🎸 Music

California’s Coachella music festival canceled for third time

إلغاء مهرجان ‘كوتشيلا’ الموسيقي الذي يقام في كاليفورنيا للمرة الثالثة

Reuters

LOS ANGELES – The Coachella music festival due to be held in southern California in April 2021 was canceled by local health officials because of the ongoing coronavirus pandemic.

It was the third time the outdoor event, one of the largest music festivals in the world, had been canceled or postponed because of the pandemic.

“The Coachella Valley music and Arts Festival and the Stagecoach Country music Festival currently scheduled for April 2021 are hereby cancelled,” an order from Riverside County Health Officer Dr. Cameron Kaiser said.

It said the decision was made to reduce the likelihood of exposure to the virus.

Coachella brings half a million fans to an open-air site in the California desert. Its April 2020 event was initially rescheduled for October 2020, and then again to April 2021.

Festival organizers did not immediately return a request for comment. No details for the April 2021 line-up had been announced and no new dates for the event were given.

The decision follows a surge in coronavirus cases and deaths in southern California in the past two months.

After being wiped out in 2020, other major cultural gatherings are shifting dates again for 2021.

Organizers of the Glastonbury music festival in England last week cancelled the June event and the Cannes film festival in France this week postponed its traditional May event to early July.

رويترز – ترجمة WGOQatar

لوس أنجلوس: مهرجان كوتشيلا الموسيقي الذي كان من المقرر أن يقام في جنوب كاليفورنيا في إبريل 2021 قد ألغي من قبل المسؤولين الصحيين المحليين بسبب استمرار جائحة فيروس كورونا.

وكانت هذه هي المرة الثالثة التي يتم فيها إلغاء أو تأجيل حدث الهواء الطلق هذا، وهو واحد من أكبر المهرجانات الموسيقية في العالم، بسبب الوباء.

“تم إلغاء مهرجان كوتشيلا فالي للموسيقى والفنون ومهرجان موسيقى الكونتري ستيجكوتش اللذين كان من المقرر إقامتهما في أبريل 2021″، بأمر من مسؤول الصحة في مقاطعة ريفرسايد الدكتور كاميرون كايزر.

وقالت ان القرار اتخذ للحد من احتمال التعرض للفيروس .

كوتشيلا يجلب نصف مليون مشجع إلى موقع في الهواء الطلق في صحراء كاليفورنيا. تم تغيير موعد حدث أبريل 2020 في البداية لشهر أكتوبر 2020 ، ثم مرة أخرى إلى أبريل 2021.

ولم يرد منظمو المهرجان على الفور على طلب التعليق. لم يتم الإعلان عن أي تفاصيل عن تشكيلة أبريل 2021 ولم يتم تحديد مواعيد جديدة للحدث.

ويأتي هذا القرار بعد ارتفاع في حالات فيروس كورونا والوفيات الناجمة عنه في جنوب كاليفورنيا في الشهرين الماضيين.

بعد أن تم إلغاؤها بالكامل في عام 2020، بدأت التجمعات الثقافية الكبرى الأخرى في تغيير التواريخ مرة أخرى لعام 2021.

وكان منظمو مهرجان جلاستونبورى الموسيقى فى انجلترا قد الغوا الاسبوع الماضي حدث يونيو وارجى مهرجان كان السينمائى فى فرنسا هذا الاسبوع حدث مايو التقليدي الى اوائل يوليو .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format