💰 Business

Bloomberg: Qatari banks are attracting more investments

بلومبيرغ: البنوك القطرية تستقطب المزيد من الاستثمارات

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The American economic network Bloomberg said that Qatari banks are heading to achieve more growth, as they are expected to attract more cash flows and investments after the Gulf reconciliation and in light of the growing economic relations with Turkey. The network adds that with the end of the diplomatic row in the Gulf this month, Fitch Ratings for credit rating expects Qatari banks may benefit from larger flows.

Meanwhile, the challenges posed by low oil prices and the economic hardships caused by the Coronavirus pandemic are expected to accelerate a continuous wave of bank consolidation across the region.

In an interview conducted by the network with Mr. Joseph Abraham, CEO of Commercial Bank Group, the CEO said that Commercial Bank of Qatar is committed to its business in Turkey in the long term, as it looks to build its operations there, and focuses on building and improving return on property rights. Abraham expects stronger growth for the bank in the second half of 2021 with the availability of Coronavirus vaccines. The commercial bank performed better than analysts expected last year.

الشرق

الدوحة: قالت شبكة بلومبيرغ الاقتصادية الأمريكية إن البنوك القطرية تتجه لتحقيق المزيد من النمو، حيث من المتوقع أن تستقطب المزيد من التدفقات النقدية والاستثمارات بعد المصالحة الخليجية وفي ضوء العلاقات الاقتصادية المتنامية مع تركيا، وتضيف الشبكة أنه مع انتهاء الخلاف الدبلوماسي في الخليج هذا الشهر، تتوقع وكالة فيتش للتصنيف الائتماني أن البنوك القطرية قد تستفيد من تدفقات أكبر.

وفي الوقت نفسه، يتوقع أن تسرع التحديات التي يفرضها انخفاض أسعار النفط والمصاعب الاقتصادية الناجمة عن جائحة فيروس كورونا من موجة مستمرة من توحيد البنوك في جميع أنحاء المنطقة، وفي لقاء أجرته الشبكة مع السيد جوزيف أبراهام الرئيس التنفيذي لمجموعة البنك التجاري، قال الرئيس التنفيذي إن البنك التجاري ملتزم بأعماله في تركيا على المدى الطويل، حيث يتطلع إلى بناء عملياته هناك، كما يركز على بناء وتحسين العائد على حقوق الملكية، وتوقع ابراهام نموا أقوى للبنك في النصف الثاني من عام 2021 مع توفر لقاحات فيروس كورونا. وكان أداء البنك التجاري أفضل مما كان متوقعا من قبل المحللين العام الماضي.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format