💉 Health🦠Coronavirus

MOPH: We have monitored a gradual increase in Covid-19 cases and the situation is worrying

وزارة الصحة: رصدنا زيادة تدريجية في الإصابات بكورونا والوضع مقلق

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The Ministry of Public Health indicated that it had recently detected a gradual increase in the number of daily recorded Covid-19 virus cases, and warned via its official Twitter account this morning: “It is a matter of concern. The ministry stressed that precautionary measures are being followed more than ever, adding: “It is now and more important than ever that all members of society adhere to preventive measures. It also attached the publication to an “infographic” guide explaining the preventive measures to be followed.

On Friday, the ministry announced 341 confirmed cases of Covid-19 in the last 24 hours, including 320 local cases recorded among community members and 21 cases among passengers returning from abroad who are under quarantine. In the last 24 hours, 142 cases of Covid-19 have recovered, bringing the total number of people recovered from the disease in Qatar to 145,556.

الشرق

الدوحة: أوضحت وزارة الصحة العامة  أنها رصدت مؤخرا زيادة تدريجية في عدد الحالات المسجلة يوميا للإصابة بفيروس كوفيد-١٩ ، 

وحذرت عبر حسابها الرسمي في تويتر صباح اليوم : من ان الأمر يدعو للقلق .

وشددت الوزارة على اتباع التدابير الاحترازية أكثر من أي وقت مضى ، مضيفة : ” من المهم للغاية حاليا وأكثر من أي وقت مضى أن يلتزم جميع أفراد المجتمع بالتدابير الوقائية .

كما أرفقت المنشور بـ “انفوجرافيك” ارشادي يوضح التدابير الوقائية التي يجب اتباعها .

يشار إلى أن الوزارة أعلنت أمس الجمعة، عن تسجيل 341 حالة إصابة جديدة مؤكدة بفيروس كورونا /كوفيد-19/ في الأربع والعشرين ساعة الأخيرة، من بينها 320 إصابة محلية مسجلة بين أفراد المجتمع و21 حالة بين المسافرين العائدين من الخارج الذين يخضعون للحجر الصحي.

كما سجلت شفاء 142 حالة من فيروس /كوفيد-19/ في الـ24 ساعة الأخيرة، ليصل بذلك إجمالي عدد المتعافين من المرض في دولة قطر إلى 145556.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format