💰 Business😎 LifeStyle

QA to offer touch-free in-flight entertainment

القطرية تقدم تجربة لا تلامسية للنظام الترفيهي

DOHA: Qatar Airways is pleased to soon become the first global airline to offer passengers 100 percent Zero-Touch technology for its award-winning Oryx One in-flight entertainment system across the A350 fleet as part of the airline’s latest COVID-19 safety measures.

The Zero-Touch technology, introduced in partnership with the Thales AVANT IFE system, will enable A350 passengers to pair their personal electronic devices (PEDs) with their seat-back IFE screen by connecting to ‘Oryxcomms’ Wi-Fi and simply scanning a QR code displayed on the screen. They can then use their PEDs to navigate and enjoy more than 4,000 options on offer through the airline’s award-winning Oryx One in-flight entertainment system, limiting the frequency of on board surface contact and providing greater peace of mind throughout the duration of their journey.

Qatar Airways is also set to become the first airline in Europe and the Middle East and North Africa region to offer passengers in Business and Economy the option to pair their personal Bluetooth headphones with the on-board seatback IFE system in all cabins on the Boeing 787-9 fleet.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “As an industry leader in the fight against COVID-19 and the first global airline to recently achieve a 5-Star rating in the coveted Skytrax Airline Safety Rating, Qatar Airways is committed to ensuring the highest standards of safety and hygiene on board its aircraft at all times.

“The introduction of the state-of-the-art Zero-Touch technology, and enabling passengers to use their personal Bluetooth headset on board is an important step in taking our already rigorous and stringent COVID-19 precautions to another level, limiting passenger surface contact and preventing any possible spread of infection on board.

“We hope it provides yet further assurance of the safety of air travel, as well as offering passengers on board increased confidence that they are enjoying the most consistently advanced customer experience available in the sky.”

Qatar Airways recently became the first global airline in the world to achieve the prestigious 5-Star COVID-19 Airline Safety Rating by international air transport rating organisation, Skytrax. This follows HIA’s recent success as the first airport in the Middle East and Asia to be awarded a Skytrax 5-Star COVID-19 Airport Safety Rating. These recognitions provides assurance to passengers across the world that airline health and safety standards are subject to the highest possible standards of professional, independent scrutiny and assessment. For full details of all the measures that have been implemented onboard and in HIA, please visit qatarairways.com/safety.

The national carrier of the State of Qatar continues to rebuild its network, which currently stands at over 130 destinations. With more frequencies being added to key hubs, Qatar Airways offers unrivalled connectivity to passengers, making it easy for them to change their travel dates or destination if they need to.
A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Airline’ by the 2019 World Airline Awards, managed by Skytrax. It was also named ‘Best Airline in the Middle East’, ‘World’s Best Business Class’, and ‘Best Business Class Seat’, in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite. The Qsuite seat layout is a 1-2-1 configuration, providing passengers with the most spacious, fully private, comfortable and social distanced Business Class product in the sky. Qsuite is available on flights to more than 45 destinations including Johannesburg, Kuala Lumpur, London and Singapore. It is the only airline to have been awarded the coveted ‘Skytrax Airline of the Year’ title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times.

Oryx One, Qatar Airways’ in-flight entertainment system offers passengers up to 4,000 entertainment options from the latest blockbuster movies, TV box sets, music, games and much more. Passengers can also stay in touch with their friends and family around the world by using the award-winning airline’s on-board Wi-Fi and GSM service.

الدوحة: يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن أنها ستصبح قريباً أول شركة طيران في العالم تمكن المسافرين من استخدام النظام الترفيهي على الطائرة دون تلامس على الإطلاق. وسيحظى المسافرون على طائرات الناقلة من طراز إيرباص A350 بالفرصة لاختيار ما يرغبون بمشاهدته على شاشة عرض النظام الترفيهي أوريكس ون باستخدام أجهزتهم الشخصية. وتأتي هذه المبادرة ضمن الإجراءات الاحترازية التي تتخذها الناقلة لمواجهة جائحة كوفيد-19.

وستقدم الناقلة الوطنية لدولة قطر هذه التكنولوجيا الحديثة بالشراكة مع نظام الترفيه “تاليس أفانت”، حيث سيحظى الركاب على طائراتها من طراز إيرباص A350 بالفرصة لإجراء اقتران لأجهزتهم الإلكترونية الشخصية مع شاشات عرض النظام الترفيهي من خلال الاتصال بشبكة “Oryxcomms” اللاسلكية ومسح الرمز الذي يظهر على الشاشة. وسيتمكن المسافرون من تصفح أكثر من 4000 خيار ترفيهي باستخدام أجهزتهم الشخصية وعرض ما يرغبون بمشاهدته على شاشات العرض لنظام أوريكس الترفيهي الحائز على العديد من الجوائز العالمية. وسيؤدي تطبيق هذه التكنولوجيا إلى تقليل نقاط التلامس على متن الرحلات ومنح المسافرين المزيد من الراحة والطمأنينة.

كما أصبحت الخطوط الجوية القطرية أول شركة طيران في أوروبا ومنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا تمنح مسافريها على درجة رجال الأعمال والدرجة السياحية الخيار لإجراء اقتران لسماعات الأذن الخاصة بهم مع شاشات العرض الخاصة بنظام أوريكس ون الترفيهي عن طريق تقنية البلوتوث، وذلك على أسطول طائراتها من طراز بوينغ 9-787.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “تعتبر الخطوط الجوية القطرية إحدى الشركات الرائدة في قطاع الطيران العالمي التي لم تدخر جهداً لمحاربة كوفيد-19، وأول شركة طيران عالمية تحصل على تصنيف 5 نجوم في تدقيق تدابير السلامة من سكاي تراكس. ولن نألوا جهداً لتحقيق رؤيتنا القائمة على تطبيق أعلى معايير السلامة والتعقيم على متن طائراتنا في جميع الأوقات”.

وأضاف سعادة السيد الباكر: “إن تقديم هذه التكنولوجيا الجديدة يعتبر بلا شك خطوة مهمة ضمن جهودنا الرامية إلى تعزيز الإجراءات الصارمة بالأصل التي نطبقها ضمن عملياتنا لمواجهة جائحة كوفيد-19، حيث سيحظى المسافرون بالفرصة لمشاهدة ما يرغبون به دون الحاجة للمس شاشة العرض، إلى جانب تمكينهم من إجراء اقتران لسماعات الأذن الخاصة بهم مع شاشات العرض عن طريق تقنية البلوتوث. كما أن هذا الأمر سيقلل من نقاط التلامس بالنسبة للمسافرين مما يعني منع أي عدوى محتملة على متن الرحلات”.

واختتم سعادة السيد الباكر: “نأمل من الإعلان عن هذه الخدمات أن يقدم للمسافرين ضمانات إضافية لاستعادة الثقة في السفر جواً، وفي نفس الوقت تمكينهم من أن يشعروا بالمزيد من الثقة والأمان على متن الرحلات، والاطمئنان بأنهم سيستمتعون بأحدث الخدمات وأكثرها تقدماً في الأجواء”.

وأصبحت الخطوط الجوية القطرية أول شركة طيران دولية تحصل على تصنيف 5 نجوم في “تدقيق تدابير السلامة الخاصة بكوفيد-19 على مستوى شركات الطيران” من سكاي تراكس. ويأتي ذلك في أعقاب النجاح الذي حققه مطار حمد الدولي مؤخراً كأول مطار في الشرق الأوسط وآسيا يحصل على تصنيف 5 نجوم في ” تدقيق تدابير السلامة الخاصة بـ(كوفيد-19) في المطارات”. وتؤكد هذه الجوائز حرص الخطوط الجوية القطرية على تطبيق أعلى معايير الأمان والسلامة على متن رحلاتها. للمعلومات الكاملة عن الإجراءات المتّبعة على متن طائراتنا وفي مطار حمد الدولي، يرجى زيارة: qatarairways.com/safety.

وتسيّر الناقلة الوطنية لدولة قطر حالياً أكثر من 800 رحلة أسبوعياً تتجه إلى ما يزيد عن 130 وجهة عالمياً. ومع تشغيل رحلات إضافية إلى الوجهات الرئيسية في العالم، تقدم الخطوط الجوية القطرية لمسافريها خيارات سفر متنوعة، لتمكنهم من التخطيط لرحلاتهم أو تغيير حجوزاتهم بكل سهولة ويسر.

وحازت الخطوط الجوية القطرية على جائزة أفضل “شركة طيران في العالم” خلال حفل توزيع جوائز سكاي تراكس العالمية 2019. كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر جائزة “أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط ” وجائزة “أفضل درجة رجال أعمال” في العالم وجائزة “أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال” عن مقاعد كيو سويت. وأصبحت الناقلة القطرية شركة الطيران الوحيدة التي تفوز بجائزة أفضل شركة طيران في العالم خمس مرات. كما أن مقاعد كيو سويت المصممة بحسب ترتيب المقاعد 1-2-1؛ توفّر للمسافرين المساحة الرحبة والخصوصية المطلقة والراحة التامّة والتباعد الاجتماعي الأفضل على متن درجة رجال الأعمال في الأجواء. ويمكن للركاب تجربة مقاعد كيو سويت عند سفرهم إلى أكثر من 45 وجهة عالمياً، مثل جوهانسبرج وكوالالمبور ولندن وسنغافورة.

ويوفر نظام “أوريكس ون” الترفيهي المتطوّر على متن طائرات الخطوط الجوية القطرية أكثر من 4,000 خيار ترفيهي متنوع، ويضم باقة من أحدث الأفلام العالمية والبرامج التلفزيونية والموسيقى والألعاب وغيرها. كما يمكن للمسافرين مع الخطوط الجوية القطرية البقاء على اتصال مع عائلاتهم وأصدقائهم حول العالم باستخدام خدمة الإنترنت اللاسلكي وشبكة الهاتف الجوال.

QA to offer touch-free in-flight entertainment
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format