🏆 Sport

Chairman of Qatar Air Sports Committee Praises Success of Parachuting Championship

رئيس لجنة قطر للرياضات الجوية يشيد بنجاح بطولة القفز المظلي

QNA

Doha: HE Chairman of the Qatar Air Sports Committee Major-General Hamad bin Abdullah Al Fetais Al Marri hailed the success of the first Qatar International Open Parachuting Championship. The four-day competition concluded Wednesday with the participation of eight countries in the Sealine area.

In remarks, HE Qatar Air Sports Committee Chairman praised the great role played by the organizing committee of the championship, which was held as part of the preparations for the World Military Parachuting Championship (CISM 2021) in Doha from November 15 to 20. He also hailed the technical level of the participants.

He also congratulated the first-placed teams, especially Qatar’s cohesion quadruple parachuting team for deservedly winning the title, expressing pride in the achievements of the Qatar Air Sports Committee, as Qatar achieved two Guinness Book records as well as other records.

He also confirmed that the State of Qatar has an elite of Qatari youth who are distinguished in parachuting, noting the Qatar Air Sports Committee’s keenness to form more than one team from young ages to maintain communication between generations and continue to shine in parachute jumping.

HE Major-General Hamad bin Abdullah Al Fetais Al Marri said that the Qatari team is currently ranked second in the world and first in the Arab world and Asia, and he promised that work will continue in the rehabilitation of members of the Qatari teams so that Qatar occupies the first place in the world in the general classification.

HE the Chairman of the Qatar Air Sports Committee underlined that holding the championship was a great challenge due to the COVID-19 pandemic, as it was held with compliance with all precautionary measures, and the organizing committee of the tournament has succeeded in overcoming all difficulties.

President Of the FAI Parachuting Commission Gillian Rayner praised the wonderful and distinguished organization by the Qatar Air Sports Committee for the tournament, noting that the tournament witnessed strong competition between the participating teams and that it is a real rehearsal before Qatar hosts the World Military Parachuting Championship (CISM 2021).

Hamad Al Marri, captain of the Qatari quadruple cohesion team, expressed his great happiness at winning the gold medals at the end of the tournament, stressing that the competition was difficult in light of the participation of a group of the best jumpers and their eagerness to provide the best levels and achieve the best results. He explained that experience played a major role in deciding the title winners, adding that the most important characteristic of the Qatar national team is the understanding between all members of the team, the implementation of many distinguished jumps, and the gaining of experience.

قنا

الدوحة: أشاد سعادة اللواء الركن حمد بن عبدالله الفطيس المري، رئيس لجنة قطر للرياضات الجوية، بنجاح منافسات بطولة قطر الدولية الأولى للقفز المظلي التي اختتمت الأمس، بمشاركة ثماني دول وأقيمت بمنطقة سيلين على مدى أربعة أيام متتالية.

وثمن سعادة رئيس لجنة قطر للرياضات الجوية، في تصريح الأمس، الدور الكبير الذي قامت به اللجنة المنظمة للبطولة التي أقيمت في إطار التحضيرات لبطولة العالم للقفز المظلي /السيزم/ التي تحتضنها الدوحة في الفترة من 15 إلى 30 نوفمبر المقبل، مشيدا بالمستوى الفني الذي قدمه القافزون في البطولة اليوم، ومعربا عن نجاح البطولة التي تقام للمرة الأولى بمشاركة ثماني دول قوية.

كما تقدم بالتهنئة للمنتخبات الفائزة بالمراكز الأولى، خاصة المنتخب القطري للتماسك الرباعي الذي استطاع أن يتوج باللقب عن جدارة واستحقاق، معربا في الوقت نفسه عن فخره بالإنجازات التي تحققها لجنة قطر للرياضات الجوية، حيث حققت قطر رقمين قياسيين تم تسجيلهما في موسوعة /غينيس/ بعد تحطيم العديد من الأرقام القياسية.

كما أكد أن دولة قطر تمتلك نخبة من الشباب القطري المميز في القفز المظلي، منوها بحرص لجنة قطر للرياضات الجوية على تكوين أكثر من فريق من الأعمار الصغيرة للحفاظ على تواصل الأجيال والاستمرار في التألق في القفز المظلي.

وأوضح سعادة اللواء الركن حمد بن عبدالله الفطيس المري أن المنتخب القطري يحتل حاليا المركز الثاني على مستوى العالم والأول عربيا وآسيويا، ووعد بأن يتواصل العمل في تأهيل عناصر المنتخبات القطرية حتى تحتل قطر المركز الأول على مستوى العالم في التصنيف العام.

كما شدد سعادة رئيس لجنة قطر للرياضات الجوية على أن إقامة البطولة تعتبر تحديا كبيرا في ظل جائحة /كورونا/، حيث اقيمت مع الالتزام بجميع التدابير الاحترازية، وقد نجحت اللجنة المنظمة للبطولة في تخطي كافة الصعاب.

من ناحيتها، أعربت السيدة جوليان رينيير، رئيسة القفز المظلي بالاتحاد الدولي للرياضات الجوية /FIA/، عن سعادتها بالتنظيم الرائع والمميز من قبل لجنة قطر للرياضات الجوية للبطولة، مشيرة إلى أن البطولة شهدت تنافسا قويا بين المنتخبات المشاركة، وأنها تعد بروفة حقيقية قبل استضافة قطر  لبطولة العالم للقفز المظلي /السيزم/.

وأضافت أن البطولة اقيمت طبقاً للقانون الدولي لمسابقات القفز بالمظلات، ووفقاً للاتحاد الدولي للرياضات الجوية /FAI/ ولوائح لجنة القفز بالمظلات /CISM/، حيث تم الالتزام بقوانين الملاحة الجوية ولوائح وتعليمات مسابقات القفز بالمظلات، بما يتوافق مع القانون الدولي الصادر عن الاتحاد الدولي للرياضات الجوية /FAI/.

من جانبه، عبر السيد حمد المري، قائد المنتخب القطري للتماسك الرباعي، عن سعادته البالغة بتتويج المنتخب بالميداليات الذهبية في ختام البطولة، مؤكدا أن المنافسة لم تكن سهلة في ظل وجود نخبة من أفضل القافزين وحرصهم على تقديم أفضل مستويات وتحقيق أفضل النتائج إلا أن الخبرة لعبت دورا كبيرا في حسم اللقب، وموضحا أن أهم ما يميز منتخب قطر هو التفاهم بين جميع أعضاء المنتخب وتنفيذ العديد من القفزات المميزة واكتساب خبرات.

وأضاف أن الفوز بالنسخة الأولى للبطولة أمر هام للغاية، وهذا الفوز يأتي استمرارا لسلسلة الانتصارات المميزة التي يحققها المنتخب في البطولات التي يشارك فيها، وسيكون بمثابة حافر لعناصر المنتخب لتقديم مزيد من النتائج الجدية في البطولات المقبلة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format