🇶🇦 DOHA

Siemens Energy to host Qatar Energy Days virtual conference on February 15th

سيمنز للطاقة تستضيف المؤتمر الافتراضي ليوم قطر للطاقة في ١٥ فبراير

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Siemens Energy is organizing “Qatar Energy Days”, a virtual conference in the State of Qatar, which will be held from 15 to 17 February. Attending the three days virtual conference, will be available to all, with the participation of representatives of governments and industrial sectors, with the aim of mobilize and gathering the diverse perspectives and visions of thought leaders in the energy and industry sector, to help shape the energy of tomorrow.

The “Qatar Energy Days” conference highlights the most important new global trends in the energy sector, innovation within the regional and global energy systems, and best practices in the sector to help Qatar meet its energy goals within the framework of Qatar Vision 2030. Finding a kind of harmony between economic growth and protecting the environment is one of the most important priorities of Qatar at this stage, with the aim of reducing the negative effects of environmental pollution and combating global warming, and commenting on the establishment of this hypothetical conference.

“This event will bring together thought leaders in the energy industry with decision-makers to talk about Qatar’s energy transition and how we can move towards a greener life for our future generations,” said Herbert Klausner, CEO of Siemens Energy in Qatar. “I hope that these discussions will bring us closer to being more sustainable and to achieving Qatar’s Vision 2030 goals,” he added.

The conference – which demonstrates Siemens Energy’s commitment to Qatar’s long-term goals, will provide a virtual platform for interactive conversation, knowledge transfer, and best practice sharing between Siemens Energy’s leaders and local experts in generation, transmission, and industrial applications.

الدوحة – الشرق

تنظم سيمنس للطاقة في دولة قطر، مؤتمرًا افتراضيًا تحت عنوان “أيام قطر للطاقة”، والذي يقام في الفترة من 15 إلى 17 فبراير الحالي، سيكون حضور المؤتمر الافتراضي الذي يُقام على مدار ثلاثة أيام متاحًا للجميع، ويشارك فيه ممثلون عن الحكومات والقطاعات الصناعية، بهدف حشد وتجميع وجهات نظر ورؤى متنوعة لقادة الرأي في قطاع الطاقة والصناعة، بما يساعد على صياغة شكل قطاع الطاقة في المستقبل.

ويبرز مؤتمر “أيام قطر للطاقة” أهم التوجهات العالمية الجديدة في قطاع الطاقة، والابتكار داخل منظومات الطاقة الإقليمية والعالمية، وأفضل الممارسات العملية في القطاع لمساعدة قطر على تلبية أهداف الطاقة الخاصة بها في إطار رؤية قطر 2030. إن إيجاد نوع من الانسجام بين تحقيق أهداف التنمية الاقتصادية والمحافظة على البيئة يمثل واحدًا من أهم أولويات قطر في هذا المرحلة، بهدف تقليل الآثار السلبية لتلوث البيئة ومكافحة الاحتباس الحراري في العالم.

تعليقًا على إقامة هذا المؤتمر الافتراضي، يقول السيد هيربرت كلاوزنر – المدير التنفيذي لشركة سيمنس للطاقة في قطر: “يشارك في هذا المؤتمر مجموعة من أهم قادة الرأي وصناع القرار في قطاع الطاقة لمناقشة أساليب تحول قطاع الطاقة في قطر وكيف يمكن أن تصبح الحياة خضراء وصديقة للبيئة من أجل أجيالنا القادمة. لذا أتمنى أن تؤدي مناقشات المؤتمر لتحقيق المزيد من الاستدامة والمساهمة في إنجاز أهداف رؤية قطر 2030”.

سيتيح المؤتمر – الذي يبرز التزام سيمنس للطاقة بالأهداف طويلة الأجل لدولة قطر – منصة افتراضية للمناقشات التفاعلية الحية، كما أنه يمثل فرصة لتبادل المعلومات وأفضل الممارسات في قطاع الطاقة بين قادة سيمنس للطاقة والخبراء المحليين في مجالات توليد ونقل الطاقة والتطبيقات الصناعية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format