🐎Various

Doha to host first international volleyball championships

الدوحة تحتضن أولى بطولات الطائرة الدولية

Doha: The International Volleyball Federation (FIA) announced the launch of its international competition on February 23rd in Doha, Qatar, which hosts the Doha International Cup, a one-star tournament organized by the Qatar Football Federation until 26th of this month at the Al Gharafa Beach Courts.

“The resumption of the World Beach Volleyball Tours from Doha begins with the participation of 33 teams from 16 countries representing all five continental federations,” the IAAF said in a statement on its website.

The Qatari duo Sherif Younis and Ahmed Tejan, ranked 13th in the world, will be at the forefront of the tournament, which includes teams from Brazil, Canada, Egypt, Gambia, Lebanon, Morocco, Oman, Poland, Russia, Switzerland, Tunisia, Turkey, the United States and Venezuela.

الدوحة: أعلن الاتحاد الدولي للكرة الطائرة عن انطلاق منافساته الدولية يوم 23 من شهر فبراير الجاري في العاصمة القطرية الدوحة التي تستضيف بطولة كأس الدوحة الدولية تصنيف نجمة واحدة التي ينظمها الاتحاد القطري للعبة حتى يوم 26 من هذا الشهر على ملاعب الغرافة الشاطئية.

وأكد الاتحاد الدولي في بيان على موقعه الإلكتروني أنه يبدأ استئناف الجولات العالمية للكرة الطائرة الشاطئية من الدوحة وبمشاركة 33 فريقًا من 16 دولة تمثل جميع الاتحادات القارية الخمسة.

وأوضح الاتحاد ان الثنائي القطري شريف يونس واحمد تيجان المصنف الـ 13 على مستوى العالم سيكون في مقدمة الفرق المشاركة في البطولة التي من ابرز المشاركين فيها فرق من دول البرازيل وكندا ومصر وغامبيا ولبنان، والمغرب وسلطنة عمان وبولندا وروسيا وسويسرا وتونس وتركيا والولايات المتحدة وفنزويلا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format