💰 Business

Woqod among top 20 companies in terms of shareholder return

وقود ضمن أفضل ٢٠ شركة من حيث العائد للمساهمين

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: COVID-19 has only added to the woes of a global oil and gas (O&G) sector, with the largest demand shock in history increasing the pressure being felt due to persistently low Total Shareholder Returns (TSR). Yet despite long-term turbulence and steadily worsening TSR performance over the past decade, some companies have maintained their status as O&G value creators, according to a new report by Boston Consulting Group (BCG). The report, titled ‘Diversification Versus Discipline: Value Creation in Oil and Gas 2021,’ shows that WOQOD was recognized as one of the top 20 TSR-performing organizations over the past three, five, and ten years.

The companies in the study were those valued at more than $6 billion (as of January 1, 2020), had a free float of at least 20%, and existed before 2015. The study looked at TSR performance over a ten-year price cycle from July 2010 through July 2020. These analyses provided additional insights into how companies’ performance changed during different oil price and market environments.

“Value creation in the industry has been a challenge for several years due to a host of factors, and O&G has fallen behind other sectors,” said Juan Vazquez, Managing Director, and Partner at BCG.

الشرق

الدوحة: شكلت جائحة كوفيد-19 تحدياً إضافياً للشركات العاملة في قطاع النفط والغاز حول العالم، حيث زاد الانخفاض الحاد في الطلب، والذي يُعد الأكبر في التاريخ، الضغط على هذه الشركات نتيجة التراجع المستمر في إجمالي عائد المساهمين TSR، ومع ذلك، وعلى الرغم من الاضطرابات طويلة الأجل، وتدهور أداء إجمالي عائد المساهمين بشكل مطرد على مدى العقد الماضي، فقد حافظت بعض الشركات على مكانتها كشركات رائدة في خلق القيمة في قطاع النفط والغاز، وذلك وفقاً لتقرير جديد أطلقته “مجموعة بوسطن كونسلتينج جروب” وأظهر التقرير الذي جاء بعنوان “التنويع مقابل الانضباط: خلق القيمة في قطاع النفط والغاز 2021″، أن شركة قطر للوقود “وقود” تعد واحدة من بين أفضل 20 شركة عالمياً أداءً في إجمالي عائد المساهمين على مدار السنوات الثلاث والخمس والعشر الماضية.

وتضمن التقرير الشركات التي تقدر قيمتها بأكثر من 6 مليارات دولار اعتباراً من 1 يناير الماضي، وكان لديها تعويم حر بنسبة 20٪ على الأقل، وكانت موجودة قبل عام 2015، وتناول التقرير أداء إجمالي عائد المساهمين TSR على مدار دورة أسعار مدتها 10 سنوات من يوليو 2010 حتى يوليو 2020، وقدمت هذه التحليلات رؤى إضافية حول كيفية تغير أداء الشركات خلال فترات شهدت أسعار نفط وبيئات سوق مختلفة، وقال خوان فاسكويز شريك ومدير مفوّض في بوسطن كونسلتينج جروب: “إن خلق القيمة في هذا القطاع كان ولا يزال يمثل تحدياً لعدة سنوات نتيجة مجموعة من العوامل، وقد شهد قطاع النفط والغاز تراجعاً مقارنة مع القطاعات الأخرى”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format