🐎Various

Federer Chooses Qatar ExxonMobil Open to Mark Return to Courts

روجيه فيدرر يختار بطولة قطر المفتوحة للتنس للعودة للملاعب

QNA

Bern: Tennis legend Roger Federer said Tuesday that he chose Qatar ExxonMobil Open, set to take place in March, as the event where he will make his comeback to courts.

Federer, who won 20 Grand Slams, will play in the competition that will take place from March 8 to March 13.

The Swiss player underwent two knee surgeries, which ruled him out from all competitions since the Australian Open last year. He said that it was too soon for him to play in the Australian Open that will begin in the next few days, adding that he looks forward to competing in the other competitions such as Wimbledon, the US Open and the Tokyo Olympics. 

قنا

برن (سويسرا): أعلن نجم التنس السويسري روجيه فيدرر، عن عودته لملاعب التنس بعد غياب دام لأكثر من عام، عبر المشاركة في بطولة قطر المفتوحة للتنس المقررة في مارس المقبل.

وقال فيدرر، الحائز على 20 لقبا في بطولات /جراند سلام/ الأربع الكبرى، في مقابلة صحفية الأمس، إنه اختار بطولة قطر المقررة بين الثامن و13 مارس المقبل للعودة من جديد إلى الملاعب.

وكان فيدرر قد خضع لعمليتين جراحيتين في الركبة..ولم يشارك في أي بطولة منذ بطولة أستراليا المفتوحة في العام الماضي.

وقال إنه من المبكر أن يعود عبر بطولة أستراليا المفتوحة التي تنطلق بعد أيام في ملبورن ، مشيرا إلى أنه لا يزال متحمس للغاية للنجاح، موضحا أن بطولتي ويمبلدون وأمريكا المفتوحة وكذلك منافسات التنس في أولمبياد طوكيو، تشكل أهداف رئيسية بالنسبة له.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format