاب الإنسان بهذا المرض نتيجةَ الزيادة الكبيرة لِمستوى السّكر الموجود في الدم النّاجمة عن نُقصانٍ في هرمون الأنسولين الذي يُفرِزُه عُضْو البنكرياس والذي تعمل على حرق السكر وتحويله إلى طاقةٍ لِيستفيدَ منها الجسم، ويَحدث هذا النقصان بسبب وجود خللٍ في البنكرياس، وبصرف النظر عن الأعراض الأكثر شيوعا، إليك عددا من العلامات “غير العادية” التي يجب البحث عنها، والتي نقلها موقع روسيا اليوم عن  موقعHealthline الطبي.

رائحة النفس

قد يجد بعض مرضى السكري أن أنفاسهم تنبعث منها رائحة الفواكه، الناتجة عن الحماض الكيتوني السكري،وفي حالة عدم وجود الأنسولين، يبدأ الجسم في تكسير الخلايا الدهنية للحصول على الطاقة. ولكن هذه العملية تنتج حمضا – يُعرف باسم الكيتونات – كمنتج ثانوي.

الحكة المستمرة

هي عرض أقل شهرة لمرض السكري، ويسببها تلف الأعصاب. ويوجد لارتفاع نسبة السكر في الدم تأثير مباشر على الألياف العصبية في الجسم – وليس بطريقة جيدة، وعادة ما يؤثر تلف الأعصاب على اليدين والقدمين، ولكن يمكن أن يتطور في الواقع في أي مكان من الجسم، لذلك يكون رد فعل الجسم الطبيعي هو بدء الحكة في المناطق المصابة بتلف الأعصاب.

فم جاف

بحسب الموقع الطبي فإن ارتفاع نسبة السكر في الدم يمكن أن يقلل من تدفق اللعاب في الفم، وفي حين أنه من الطبيعي أن تعاني من حين لآخر من جفاف الفم، يجب عليك التحدث إلى الطبيب إذا استمر حدوثه، دون سبب واضح.

الضعف الجنسي لدى الرجال

قد يصاب مرضى السكري النوع 2 بنوع من الخلل الوظيفي الجنسي، بما في ذلك العجز الجنسي، إنه ناتج عن ارتفاع نسبة السكر في الدم الذي يضر بالأوعية الدموية.

بقع الجلد الداكنة

يمكن أن تنتشربقع داكنة مخملية من الجلد في جميع أنحاء الجسم، أو في طيات معينة من الجلد، إنها حالة تعرف باسم الشواك الأسود، وهي أكثر شيوعا حول الرقبة، وتتطور البقع لأن المستويات العالية من الأنسولين في الدم يمكن أن تتسبب في تكاثر خلايا الجلد بشكل أسرع من المعتاد.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format