💰 Business🏆2022

QNB Group the Official Qatari Bank of FIFA World Cup 2022

مجموعة QNB البنك القطري الرسمي لكأس العالم ٢٠٢٢

QNA

Doha: QNB Group, the largest financial institution in the Middle East and Africa, was unveiled as an Official Middle East and Africa Supporter of the FIFA World Cup Qatar 2022 as well as the Official Qatari Bank of the tournament.

As an Official Middle East and Africa Supporter of the FIFA World Cup Qatar 2022, QNB will be granted various assets and rights across the region, as well as branding exposure in the Host Cities. The group has an extensive network of ATMs and locations and will be the sole provider of on-site ATMs at all eight FIFA World Cup Qatar 2022 stadiums.

Speaking about the announcement, FIFA Secretary General Fatma Samoura said: “As preparations continue for next years FIFA World Cup in Qatar, we are delighted to welcome QNB Group to our team of Commercial Affiliates as a Regional Supporter. QNB Group is a well-respected Qatari institution with many locations and financial facilities that I am certain will be of great assistance to fans during the FIFA World Cup.”

For his part, QNB Groups CEO Abdullah Mubarak Al Khalifa, said: “We are extremely proud to announce QNBs role as an Official Middle East and Africa Supporter of the FIFA World Cup 2022 and as the Official Qatari Bank of the FIFA World Cup Qatar 2022. QNBs brand, the most valuable banking brand in the Middle East and Africa, will prove influential in making the tournament a success that will be remembered for generations.”

Additionally, the agreement covers the upcoming FIFA Club World Cup, where QNB is participating as the Official Qatari Bank of the FIFA Club World Cup Qatar 2020. The tournament will bring together six top teams from around the world to compete for the most prestigious honour in global club football and is set to be held in Doha, with matches taking place from 4 to 11 February 2021.

QNB Groups presence through subsidiaries and associate companies extends to 31 countries across three continents, providing a comprehensive range of advanced products and services. The group employs more than 28,000 people, serving 20 million customers and operating in over 1,000 locations, with an ATM network of over 4,300 machines. It is ranked as one of the top 500 banking brands and the top 500 global brands according to the latest Brand Finance Global 500 report.

قنا

الدوحة: أعلنت مجموعة QNB، أكبر مؤسسة مالية في الشرق الأوسط وإفريقيا، عن مشاركتها كداعم رسمي لكأس العالم FIFA قطر 2022 في الشرق الأوسط وإفريقيا والبنك القطري الرسمي للبطولة.

وكجزء من امتيازات دوره كداعم رسمي لكأس العالم FIFA قطر في الشرق الأوسط وإفريقيا، سيحصل QNB على العديد من الحقوق الحصرية التي تؤكد قوة علامته التجارية، والتي سيتم إبرازها خلال مباريات البطولة الدولية التي ستقام في استادات البطولة الثمانية، إضافة إلى جميع ما يتعلق بالبطولة من إعلانات تسويقية وما يصاحبها من فعاليات، كما ستكون المجموعة المزود الوحيد لأجهزة الصراف الآلي خلال البطولة الدولية.

وقالت السيدة فاطمة سامورة الأمين العام لـFIFA “نحن سعداء بانضمام QNB إلى مجموعة الشركات التجارية كداعمين إقليميين، إذ تحظى مجموعة QNB بمكانة مرموقة، وذلك لامتلاكها العديد من المرافق والتسهيلات المالية التي تجعلني على يقين تام من أنها ستقدم خدمات غير مسبوقة للجماهير خلال كأس العالم FIFA”.

من جانبه، قال السيد عبدالله مبارك آل خليفة الرئيس التنفيذي لمجموعة QNB “نحن فخورون جداً بالإعلان عن دورنا كداعمين رسميين لكأس العالم FIFA 2022 في الشرق الأوسط وإفريقيا وبكوننا البنك القطري الرسمي لهذه البطولة، وستُثبت علامتنا التجارية المصرفية الأعلى قيمة في الشرق الأوسط وإفريقيا قدرتها على دعم نجاح هذه النسخة من بطولة كأس العالم ليذكرها العالم على مر الأجيال”.

يشار إلى أن مشاركة QNB تشمل أيضا بطولة كأس العالم للأندية FIFA باعتباره البنك القطري الرسمي لكأس العالم للأندية FIFA قطر 2020، والتي ستشهد لقاء أفضل الأندية في العالم للتنافس على واحدة من أهم البطولات في كرة القدم للأندية، والمقرر إقامتها في الدوحة في الفترة الممتدة بين 4 و11 فبراير 2021″.

وتتواجد مجموعة QNB حاليا في أكثر من 31 دولة وثلاث قارات حول العالم من خلال المؤسسات المنتسبة إليها والشريكة لها، مما يوفر مجموعة شاملة من المنتجات والخدمات المتقدمة، ويعمل في المجموعة ما يزيد عن 28000 موظف يخدمون أكثر من 20 مليون عميل في أكثر من 1000 فرع ومكتب تمثيلي، بالإضافة إلى شبكة واسعة من أجهزة الصراف الآلي التي تزيد عن 4300 جهاز، وتم تصنيفها في أحدث تقرير لبراند فاينانس جلوبال 500 كواحدة من أفضل 500 علامة تجارية مصرفية وواحدة من أكبر 500 علامة تجارية عالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format