🌍 World🦠Coronavirus

Lebanon Receives First Batch of Pfizer Vaccine

لبنان يتسلم الدفعة الأولى من لقاح فايزر

QNA

Beirut: Lebanon received Saturday the first batch of the Pfizer vaccine at Beirut International Airport, coming from Belgium.

With the arrival of the first batch of the vaccine against Coronavirus, the vaccination journey to combat this epidemic begins, Lebanese President General Michel Aoun said in a tweet.

Aoun stressed that the condition for the success of the vaccination journey lies in citizens’ positive response and wide turnout, while pointing to the need to continue taking the necessary preventive measures. 

قنا

بيروت: تسلم لبنان،الأمس، الدفعة الأولى من لقاح / فايزر/ ضد فيروس كورونا، حيث وصلت هذه الدفعة إلى مطار بيروت الدولي عبر طائرة تابعة لشركة طيران الشرق الأوسط قادمة من العاصمة البلجيكية بروكسل.

وقال الرئيس اللبناني العماد ميشال عون، في تغريدة على حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي /تويتر/، إنه مع وصول الدفعة الأولى من اللقاح تبدأ رحلة التلقيح لمكافحة هذا الوباء، معتبرا أن “شرط نجاح اللقاحات هو تجاوب المواطنين في الاقبال عليها، مع الاستمرار في اتخاذ الاجراءات الوقاية”.

يشار إلى أن عدد الإصابات بفيروس كورونا في لبنان بلغ حتى الآن 336 ألفا و992 حالة، مع تم تسجيل 3961 وفاة وفقا لأرقام وزارة الصحة.

وكان لبنان قد أعلن يوم الأحد الماضي عن إنهاء حالة الإغلاق العام بعد ثلاثة أسابيع على إجراءات صارمة فرضتها السلطات لوقف الزيادة الكبيرة في أعداد الإصابات بالفيروس، وتخفيف العبء على المستشفيات المكتظة بالمصابين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format