💰 Business

QA celebrates Chinese New Year with special menu

القطرية تحتفل برأس السنة الصينية بقائمة طعام خاصة

DOHA: In celebration of the Chinese New Year, Qatar Airways will take you on a journey of flavours with an oriental inspired menu on board flights to popular Asia destinations between 11 and 12 February 2021. At Qatar Airways’ Al Mourjan Business Lounge, passengers will also have the opportunity to sample wholesome Asian cuisine and celebrate the traditional lunisolar Chinese calendar in Qatar Airways’ five-star hub Hamad International Airport (HIA) during the same period.

Business Class passengers travelling to Hong Kong, Malaysia and Singapore can select from a delicious à la carte menu that will feature Cantonese style pineapple smoked salmon, white radish stuffed with cream cheese and dragon fruit, chicken and prawn wonton soup with shiitake mushrooms, spring onion and chili soy sauce, stir-fried handmade noodles with lobster in doubanjiang sauce mixed with mushrooms and spring onion, and pan seared duck with lotus seed brown rice and vegetables. Following this, passengers can indulge in a tantalising dessert which includes dried raspberry kumquat mousse. Passengers travelling in Economy Class can enjoy stir-fried prawn noodles with spring onions and crispy youtiao, or sweet and sour chicken stir-fried pineapple rice, as a main dish. For dessert, customers can indulge in a tofu and honey roasted sesame seed mousse.

Premium passengers will also be treated to special Chinese New Year touches throughout their on board experience featuring a spiced oriental fizz welcome beverage on board, festive tray mats and napkin bands with traditional good luck and fortune symbols, chopsticks served on all trays, and Chinese lucky knots placed on cutlery rolls. Economy Class passengers will receive red envelopes ‘hóngbāo’ with inspiring messages that symbolise good fortune and luck for the New Year ahead.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “At Qatar Airways we recognise the importance of celebrating the customs of our diverse segments of loyal passengers. As they travel with us this year, we hope that they enjoy this special occasion and the delicious dishes our chefs have created for them as they celebrate Chinese New Year and enjoy family reunions.”

Qatar Airways’ Premium passengers travelling via Doha will also have the opportunity to embrace this important Chinese holiday through a specially designed food experience and bespoke touches in Al Mourjan Business Lounge. Passengers can enjoy a selection of dishes from the buffet and à la carte menu including, chicken sweet corn soup, oriental slaw salad, golden five spice chicken, szechuan style beef sirloin, as well as coconut mango szechuan pepper mousse for dessert. The dining experience has been curated to include Chinese chopsticks, cutlery packs with a bespoke napkin band and Chinese knot tassel, Chinese inspired lanterns, and iconic digital menu cards.

At HIA, passengers can expect the highest safety standards. Qatar Airways recently became the first global airline to achieve the prestigious 5-Star COVID-19 Airline Safety Rating by international air transport rating organisation, Skytrax. This follows HIA’s recent success as the first airport in the Middle East and Asia to be awarded a Skytrax 5-Star COVID-19 Airport Safety Rating. For full details of all the measures that have been implemented on board and in HIA, please visit qatarairways.com/safety.

Additionally, Qatar Airways’ Business Class passengers on aircraft equipped with Qsuite can enjoy the enhanced privacy this award-winning business seat provides, including sliding doors and the option to use a ‘Do Not Disturb (DND)’ indicator. Qsuite is available on flights to more than 45 destinations including Frankfurt, Kuala Lumpur, London and New York.

Qatar Airways currently operates more than 800 weekly flights to over 120 destinations across the globe. By the end of March 2021, Qatar Airways plans to rebuild its network to over 130 destinations. Many cities will be served with a strong schedule with daily or more frequencies.

الدوحة: ستحلّق الخطوط الجوية القطرية بمسافريها إلى عالم من النكهات مع قائمة طعام شرقية احتفالاً برأس السنة الصينية، وذلك على رحلاتها المتجهة إلى عدد من الوجهات الآسيوية في يومي 11 و12 فبراير 2021. كما سيحظى ضيوف صالة المرجان للمسافرين على درجة رجال الأعمال في مطار حمد الدولي بالفرصة لتذوّق مجموعة متنوعة من أشهى الأطعمة الآسيوية في نفس الفترة.

وسيتمكن المسافرون على درجة رجال الأعمال إلى هونج كونج وماليزيا وسنغافورة من اختيار ما يطيب لهم من الأطعمة الشهية من قائمة الأطعمة المعدّة حسب الطلب، والتي ستشمل سمك السلمون المدخن مع الأناناس على الطريقة الصينية، والفجل الأبيض مع الجبنة الكريمية وفاكهة التنين، وحساء دامبلينغ الدجاج والروبيان مع فطر شيتاكي، وبصل أخضر مع صلصة الصويا الحارة، وشعيرية مقلية مع الكركند في صوص دوبانجيانج والفطر والبصل الأخضر، ولحم البط المحمر مع بذور اللوتس والأرز الأسمر والخضروات. وبعد تناولهم لوجبتهم المفضلة، سيحظى المسافرون بالفرصة لتجربة أشهى الحلويات الآسيوية، والتي تشمل موس توت العليق الجاف مع الكمكوات (البرتقال الذهبي). كما سيستمتع المسافرون على الدرجة السياحية بأطباق آسيوية شهية بهذه المناسبة، بما في ذلك شعيرية مقلية مع الروبيان والبصل الأخضر ويوتياو (عجينة صينية مقلية) أو دجاج حامض وحلو وأرز مقلي بالأناناس كطبق رئيسي؛ وحلوى التوفو وموس بذور السمسم المحمصة بالعسل.

إلى جانب ذلك، ستقدم الخطوط الجوية القطرية لمسافريها على درجة رجال الأعمال مشروب فوّار آسيوي عند جلوسهم في مقاعدهم، ومناديل مغلّفة بشريط مرسوم عليه رمز يرمز إلى الحظ السعيد، وعيدان الطعام؛ فيما سيتزين غلاف أدوات المائدة بعقدة ترمز إلى الحظ السعيد أيضاً. كما ستقدم الناقلة القطرية لمسافريها على الدرجة السياحية مغلفات حمراء تحوي رسائل ملهمة ترمز إلى حسن الطالع والحظ السعيد في العام الجديد.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “في الخطوط الجوية القطرية، نولي أهمية قصوى للاحتفال بالعادات والتقاليد لمسافرينا الأوفياء. ومع سفرهم معنا في هذا العام، نأمل بأن نمكن مسافرينا من الاستمتاع بهذه المناسبة الخاصة مع الأطباق الشهية التي يحضرها طهاتنا خصيصاً لهم، فيما يحتفلون برأس السنة الصينية ولقاء عائلاتهم”.

وسيحظى المسافرون على درجة رجال الأعمال عبر مطار حمد الدولي بالفرصة للاحتفال برأس السنة الصينية مع تجربة طعام شهية ولمسات استثنائية في صالة المرجال، مع أطباق مختارة من البوفيه وقائمة الأطعمة المعدّة حسب الطلب، مثل حساء الدجاج والذرة الحلوة، وسلطة الكولسلو الشرقية، والدجاج المحضر بالتوابل الخمسة، ولحم بقري على طريقة سيشوان، وحلوى موس بجوز الهند والمانجا. وتشتمل التجربة على تقديم أعواد الطعام الصينية، وأدوات المائدة المغلّفة بشريط احتفالي، والمصباح الصيني، وقائمة طعام إلكترونية مميزة.

وسيحظى المسافرون على متن الخطوط الجوية القطرية وعبر مطار حمد الدولي؛ بأعلى معايير الأمن والسلامة والفخامة. وأصبحت الخطوط الجوية القطرية أول شركة طيران دولية تحصل على تصنيف 5 نجوم في “تدقيق تدابير السلامة الخاصة بكوفيد-19 على مستوى شركات الطيران” من سكاي تراكس. ويأتي ذلك في أعقاب النجاح الذي حققه مطار حمد الدولي مؤخراً كأول مطار في الشرق الأوسط وآسيا يحصل على تصنيف 5 نجوم في “تدقيق تدابير السلامة الخاصة بكوفيد-19 على مستوى المطارات”. للمعلومات الكاملة عن الإجراءات المتّبعة على متن طائراتنا وفي مطار حمد الدولي، يرجى زيارة: qatarairways.com/safety.

كما سيستمتع المسافرون في مقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال بفرصة تجربة الخصوصية في أبهى صورها مع إمكانية تحويل المقعد إلى جناح خاص والاستمتاع بواحة من الهدوء والراحة. كما يمكن للمسافرين الاستمتاع بخاصية “عدم الإزعاج” خلال جلوسهم في المقعد لتقليل التواصل مع طاقم الضيافة. وتتيح الناقلة القطرية هذه المقاعد إلى أكثر من 45 وجهة، بما في ذلك فرانكفورت وكوالالمبور ولندن ونيويورك.

وتواصل الناقلة الوطنية لدولة قطر بناء شبكة وجهاتها حيث تسيّر الآن أكثر من 800 رحلة أسبوعيّاً إلى أكثر من 120 وجهة عالمياً. وتعتزم تسيير رحلاتها إلى 130 وجهة عالمياً بحلول نهاية شهر مارس 2021. وسوف يتم تسيير الرحلات وفق جدول منتظم وقوي، مع رحلات يومية أو أكثر إلى العديد من المدن العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format