😎 LifeStyle

Qatar Airways Holidays launches luxury coastal cruise of Qatar

القطرية للعطلات تطلق رحلات بحرية فاخرة حول سواحل قطر

Doha: In Partnership with Discover Qatar, Qatar Airways Holidays has announced the launch of the Luxury Coastal Cruise of Qatar, tailored-made for citizens and residents, providing guests memorable experience on board Le Champlain – a 5-star luxury explorer-class cruise ship – while enjoying exciting adventures around the country’s coastline.

Qatar Airways Holidays and Discover Qatar in collaboration with PONANT – the world’s leader in luxury expedition cruising – designed a three-night four-day cruise that combines on-board 5-star services, elegant accommodation and fine-dining with unique coastal expedition activities.

Qatar Airways Holidays launches luxury coastal cruise of Qatar

Le Champlain – one of PONANT’s newest cruise ships – offers 92 luxurious staterooms and suites, all with a private balcony and equipped with high-end amenities,24-hour butler service for selected cabins, two five-star restaurants with a menu designed by world-renowned Michelin-starred chef Alain Ducasse, and a luxury spa offering a wide choice of top-of-the-range treatments. Customers will enjoy an infinity pool and a multi-sensory, futuristic underwater lounge with large observation windows below the waterline.

A hydraulic platform will ease disembarking and embarking when guests participate in expeditions. The highly-trained crew on board the ship will ensure passengers’ safety and comfort.

Qatar Airways Group Chief Executive, HE Akbar Al Baker, said: “I am hugely excited to launch our first luxury cruise for people in Qatar. With the ongoing coronavirus pandemic limiting international travel our Three Night Luxury Coastal Cruise will provide our local customers with a much-needed change of scenery and a memorable travel experience. ”

Exploration and sightseeing adventures include snorkelling at Al Ashat island’s reefs, gliding through the Khor Al Udaid channel’s turquoise waters – one of only three places in the world where the sea meets the sand-dunes – and visiting scenic locations to observe local marine and wildlife. Guests will have opportunities to witness an array of remarkable creatures including dolphins, hammerhead sharks, flamingos, dugongs, and the Whale Sharks at the north-eastern Qatar coastal waters. A team of expert guides, including marine biologists, naturalists, and ornithologists, will lead all the expeditions.

Cruise season will start in late March 2021 and will run six consecutive departures. Early Bird offer start from QR 4,990 per person on all-inclusive basis. The offer ends February 28 and with limited cabins on only 6 sailings. Meals, transfers from the meeting point to Doha Port, free on-board Wi-Fi, and sightseeing and exploration activities are also included in the package.

الدوحة: أعلنت القطرية للعطلات بالتعاون مع «اكتشف قطر» عن إطلاق رحلات بحرية فاخرة حول سواحل قطر، المصممة للمواطنين والمقيمين. وسيستمتع ضيوف هذه الرحلات بتجربة استثنائية للإبحار على متن السفينة البحرية الاستكشافية الفاخرة من طراز 5 نجوم «لو شامبلان»، والاستمتاع بمغامرات مذهلة حول الخط الساحلي للبلاد.

وقد تعاونت القطرية للعطلات و»اكتشف قطر» مع شركة «بونانت» الرائدة في العالم لتشغيل الرحلات البحرية السياحية، لتقديم باقة رحلات بحرية مدتها ثلاث ليالٍ وأربعة أيام، سيستمتع الضيوف خلالها بالإقامة المميزة، والطعام الفاخر، والمرافق الراقية، فضلًا عن الأنشطة الاستكشافية الفريدة حول سواحل الدولة.

Qatar Airways Holidays launches luxury coastal cruise of Qatar

وتعد سفينة «لو شامبلان» إحدى أحدث السفن البحرية الفاخرة الخاصة بشركة بونانت، وتتميز بالتصاميم الأنيقة إلى جانب التقنيات المتطورة المستخدمة، كما تضم هذه السفينة المذهلة 92 جناحًا فاخرًا مجهزًا بوسائل الراحة الحديثة، ويضم كل منها شرفة خاصة، وتتمتع بعض المقصورات المختارة بالخدمة الشخصية على مدار الساعة.

كما تضم السفينة مطعمين فاخرين من طراز 5 نجوم مع قائمة طعام قام بإعدادها الشيف العالمي الحائز نجمة ميشلان «آلان دوكاس»، ومنتجعًا صحيًا فاخرًا يقدم للضيوف مجموعة واسعة من الخيارات العلاجية. كما سيتمكن الضيوف أيضًا من استخدام حمام سباحة واسع، وصالة متطورة متعددة الاستعمالات تحت الماء، مع نوافذ كبيرة للاستمتاع بمشاهدة أعماق المحيط.

كما ستوفر المنصة الهيدروليكية سهولة مُطلقة للضيوف عند الصعود إلى السفينة والنزول منها. وسيعمل طاقم السفينة المحترف على التأكد من سلامة وراحة المسافرين في جميع الأوقات.

وأعرب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، عن سعادته بإطلاق أولى الرحلات البحرية الفاخرة ليستمتع بها جميع المواطنين والمقيمين في دولة قطر، مشيرًا إلى أنه في ظل استمرار انتشار الجائحة التي تحدّ من إمكانية السفر الدولي، فإن الرحلات البحرية الفاخرة حول سواحل قطر التي تستمر على مدى ثلاث ليالٍ، ستوفر فرصة الاستمتاع بتغيير الأجواء، إلى جانب الحصول على مغامرة حقيقية لا تُنسى.

وستشمل المغامرات الاستكشافية ومشاهدة المعالم المذهلة، إمكانية الغوص في منطقة الشعاب المرجانية لجزيرة الأسحاط، والإبحار في المياه الفيروزية المتلألئة لقناة خور العديد التي تعد من ثلاثة أماكن في العالم فقط يلتقي فيها البحر بالكثبان الرملية الخلابة. كما سيتمكن الضيوف من زيارة المواقع المذهلة لمراقبة الأحياء البحرية والحياة البرية المحلية، مع فرصة مشاهدة مجموعة كبيرة من المخلوقات المذهلة بما في ذلك الدلافين وقرش أبو مطرقة والفلامينغو وحيوان الأطوم.

وسيتمكن الضيوف أيضًا من الاستمتاع بمشاهدة أكبر تجمع لأسماك القرش الحوتي على الساحل الشمالي الشرقي للبلاد. وسيقود هذه الرحلة البحرية فريق من المُرشدين المحترفين وعلماء الأحياء البحرية وعلماء الطبيعة.

سيبدأ موسم الرحلات البحرية اعتبارًا من أواخر شهر مارس المقبل وسيتم تسيير 6 رحلات متتالية، وتبدأ أسعار الحجوزات المبكرة من 4990 ريالًا للشخص الواحد، ويتضمن ذلك كامل تكاليف الرحلة. وينتهي هذا العرض في 28 فبراير، على عدد محدود من المقصورات، وعلى ست رحلات فقط. ويتضمن العرض كافة وجبات الطعام، والنقل من نقطة التجمع إلى ميناء الدوحة، بالإضافة إلى الإنترنت اللاسلكي على متن السفينة، وكافة الزيارات والأنشطة الاستكشافيّة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
24
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format