👮‍♂️ Government

Qatar Charity distributes food aid to Covid-19 hit households in Kosovo

قطر الخيرية توزع مساعدات غذائية للأسر المتضررة من كوفيد-١٩ في كوسوفو

Doha: Qatar Charity (QC), with the support from benefactors in Qatar, distributed food aid to 2,000 needy families in Kosovo to help them meet their essential needs during winter in light of the Covid-19 pandemic.

The aid came as part of QC’s “Warmth and Peace” campaign, in co-operation and co-ordination with many municipalities in Kosovo.

The assistance included 2,000 baskets of basic foodstuffs, in addition to blankets.

The distribution took place in the municipalities of Fushë Kosova, Skenderaj, Skenderaj, Podujeva, and Mitrovic.

Taking all necessary precautions for public safety, the food baskets were delivered to the beneficiaries’ homes, to prevent any gathering and infection.

Kosovo’s Deputy Minister of Labour and Social Welfare, Bashkim Krasniqi, who participated in the aid distribution, thanked the donors in Qatar for helping the families most in need withstand tough conditions caused by Covid-19 and the severe cold.

Shaaban Huma, a beneficiary of the food aid and a breadwinner for a family-of-three, who lost his job due to the coronavirus, said the assistance was a big support to him in light of these problematic circumstances.

Yatun Yurdoshi, another beneficiary, was very delighted with the food aid, which provided him and his family warmth during the harsh winter, noting that they need more aid.

QC’s projects for Kosovo cover different segments of society, benefiting orphans, people with special needs and low-income families.

The number of those sponsored by QC has reached nearly 3,350.

In the field of education and training, more than 5,000 people have benefited from the Qatar Training Center, which was established and is run by QC.

More than 500 income-generating projects, as well as over 1,000 water and sanitation projects, have been implemented, while a housing complex has been built at an estimated cost of QR12mn.

The complex includes 40 homes for the poor, a clinic, a community centre and a school, in addition to shops and a mosque.

Qatar Charity urges benefactors in Qatar, both citizens and residents, to support its “Warmth and Peace” campaign, as the coronavirus pandemic has escalated the suffering of the vulnerable during this winter.

Donations can be made through QC’s collection points and branches, calling 44667711 or requesting a ‘home collector’, in addition to vising QC’s website or app.

الدوحة: في إطار تواصل حملة “دفء وسلام”، قامت قطر الخيرية بدعم أهل الخير في قطر بتوزيع مساعدات غذائية على 2000 أسرة من الأسر المحتاجة في كوسوفا وذلك لمساعدتها على تلبية احتياجاتها الضرورية خلال فصل الشتاء والتخفيف من آثار جائحة كورونا (كوفيد 19).

وتضمنت المساعدات التي تم توزيعها بالتعاون والتنسيق مع رؤساء عدد من البلديات، 2000 سلة غذائية تتكون من المواد الغذائية الأساسية، إضافة إلى أغطية شتوية.

البلديات المستفيدة

وتم التوزيع في كل من بلديات: فوش كوسوفا وأسكندراي وبوداييفا، إضافة إلى متروفيتسا مع أخذ جميع الاحتياطات الوقائية اللازمة حفاظا على السلامة العامة، بما في ذلك إيصال السلال الغذائية لبيوت المستفيدين، منعا للتجمع والوقوع في مخاطر العدوى. ووجدت المساعدات استحسانا من جميع المستفيدين ورؤساء البلديات التي شملها التوزيع وتوجهوا بالشكر والامتنان لأهل الخير في دولة قطر على مواقفهم الإنسانية والمساعدات الغذائية التي قدموها خاصة في ظل الأزمات والمخاطر.

شعور بالدفء

وتقدم نائب وزير العمل والرعاية الاجتماعية السيد بشكيم كراسنيتشي الذي شارك في التوزيع ببلدية فوش كوسوفا، بالشكر والتقدير للخيرين من أهل قطر الكرام ولقطر الخيرية على دعمها للأسر الأكثر احتياجا وتمكينهم من الشعور بالدفء والأمان والحماية وإعانتهم على مقاومة الظروف الصعبة التي تعيشها، في ظل التحديات التي فرضتها كورونا واشتداد موجات البرد. من جهته قال شعبان هوما، أحد المستفيدين، إنه يعول أسرة مكونة من 3 أفراد وفقد عمله بسبب جائحة كورونا وأن هذه المساعدات أعانته كثيرا في ظل هذه الظروف الصعبة، فيما عبر ياتون يوردوشي من بلدية فوش كوسوفا عن سعادته بهذه المساعدات التي وفرت له ولأسرته الدفء خلال أيام الشتاء القاسية، لافتا إلى أنهم بحاجة إلى مزيد من المساعدات.

إنجازات متواصلة

الجدير بالذكر أن مشاريع قطر الخيرية بكوسوفا تغطي شرائح مختلفة ومجالات متنوعة أبرزها، رعاية وكفالة الأيتام والمعاقين والأسر ذات الدخل المحدود حيث يصل عدد المكفولين لديها ما يقارب من 3350 مكفولا، وفي مجال التعليم والتدريب استفاد أكثر من 5000 شخص من مركز قطر للتدريب الذي أنشأته وتسيره قطر الخيرية. كما وصل عدد المشاريع المدرة للدخل أكثر من 500 مشروع، فيما وصل عدد المشاريع المنفذة في مجال المياه والاصحاح أكثر من 1000 مشروع، بينما تم بناء مجمع سكني يشتمل على 40 منزلاً للفقراء ومستوصف ومركز اجتماعي ومدرسة، إضافة إلى محلات تجارية ومسجد بتكلفة تقدر بـ 12 مليون ريال.

دعوة للتبرع

نظرا لازدياد معاناة الفئات المستهدفة بسبب فيروس كورونا في الجانبين الصحي والمعيشي، إضافة إلى انخفاض درجات الحرارة خلال فصل الشتاء المتواصل تحث قطر الخيرية أهل الخير في قطر والمقيمين فيها على التبرع لحملتها “دفء وسلام”.

ويمكن التبرع للحملة والاشتراك في رسم مليون ابتسامة من خلال توفير الغذاء ومستلزمات الإيواء عبر منافذ وفروع التحصيل التابعة لقطر الخيرية، أو التواصل مع مركز خدمة العملاء 44667711، أو عبر طلب مندوب التحصيل المتنقل للوصول إليكم أينما كنتم أو من خلال موقعها الالكتروني www.qcharity.orgكما يمكن التبرع للحملة من خلال الرابط المختصر www.qch.qa/winter أو عبر تطبيقها www.qch.qa/app وكذلك عبر محصلي قطر الخيرية وصناديق التبرعات في المجمعات التجارية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format