💰 Business😎 LifeStyle

Doha Jewellery and Watches Exhibition Postponed to May

تأجيل معرض الدوحة للمجوهرات والساعات إلى شهر مايو المقبل

QNA

Doha: Qatar National Tourism Council (QNTC) announced that the 18th edition of Doha Jewellery and Watches Exhibition (DJWE) exhibition has been postponed to be held from May 24 to 29, in line with the recent announcement by the State Cabinet to reimpose restrictions in the interest of maintaining the health and safety of all residents.

HE Secretary-General of QNTC and CEO of Qatar Airways Akbar Al Baker, remarked: “To ensure the safety and wellbeing of our guests and people, we have decided to postpone DJWE for three months following the announcement of new measures from the State Committee.”

“Having grown and evolved over the year to become a global leader in the luxury goods industry and the highlight of the events calendar in Qatar, the Doha Jewellery and Watches Exhibition is a must attend event for anyone with an appreciation for the finest craftsmanship and offers visitors the opportunity to enjoy a journey of elegance, heritage and luxury,” HE Al Baker added.

“Combined with more offerings during the summer months, an exciting line up of events and presence of international celebrities, the highlight of QNTCs calendar of events DJWE will return to dazzle its audiences in May,” he noted.

DJWE is QNTCs flagship exhibition attended by top luxury watches and jewellery brands as well as jewellery connoisseurs from Qatar and all over the world.

QNTC and its subsidiary Qatar Business Events Corporation (QBEC), which also oversees Doha Exhibition and Convention Centre, continue to work closely with the Ministry of Public Health to implement health and safety measures. These are carried out along with international best practices, in the organizing of events such as DJWE, prioritizing a safe experience for exhibitors and visitors.

The Qatar Clean program, a joint initiative by QNTC and the Ministry of Public Health, continues to be implemented across all hotels and restaurants. Businesses in the sector are encouraged to apply for their Qatar Clean certification as soon as possible, to ensure their continued operation, and for the safety of guests.

QNTC has reiterated the requirements for event organizers, whereby approvals must be obtained from the Ministry of Public Health (MoPH) prior to holding exhibitions, conferences and events, and licenses from the Council.

قنا

الدوحة: أعلن المجلس الوطني للسياحة عن تأجيل انطلاق النسخة الثامنة عشرة من معرض الدوحة للمجوهرات والساعات، ليقام في الفترة من 24 إلى 29 مايو من العام الجاري، موضحا أن هذا القرار يأتي تماشيا مع القرارات الأخيرة التي أعلنها مجلس الوزراء بإعادة فرض بعض القيود والإجراءات الاحترازية للحفاظ على صحة وسلامة السكان.

وشدد المجلس الوطني للسياحة على ضرورة التزام جميع الشركات المنظمة لفعاليات الأعمال في قطر بالإجراءات والاشتراطات الخاصة بالصحة والسلامة، ووجوب الحصول على موافقة وزارة الصحة العامة قبل إقامة أية معارض أو مؤتمرات، بالإضافة إلى الترخيص اللازم من المجلس.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الأمين العام للمجلس الوطني للسياحة والرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، “نولي في المجلس الوطني للسياحة أهمية قصوى لسلامة ضيوفنا، مما دفعنا إلى تأجيل معرض الدوحة للمجوهرات والساعات ليقام بعد ثلاثة أشهر، وذلك تماشيا مع الإجراءات الاحترازية التي أعلنتها الدولة مؤخرا”

ولفت إلى أن “المعرض شهد نموا كبيرا على مدار الأعوام الماضية ليصبح الآن أحد المعارض الرائدة في قطاع المنتجات الراقية، وواحدا من المعارض البارزة على روزنامة الأحداث والفعاليات التي تقام في دولة قطر.. كما أن هذا المعرض يعتبر من الأحداث التي لا يجب أن يفوتها عشاق الفخامة، حيث سيقدم لرواده الفرصة لاكتشاف الرقي والتراث والأناقة في أبهى صورة”.

وأضاف أن المعرض سيقام في موعده الجديد لينضم إلى قائمة متنوعة من الفعاليات خلال فترة الصيف والتي ستشهد مشاركة عدد كبير من مشاهير الفن والرياضة في العالم، وسيعود معرض الدوحة للمجوهرات والساعات – الذي يعتبر أهم فعالية في عالم الفخامة – في شهر مايو المقبل ليبهر جمهوره كما تعود دائما.

ويواصل المجلس الوطني للسياحة وشركة قطر لفعاليات الأعمال، إحدى الشركات التابعة للمجلس والمسؤولة عن إدارة مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات، التنسيق مع وزارة الصحة العامة لتطبيق الإجراءات والتدابير الاحترازية، بالإضافة إلى تطبيق أفضل الممارسات العالمية في مجال تنظيم الفعاليات الكبرى مثل معرض الدوحة للمجوهرات والساعات، والتي تضع سلامة العارضين والزوار في المقام الأول.

ويستمر المجلس الوطني للسياحة في تطبيق برنامج قطر نظيفة بالشراكة مع وزارة الصحة العامة، في جميع الفنادق والمطاعم في الدولة، ويدعو المجلس جميع المؤسسات العاملة في قطاعي الفنادق والمطاعم لاستكمال إجراءات الحصول على اعتماد برنامج قطر نظيفة لضمان استمرار عملهم، والحفاظ على سلامة الأفراد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format