👮‍♂️ Government🇶🇦 DOHA

Campaign launched to put stray dogs in Ministry shelter

حملة لإيواء الكلاب الطليقة والضالة في ملجأ الوزارة

Doha: The Ministry of Municipality and Environment, represented by the stray cats and dogs control unit of the Animal Resources Department, in cooperation with the Forensic

Evidence and Information Department launched a joint campaign under the slogan “Refq – kindness”, which aims to put stray dogs in an animal shelter that was specially established by the ministry. 

“These shelters meet all the requirements of laws and conditions for animal welfare and through which medical care, nutrition, water, and vaccinations will be provided to these dogs and will rehabilitate them according to animal welfare law,” a statement said.

In the next phase of this campaign, after completing the works in the permanent animal shelter in Rawdat Al Faras, the “Refq” campaign aims to act on all reports of stray dogs and cats throughout the country and deal with them according to the established mechanism and as per animal health requirements for dealing with stray animals.

It will be made sure they are provided healthcare and nutrition and don’t have diseases before they are rehabilitated.

The shelter is being prepared to receive large numbers of stray dogs and cats from the streets throughout the country, with the aim of providing nutrition and health care to these animals and rehabilitating them.

الدوحة: قامت وزارة البلدية والبيئة مُمثلة بوحدة التحكم بالقطط والكلاب الطليقة التابعة لإدارة الثروة الحيوانية بالتعاون مع إدارة الأدلة والمعلومات الجنائية (قسم جناح الأثر) بإطلاق حملة مُشتركة تحت شعار (رفق)، التي تهدف إلى إيواء الكلاب الطليقة والضالة في ملجأ حيوانات تابع لوزارة البلدية والبيئة تم إنشاؤه خصيصًا من قبل الوزارة لتلبية كافة احتياجات ومُتطلبات قوانين وشروط الرفق بالحيوان، حيث يتم من خلاله تقديم كافة أوجه الرعاية الطبية والتغذية والماء والتحصينات اللازمة لهذه الكلاب وإعادة تأهيلها حسب قانون الرفق بالحيوان.

وتهدف حملة «رفق» في المرحلة القادمة بعد استكمال الأعمال في ملجأ الحيوانات الدائم في منطقة «روضة الفرس» إلى استقبال جميع البلاغات الخاصة بالكلاب والقطط الضالة في كافة أنحاء الدولة والتعامل معها وفق الآلية الموضوعة وحسب اشتراطات صحة الحيوان للتعامل مع الحيوانات الضالة ومن ثم يتم رعايتها صحيًا وإيواؤها في بيت الإيواء الخاص بالحيوانات والتأكد من عدم وجود أي أمراض فيها قبل تأهيلها.

حيث يجري تجهيز الموقع لاستقبال أعداد كبيرة من الكلاب والقطط الضالة بالشوارع في كافة أنحاء الدولة والتي يجري الإبلاغ عنها، مع توفير التغذية والرعاية الصحية لهذه الحيوانات ومن ثم إعادة تأهيلها.

علمًا بأنه تم إنشاء بيت إيواء مُؤقت في منطقة المزروعة وبيت إيواء دائم في روضة الفرس، روعي أثناء تجهيزهما، مُطابقتهما للاشتراطات الصحية بالرفق بالحيوان لإيواء الكلاب والقطط الضالة وللحد من ظاهرة انتشار هذه الحيوانات في المناطق السكنية والشوارع في الدولة، وكذلك تكليف شركة مُتخصّصة في تجميع هذه الحيوانات الضالة ونقلها إلى بيت الإيواء الخاص بها بالحيوانات.

ومن جانب آخر، تقوم وزارة البلدية والبيئة بدراسة ومُراقبة التوازن البيئي للحيوانات والتأكد من عدم حدوث أي إخلال بيئي نتيجة تكاثر أو نقص في أي نوع من الحيوانات على حساب الأنواع الأخرى في الحياة الفطرية.

Campaign launched to put stray dogs in Ministry shelter
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
81
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format