🦠Coronavirus📚Education

Ministry takes action against schools for not following precautionary measures

الوزارة تتخذ إجراءات ضد المدارس لعدم اتباعها للتدابير الاحترازية

Doha: Ministry of Education and Higher Education has taken action against a number of schools for not following Covid-19 precautionary measures.  

Ministry has intensified its periodic and surprise inspection campaigns in public and private schools by its inspection teams and joint teams with the Ministry of Public Health. 

These inspection campaigns have shown that most schools adhere to precautionary measures, while a few have failed to apply precautionary measures — like not wearing the masks the correct way, not measuring the temperature of students before entering school, not adhering to social distancing between individuals or lack of sterilization tools.

These schools were referred to the Ministry’s internal investigation department and penalties were imposed against these schools depending on of their violations.

In addition, a number of schools were temporarily closed and classes were diverted online, as per the protocol followed by the Ministry of Public Health (MoPH), due to the presence of Covid-19 cases among students and teaching staff.

The Ministry referred these schools to the internal investigation to find out the cause and source of these infections and to impose appropriate administrative penalties against them.

The Ministry also said that they are cooperating with the MoPH to complete vaccination of educational personnel in all schools in Qatar, who are currently in the priority list for vaccination, and also called on everyone to receive the vaccination, which is the main pillar in the prevention and protection of this virus.

Based on the approved protocol of MoPH, the Ministry urged everyone, who will receive the vaccine, to continue to adhere to the precautionary measures, especially wearing the mask and to maintain social distancing.

الدوحة: أعلنت وزارة التعليم والتعليم العالي عن إغلاق عدد من المدارس لفترة مؤقتة وتحويل التعليم بها عن بُعد، وذلك بناء على البروتوكول المتبع مع وزارة الصحة العامة بسبب اكتشاف حالات إصابة بين الطلبة والطاقم التدريسي. 

ووفق موقع الوزارة الإلكتروني، قد قامت الوزارة بإحالة هذه المدارس الحكومية والخاصة إلى التحقيق الداخلي لمعرفة سبب ومصدر هذه الإصابات بالعدوى وتوقيع الجزاءات الإدارية المناسبة بحقها.

وكانت الوزارة قد باشرت التعاون والتنسيق العاجل مع وزارة الصحة العامة لاستكمال مراحل تطعيم الكوادر التعليمية في جميع مدارس قطر، والذين لهم الأولوية القصوى في التطعيم حالياً، كما دعت الجميع إلى تلقي التطعيم الذي يمثّل الدعامة الأساسية في الوقاية والحماية من هذا المرض بمشيئة الله.

وبناءً على برتوكول وزارة الصحة العامة المعتمد، تدعو الوزارة كوادرها التي ستتلقى اللقاح إلى الاستمرار في الالتزام بالإجراءات الاحترازية وبالأخص ارتداء الكمامة وتطبيق التباعد الجسدي.

وتنتهز وزارة التعليم والتعليم العالي هذه الفرصة لدعوة جميع أفراد المجتمع عموماً وأولياء الأمور وأبنائنا وبناتنا من الطلاب والطالبات والطاقم التعليمي والإداري خصوصاً، إلى ضرورة التقّيد التام بالإجراءات الاحترازية لمنع انتشار هذا الفيروس حتى تمر هذه المرحلة بسلام وأمان.

وكانت الوزارة قد كشثفت من حملاتها التفتيشية الدورية والمفاجئة على المدارس الحكومية والخاصة، عبر فرقها التفتيشية التابعة لإدارة الصحة والسلامة بالوزارة، والفرق المشتركة مع وزارة الصحة العامة.

وقد أظهرت هذه الحملات التفتيشية التزام معظم المدارس بالإجراءات الاحترازية، فيما تبين أيضا تقصير عدد من المدارس في تطبيق الإجراءات الاحترازية مثل عدم الالتزام بلبس الكمامات بالطريقة الصحيحة أو عدم قياس درجة الحرارة للطلبة قبل دخولهم المدرسة أو عدم الالتزام بالمسافة الآمنة بين الأفراد أو عدم توفر أدوات التعقيم.

وبناءً عليه؛ تمت إحالة هذه المدارس الحكومية والخاصة المقصرة إلى التحقيق الداخلي بالوزارة ومن ثم تم توقيع عقوبات بحق عدد من تلك المدارس بما يتناسب مع حجم مخالفتها لشروط وضوابط التدابير الاحترازية لمكافحة فيروس كوفيد 19.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format