👮‍♂️ Government

Field Work of Qatar Census 2020 Concludes

انتهاء الأعمال الميدانية من تعداد قطر ٢٠٢٠

QNA

Doha: The Planning and Statistics Authority (PSA) announced the conclusion of field work in the final phase of the General Census of Population, Housing and Establishments 2020, which was launched in mid-December 2020.

Field work at that phase continued until mid-January 2021, with the participation of nearly 2,000 field researchers who worked over that period to collect household and individual data and characteristics through field visits. The conclusion of the field work coincided with the closure of the Census E-registration Platform that allowed households and individuals to self-complete their data through the electronic form on PSA Website.

PSA had resumed the implementation of the final phase of field work of “Qatar Census 2020” on 1 December 2020 after it was suspended in mid-March 2020 as part of the precautionary measures taken by the State of Qatar to combat the spread of COVID -19 pandemic. Field work was resumed after obtaining the approval of the Ministry of Public Health and adhering to all precautionary measures.

PSA is currently working on completing, reviewing, auditing and evaluating census data in preparation for publishing its preliminary results in the second quarter of 2021.

Further, PSA called on all households and individuals who were unable to fill in their data during the field work period or through the electronic form to communicate with PSA to coordinate the completion of their data in the Census until mid-February 2021.

PSA has allocated the toll-free number 8000800 from 8:00 am until 8:00 pm in order to receive calls from households and individuals who want to fill in their data. 

قنا

الدوحة: أعلن جهاز التخطيط والإحصاء عن انتهاء الأعمال الميدانية بالمرحلة الأخيرة من مشروع التعداد العام للسكان والمساكن والمنشآت 2020 والتي كانت قد انطلقت في منتصف ديسمبر الماضي بمشاركة حوالي 2000 باحث ميداني عملوا على مدار تلك الفترة على استيفاء بيانات الأسر والأفراد وخصائصهم من خلال الزيارات الميدانية، واستمر العمل في تلك المرحلة حتى منتصف يناير الحالي.

كما تزامن انتهاء الأعمال الميدانية مع إغلاق منصة التسجيل الإلكتروني للتعداد، والتي أتاحت للأسر والأفراد إمكانية استيفاء بياناتهم وأسرهم ذاتياً من خلال الاستمارة على الموقع الإلكتروني للجهاز.

وكان الجهاز قد استأنف المرحلة الميدانية النهائية من /تعداد قطر 2020/ في الأول من ديسمبر من العام الماضي بعد أن تمّ تعليقها في منتصف مارس من العام نفسه ضمن حزمة الإجراءات الاحترازية التي اتخذتها دولة قطر للوقاية من فيروس كورونا /كوفيد – 19/، حيث تمّ استئناف العمل الميداني بعد الحصول على موافقة وزارة الصحة العامة والالتزام بكافة إجراءات الوقاية الصحية.

ويعمل الجهاز حالياً على استكمال ومراجعة وتدقيق وتقييم بيانات التعداد تمهيداً لنشر نتائجها الأولية في الربع الثاني من العام الحالي.

ودعا الجهاز الأسر والأفراد في الدولة الذين لم يتمكنوا من استيفاء بياناتهم خلال فترة العمل الميداني أو من خلال الاستمارة الإلكترونية إلى ضرورة التواصل مع الجهاز للتنسيق معهم لاستيفاء بياناتهم في التعداد وذلك حتى منتصف فبراير المقبل.

وقد خصص جهاز التخطيط والإحصاء الرقم المجاني 8000800 من الساعة الثامنة صباحاً وحتى الثامنة مساءً لاستقبال مكالمات الأسر والأفراد الراغبين في استيفاء بياناتهم وبيانات أسرهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format