💉 Health🦠Coronavirus

Tougher restrictions inevitable if COVID-19 cases continue to rise: MoPH

الوزارة: لا مفر من فرض قيود أكثر صرامة إذا استمرت حالات كوفيد-١٩ في الارتفاع

Tribune News Network

Doha: Qatar on Tuesday recorded 477 new COVID-19 cases, the highest daily-discovered caseload in several months. If the cases continue to rise like this, the Ministry of Public Health has indicated that it would impose tougher restrictions.

Qatar has already brought back several restrictions earlier this week following a surge in cases that saw new infections steadily climbing from around 200 to around 400 now.

The re-imposed curbs came into effect on Thursday.

“These increases appear to be early signs of a potential second wave in Qatar,” the ministry of health said in a statement, referring to both rising infection numbers and increased numbers of hospital admissions.

Outdoor gatherings in venues such as parks should be limited to 15 people, while indoor gatherings should be no more than five people.

The country’s markets should operate at 50 percent capacity, weddings not held at home are banned – with guests for weddings at home limited to relatives only – and nurseries should operate at 30 percent capacity, the ministry said on Twitter.

Boat rentals have been banned and the capacity of personal boats has been limited to 15 people.

Other Gulf states have also tightened restrictions in recent days to curb the spread of the coronavirus.

Source: qatar-tribune

قطر تريبيون – ترجمة WGOQatar

الدوحة: سجلت قطر يوم الثلاثاء 477 حالة إصابة كوفيد-19 جديدة، وهو أعلى عدد يومي يتم اكتشافه خلال عدة أشهر. وأشارت وزارة الصحة العامة إلى أنها ستفرض قيودًا أكثر صرامة إذا استمرت الحالات في الارتفاع على هذا النحو.

أعادت قطر العديد من القيود في وقت سابق من هذا الأسبوع في أعقاب ارتفاع عدد الحالات التي شهدت ارتفاعًا متزايداَ في عدد الإصابات الجديدة من حوالي 200 إلى حوالي 400 حاليًا.

ودخلت القيود التي أعيد فرضها حيز التنفيذ يوم الخميس.

حيث صرّحت وزارة الصحة في بيان: “هذه الزيادات تبدو علامات مبكرة لموجة ثانية محتملة في قطر”، في إشارة إلى ارتفاع عدد الإصابات وزيادة عدد حالات دخول المستشفيات.

ويجب أن تقتصر التجمعات الخارجية في أماكن مثل الحدائق على 15 شخصًا، بينما يجب ألا تزيد التجمعات الداخلية عن خمسة أشخاص.

وقالت الوزارة على تويتر إن أسواق البلاد يجب أن تعمل بنسبة 50%، وحفلات الزفاف التي لا تقام في المنزل محظورة – حيث يقتصر الضيوف في حفلات الزفاف في المنزل على الأقارب فقط – ويجب أن تعمل دور الحضانة بنسبة 30%.

تم حظر تأجير القوارب وتم تحديد سعة القوارب الشخصية بـ 15 شخصًا.

وشددت دول خليجية أخرى القيود في الأيام الأخيرة للحد من انتشار فيروس كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format